Results 1 to 4 of 4

Thread: Vraag

  1. #1

    Talking Vraag

    Is uiterst intressant vind ik om erachter te komen hoe een XMLClient te laten werken op een bepaalde forum.

    Stel. Ik heb een forum draaien en wil daar een XmlClient op maken.
    Waaraan moet ik denken aan de serverkant want Client in kwestie moet daar wel mee om kunnen gaan toch ? en moet gegevens klaarzetten voor de XMLClient

    Laten we als voorbeeld de DelphiNL XMLClient nemen(OF Dex2 . wat doet de server/Forum zodra er een bericht is gepost ???


    Thanxs voor de info

    John
    My Life is like Delphi, Always Fun........................... a "Quote"

  2. #2
    Senior Member PsychoMark's Avatar
    Join Date
    Nov 2001
    Location
    Raamsdonksveer
    Posts
    10,269
    Het forum doet niks bijzonders. De client vraagt om de zoveel tijd aan de server of er nog nieuwe berichten zijn (dit doet ie met een aanroep naar een applicatie, maar het kan net zo goed een PHP script zijn of wat je ook maar wilt draaien). Deze applicatie kijkt in de database van het forum naar berichten en haalt deze op (allemaal SQL magie ) en maakt er XML data van... aangezien de NLDelphi XML server in Delphi is geschreven heeft deze beschikking over verschillende XML libraries, maar het kan onder bijvoorbeeld PHP heel simpel door het zelf te faken (echo '<?xml version="1.0"?>' )

    De client leest dan dit formaat weer uit en laat de berichten zien... ze moeten dus wel samen kunnen werken. Server moet weten hoe de forum-database in elkaar zit en client moet weten hoe de server z'n gegevens verstuurd en welke URL's ie op moet vragen...
    Qui custodiet ipsos custodes

  3. #3

    Hmmm

    Dat zet me dan wel aan het denken.... Dus ff kort samengevat. De server doet niets. Dex2 gaat om de zoveel tijd checken of er nieuwe berichten zijn en vervolgens laat hij deze netjes zien.

    En de controlle wordt via MySql Database gecontroleerd. en wordt vervolgens omgezet naar XML en dan pas leest Dex2 de gegevens uit

    Toch ?


    Of zie ik het verkeerd
    My Life is like Delphi, Always Fun........................... a "Quote"

  4. #4
    Senior Member PsychoMark's Avatar
    Join Date
    Nov 2001
    Location
    Raamsdonksveer
    Posts
    10,269
    De server doet wel wat, maar dat wordt getriggered door de client die een aanvraag doet . Het is dus niet zo dat zodra je een bericht post er code gaat draaien die zorgt dat de clients die info kunnen ophalen...

    Voorderest klopt het aardig: dex vraagt aan of er berichten zijn (en geeft hierbij een tijd mee van het laatste bekende bericht zodat de server weet waar ie op moet controleren), server vraagt aan MySQL of er records zijn na die tijd, output de gegevens in XML die de client begrijpt en een popupje laat zien ...
    Qui custodiet ipsos custodes

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Similar Threads

  1. Indien ingelogt gestelde vraag niet zichtbaar
    By robbedoes in forum De website
    Replies: 5
    Last Post: 01-Jan-05, 14:38
  2. Vraag voor bij de koffie
    By Robert in forum Koffiehoek
    Replies: 12
    Last Post: 04-Jun-04, 16:31
  3. Een nieuwe vraag? Een nieuwe thread
    By Marcel in forum Forum regels
    Replies: 0
    Last Post: 13-Mar-03, 23:29
  4. database vraag
    By knackje in forum Databases
    Replies: 15
    Last Post: 10-Oct-02, 01:24
  5. Replies: 3
    Last Post: 23-Mar-01, 09:29

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •