Page 1 of 2 1 2 LastLast
Results 1 to 15 of 22

Thread: Ik wil programmeren !!!!!

  1. #1

    Smile Ik wil programmeren !!!!!

    Dag dames en heren, medeforummers,
    Ik heb totaal geen programmeer kennis en zou graag wat ervaring op willen doen. Middels er en der navragen kwam ik tot de conclusie dat Delphi iets voor mij kan zijn. Na wat speurwerk kwam ik op jullie forum terecht. Graag zou ik willen weten wat een goede manier is voor mij om te starten, ik heb zoals gezegd totaal geen programmeer kennis. Wat is een goed beginnersboek, zijn er goede sites, wat kan/moet ik downloaden om te kunnen beginnen etc etc. Een hoop vragen, maar ik hoop dat jullie mij de eerste trap onder de kont willen geven voor een vliegende start....

    Gr

  2. #2
    notice-itter SvG's Avatar
    Join Date
    Apr 2002
    Location
    's-Hertogenbosch
    Posts
    4,865
    hoi

    dan zit je hier goed probeer als eerste een Delphi versie te bemachtigen, de personal is gratis te downloaden op www.borland.com ( de makes van Delphi )
    probeer daarna in de bieb een boek van Maarten Stefanski te krijgen en lees daar de hoofdstukken van
    als je dan dingen niet snapt kun je ons die vragen
    !

  3. #3
    Hoi,

    in de boekhoek staan een aantal boeken beschreven. Maar een basiscursus over het programmeren in het algemeen lijkt me erg leerzaam voor je.

    Verder de Personal versie zien te downloaden. Bij de PCM van Januari 2003 zat Delphi Personal 7 gratis.

    En verder lees post van SVG_1986 hierboven..

  4. #4
    Senior Member Neocobe's Avatar
    Join Date
    May 2002
    Location
    Lommel
    Posts
    128

    Programmeren

    Hallo V,

    Wat bij mij erg geholpen heeft is het stellen van een soort doel.

    Bijvoorbeeld:

    Het opslaan van alle cd in een database, of een programma waarmee ik een slideshow kan samenstellen.

    Hierdoor moet je gericht zoeken naar een bepaald aantal items zonder dat je overspoeld wordt door allerlei termen zoals soap, Midas, Corba, etc

    Suc6

    Voor het stellen van vragen kun je hier natuurlijk altijd aankloppen of bijvoorbeeld engelse sites zoals

    h t t p://w w w.delphipages.com

    Neo

  5. #5
    beginneling
    Join Date
    Jul 2002
    Location
    Ternaard!, Frysl?ón!
    Posts
    183
    Ik programmeer (als je dat al zo kunt noemen) zelf ook nog maar enkele maanden, de laatste maand pas actief. Ik ben ook met niets begonnen.
    Eerst heb ik het boek: basiscursus Delphi 5 van maarten Stefanski gekocht, dit vond ik niet echt een goed beginnersboek, en dus heb ik het boek: leren programeren Delphi 6 gekocht, dit vind ik een veel beter boek, vooral voor de beginner, misschien heeft een meer ervaren programmeur meer aan het boek van Maarten Stefanski.

    Verder is een doel wel belangrijk denk ik, maar echt een doel heb ik niet.
    Ik ben nu een mediaspeler aan het programeren, niet omdat ik er behoefte aan heb, maar gewoon om ervaring e.d. op te doen.
    De reden waarom ik ben gaan programmeren is denk ik de vrijheid (misschien is dit dus ook wel het doel).
    Jij kunt maken wat je wilt, als je het niet 'eens' bent met andere software, dan maak je het gewoon zelf, zoals jij dat wilt, op een manier die voor jouw prettig werkt.

    Verder staat op http://www.delphi.about.com nog een goede beginners tutorial. Daarmee ben ik op dit moment ook bezig, bijvoorbeeld in een tussenuur op school ga ik erheen en dan verder met de beginners tutorial.

    Ik denk dus dat lezen en het programeren zelf heel belangrijkj zijn om mee te beginnen. En natuurlijk is het forum ook heel handig voor vragen.
    Suc6 en ik hoop dat je hier wat aan hebt (anders heb ik dit helemaal voor niets getypt )
    Ja, wat doe ik hier eigenlijk, kan niet met Delphi programeren, ook al probeer ik het wel

  6. #6

    Re: Programmeren

    Originally posted by Neocobe
    Hallo V,

    Wat bij mij erg geholpen heeft is het stellen van een soort doel.

    Bijvoorbeeld:

    Het opslaan van alle cd in een database, of een programma waarmee ik een slideshow kan samenstellen.

    Hierdoor moet je gericht zoeken naar een bepaald aantal items zonder dat je overspoeld wordt door allerlei termen zoals soap, Midas, Corba, etc

    Suc6

    Voor het stellen van vragen kun je hier natuurlijk altijd aankloppen of bijvoorbeeld engelse sites zoals

    h t t p://w w w.delphipages.com

    Neo
    De genoemde boektitels zijn volgens mij een goede start, en ook de genoemde URL zit er veelbelovend uit, vooral dit stukje trekt mij aan :-)
    Prerequisites:
    Readers should have at least a working knowledge of the Windows operating system. No previous programming experience is required

  7. #7
    Mmmm, als ik op Borland.com kijk, kan ik de volgende bestanden downloaden:
    Onder "Downloads" alleen Architect Trial
    en onder "Keys Only" Architect Trial, Enterprise Trial, Delphi 6 en 7.
    Wat moet ik hebben??????

  8. #8
    Hoi,

    Probeer een personal version te downloaden. Deze is free, een trial stopt er na een x aantal dagen mee.

    Probeer deze link eens:link

    Succes

  9. #9
    Originally posted by Venzent
    Mmmm, als ik op Borland.com kijk, kan ik de volgende bestanden downloaden:
    Onder "Downloads" alleen Architect Trial
    en onder "Keys Only" Architect Trial, Enterprise Trial, Delphi 6 en 7.
    Wat moet ik hebben??????
    Na op de link geklikt te hebben, moet ik een account aanmaken, als ik hierop klik krijg ik een 404 error....ik las al ergens dat borland Delphi6 niet meer aanbiedt ivm versie 7. Ik zal eens googlen.......

  10. #10
    Borland biedt Delphi Personal inderdaad niet meer aan, en waarschijnlijk ben je te laat om de PC active te bemachtigen waar deze versie bij zat. De architect trial is dan de enige gratis oplossing, maar die stopt er inderdaad na 30 (?) dagen mee. Ik vind het jammer dat Borland gestopt is met het gratis aanbieden van een functionerende personal versie, maar veel doen we er niet aan heh :\

  11. #11
    Senior Member Anders's Avatar
    Join Date
    Dec 2001
    Location
    Doetinchem
    Posts
    1,415
    Wat je ook kan is naar een van de vele computerbeurzen gaan. Hier worden vaak oudere versies van Delphi pro verkocht voor € 100 - 200. En dan heb je een legale versie, die je ook nog het recht geeft om tegen reduceerde prijs up te graden.
    Anders

    May your code compile!

  12. #12
    beginneling
    Join Date
    Jul 2002
    Location
    Ternaard!, Frysl?ón!
    Posts
    183
    Maar mag je een Delphi Personal nog wel vrij doorgeven?
    Want er is hier vast nog wel iemand die D6 personal heeft te liggen, of D7 personal.
    Ja, wat doe ik hier eigenlijk, kan niet met Delphi programeren, ook al probeer ik het wel

  13. #13
    Ik denk het niet, Borland heeft 'm niet voor niets van de site gehaald. En D7 Personal kun je bij Borland gewoon bestellen.
    Marcel

  14. #14
    Member
    Join Date
    Jan 2003
    Location
    Den Haag
    Posts
    55
    Een leuke website met veel informatie over Delphi, ook om mee te beginnen :

    http://www.delphibasics.co.uk/

    Ik denk als je effe rondshopt, dat je wel een personal versie van D6 kunt krijgen of D7. Probeer google eens, (en dan zoeken in de newsgroups).


    Frank

  15. #15
    Ik had hal ge-googled, maar niks kunnen vinden, heb inderdaad nog niet binnen de newsgroups gezocht. Maar als Borland Versie 6 altijd gratis heeft aangeboden, dan mag ik hem toch ook van iemand kopieren neem ik aan???? Is er iemand die hem beschikbaar kan stellen?

Page 1 of 2 1 2 LastLast

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Similar Threads

  1. Snel leren programmeren Delphi 7?
    By bin_jackson in forum Boekhoek
    Replies: 1
    Last Post: 17-Dec-03, 13:58
  2. ik wil een set, maar de set wil mij niet
    By Francois Schumans in forum Algemeen
    Replies: 21
    Last Post: 20-Jun-03, 12:55
  3. Onexit en wie wil de focus als volgende
    By Benno in forum Algemeen
    Replies: 2
    Last Post: 21-Aug-02, 17:57

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •