Results 1 to 6 of 6

Thread: Threads vraag

  1. #1

    Threads vraag

    Ik heb een programma waarin ik een aantal threads gebruik om data op te halen. Dit zijn simpele get requests.. Nu worden deze met de gui gesynced om de status te updaten, dit werkt prima - zo kan ik meerdere get requests tegelijk uitvoeren.
    Alleen na verloop van tijd, begint 1 thread ineens voorang te krijgen - lijkt het - omdat deze ineens zeer snel aanvragen gaat doen, wat te zien is in de listview die ik update.. De andere threads wachten dan veelal op deze thread..

    is dit normaal gedrag? Dat threads met synchonize zo reageren? Ik gebruik nu synchonize zonder thread mee te geven in de synchronize.. Zou daar het probleem kunnen liggen?

  2. #2
    Quote Originally Posted by Reidinga View Post
    Ik gebruik nu synchonize zonder thread mee te geven in de synchronize.. Zou daar het probleem kunnen liggen?
    Nee, dat zou niet uit mogen maken.

    For static methods, you can associate AMethod with any thread using the AThread parameter. Also, you can use nil/NULL as AThread parameter if you do not need to know the information for the caller thread in the main thread.
    Ik weet niet hoe het systeem bepaalde threads prioriteit geeft. Is het elke keer een thread die connecties doet naar elke keer dezelfde site? Of is dat allemaal random?

  3. #3
    Nee het is dezelfde site, die haalt er json formaat op.. alleen soms zie ik dat een thread begint te "rennen" - dus die begint ineens super snel aanvragen te doen, terwijl de andere threads blijven wachten lijkt het omdat die ene "rennende" thread voorrang lijkt te krijgen.. Juist dit eens geprobeerd:
    Delphi Code:
    1. Synchronize(Self.Current, UpdateProgress);
    En dan lijkt het opgelost te zijn.. nu is dit natuurlijk mooi, maar vind het wel vreemd, vroeg mij af of dit te maken heeft met op de achtergrond de queue? Misschien dat die ene thread juist door eenmaal sneller te reageren constant bovenin de queue terecht komt? Of kan dit niet?

  4. #4
    Het kan ook zijn dat het dus aan de site ligt. Dat die ene die snel blijft reageren terwijl de andere bij veel aanvragen en penalty toekennen en dus langzamer worden. Anders zou ik verwachten dat het random is en niet elke keer bij dezelfde site.

    Je kunt dit controleren door die site er helemaal uit te halen en te kijken of het fenomeen voorkomt bij een andere thread/site.

  5. #5
    Oke dankjewel nee het is wel degelijk dezelfde site.. het is mijn eigen site, die gebruik ik nu voornamelijk voor testen.. dus overladen zal niet snel gebeuren.. de data die hij terug geeft is ook constant hetzelfde..
    En om even heel off-topic te gaan.. ik heb een php script gevonden waarmee ik proxy kan checken, dus anonimiteit, etc.. maar krijg het niet werkende, ben heel erg slecht met php.. iemand hier (die tegen vergoeding evt) wilt helpen? De bedoeling is gewoon dat ik een get request doe en de site terug geeft in json welk type proxy het is (socks/https) en anonimiteit, eventueel geoip.. of iemand die me kan wijzen op een betaalde oplossing in de vorm van een script?

  6. #6
    Op mijn laatste vraag heb ik al een antwoord gevonden.. Misschien leuk om even te delen, ik heb een php script op mijn server welke via een get request
    Code:
    proxycheck.php?ip=37.59.154.120&port=3128&timeout=50
    een JSON terug geeft welke aangeeft of de verbinding met de proxy gelukt is, en de time-out. Ik heb daarnaast een proxyjudge script er op gezet, waarin je kan lezen of de server kan zien of de verbinding via een proxy loopt - en eventueel het originele ip adres. Hiermee kan ik bepalen hoe "anoniem" de proxy is, omdat als de originele ip te vinden is is de proxy transparant, als de originele ip niet zichtbaar is is deze anonymous, en als de server niet kan zien dat ik achter een proxy zit is dit een elite.

    Eigenlijk is het dus enorm simpel, en een proxy checker opzetten met Delphi icm php was dus ook een stuk simpeler dan ik dacht. Mocht iemand interesse hebben in de php (die ik ook maar heb gevonden), dan wil ik die gerust delen.

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •