Results 1 to 3 of 3

Thread: Text to speech en Speech recognition met SAPI

  1. #1

    Text to speech en Speech recognition met SAPI

    Hallo allemaal,

    Nieuw hier dus weet niet precies wat de gewenste vorm van dit soort vragen is maar daar kom ik dan vanzelf wel achter

    Ik zoek me een ongeluk naar goede voorbeelden voor het gebruik van SAPI.
    Ik wil namelijk tegen mijn computer praten om hem dingen te laten doen. Een beetje zoals Jarvis (Iron Man) en Siri (IOS).

    Nu ben ik al een tijdje bezig en heb ik het alleen voor elkaar om text om te zetten naar spraak. Maar het deel waar ik praat en de computer door heeft wat ik zeg wil niet lukken.
    Vooral het eerste deel. Het herkennen van de commando's zal ik wel uit komen maar het lukt me niet om mijn applicatie door te laten hebben dat ik iets tegen hem zeg.

    De voorbeelden die ik vind zijn onvolledig en gaan voornamelijk over text to speech.
    Ik heb wel een aantal voorbeelden gevolgd maar die gebruiken allemaal de SharedRecognition. Als je dit gebruikt ben je snel klaar, het enige probleem is dat als ik dan praat dat windows er tussen springt en een popup geeft met de gesproken tekst.
    Om hier omheen te werken had ik het idee om de InProc (in process) variant te gebruiken. Dit zorgt ervoor dat mijn applicatie exclusieve toegang heeft tot de microfoon.

    Het punt is alleen dat wanneer je shared gebruikt windows alles voor je regelt en bij InProc moet je alles zelf regelen. Wat op zich niet erg is maar het staat niet goed gedocumenteerd.
    Je maakt gebruik van Com objecten dus je hebt alleen de interfaces tot je beschikking.

    Ik hoop dat er hier iemand is die hier evaring mee heeft of iemand die mij de juiste weg kan tonen.

    Het artikel dat ik gebruikt heb: http://edn.embarcadero.com/article/29583
    Ik ben momenteel op mijn werk dus kan niet mijn code delen die ik al had geschreven.
    De code kan ik later altijd toevoegen als iemand daar behoefte aan heeft.

    Dus om het even op te sommen wat ik nodig heb.

    * De SpInProcRecoContext werkend.
    * Het instellen van het betreffende VoiceIn device/kanaal
    * De computer laten reageren op mijn stem

    Dat laatste puntje klinkt heel breed. Maar het gaat niet om complete commands als ik een messagebox krijg zodra ik uberhaupt iets zeg ben ik al heel blij.

    Als er verder informatie nodig is hoor ik het graag.

    Bij voorbaat dank

  2. #2
    Welkom!
    Quote Originally Posted by crownie View Post
    De code kan ik later altijd toevoegen als iemand daar behoefte aan heeft.
    Altijd handig om dat te doen. Dan weten wij ook wat we in de kuip hebben, en aanvullen is in veel gevallen makkelijker dan het hele project van scratch uit te typen.
    1+1=b

  3. #3
    Begrijpelijk. Ik zal kijken of ik het in mijn pauze even kan doen. Project was nog niet heel uitgebreid.
    Anders zal het even tot vanavond moeten wachten.

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •