Results 1 to 3 of 3

Thread: Versiehistorie Pegasus

  1. #1
    Senior Member PsychoMark's Avatar
    Join Date
    Nov 2001
    Location
    Raamsdonksveer
    Posts
    10,269

    Versiehistorie Pegasus

    Hier is ie dan eindelijk, Alpha 1 van Pegasus. Ik garandeer absoluut niets, en het is nog lang geen client geschikt voor dagelijks gebruik (het mist daarvoor teveel features), maar hoe meer mensen er testen, hoe eerder alle bugs er uit zijn.

    Pegasus biedt op dit moment de mogelijkheid om in te loggen, berichten te lezen (nog niet eens een automatische refresh ingebouwd, hou daar rekening mee) en verwijderen (inclusief undo & redo, welke intensief getest mag worden). Search & PasConvert zijn er nog even uit gelaten omdat deze nog niet geheel functioneel waren, zodra de Berichten zijn gedaan is de Search aan de beurt.


    Mocht je nog features hebben die nog niet gerequest zijn, laat 't uiteraard even weten. Vind je bugs? Post ze ook hier even. Krijg je een madExcept dialog? Je kan de "Verzend email" knop gebruiken om mij op de hoogte te stellen...




    Nogmaals, zie het niet als een functionele client, maar een eerste preview. Enfin, dat heb ik wel genoeg gezegd ondertussen denk ik . Zonder verder geblaat, de download-link:


    *verwijderd, Alpha 1 is niet meer beschikbaar, zie verder naar onderen voor een nieuwere versie*
    Last edited by PsychoMark; 17-Sep-03 at 22:02.
    Qui custodiet ipsos custodes

  2. #2
    Senior Member PsychoMark's Avatar
    Join Date
    Nov 2001
    Location
    Raamsdonksveer
    Posts
    10,269
    Pegasus Alpha 2 is klaar voor de release! Theoretisch zijn er weer een hoop bugs gefixed, of de praktijk het daar mee eens is merken we snel genoeg... even een lijstje van fixes & toevoegingen:



    • Proxy ondersteuning
      Alhoewel ik het niet kan testen (heb geen proxy server), een knopje Proxy instellingen is toegevoegd. Deze brengt je bij het instellingen scherm (hetzij beperkt, alleen de Proxy instellingen zijn zichtbaar/toegankelijk, de overige opties vindt je na inloggen terug onder Bestand -> Instellingen).
    • Tray icon
      Hij is er weer! Met postcount en al. Als experiment heb ik het icoon onder XP 256 kleuren gegeven (Windows 2000 en lager kunnen slechts 16 kleuren aan en zullen ook het origineel gebruiken). In de toekomst zal het mogelijk zijn te kiezen uit meerdere stijlen icons, of eventueel zelf deze toe te voegen (maar dat laatste is verre toekomst en absoluut niet essentieel, gewoon een leuk extraatje voor de customization-freaks).
    • "Ophalen vanaf datum" underscore
      Op systemen waar de datum ingesteld stond op bv d/M/jjjj werd er een underscore weergegeven in plaats van een 0. Dit is verholpen door dd/MM/jjjj te hardcoden in Pegasus (ShortDateFormat variabele). Verwacht niet dat iemand hier bezwaar tegen heeft.
    • Remove / Undo bugs
      Er zaten inderdaad een aantal bugs in, er is wat oude code blijven hangen die gegarandeerd AVs gaf. Ik heb het een en ander getest, en 't lijkt nu goed te gaan.
    • Borlndmm.dll
      ...is nu bijgevoegd in de setup en zal in de Pegasus map worden geinstalleerd.
    • Logout
      Het is nu mogelijk uit te loggen. Pegasus zal dan worden herstart zodat je opnieuw kan inloggen (of Annuleren uiteraard).
    • Sorteren forums
      Als je sorteerd op "Geplaatst door" of "Tijd" zullen de forums nu weer (zoals in DeX?? altijd is geweest) gesorteerd worden op alfabetische volgorde. In tegenstelling tot DeX??-gedrag zal Pegasus de forums echter wel andersom sorteren als je aflopend sorteerd op Onderwerp...
    • Zoekfunctie
      Je kan nu zoeken op NLDelphi, alleen het forum (via de vBulletin zoekmachine) en Google (optioneel alleen op NLDelphi via Google), of allemaal tegelijkertijd! Nooit meer een excuus om niet te zoeken .



    Ik kreeg van Richard te horen dat hij geen focus-randje om de "Paswoord opslaan" checkbox zag als hij er naar toe Tabde. Dit gebeurde onder Windows XP met Classic modus aan. Ik heb 't zelf op zowel Classic als Themed getest, maar alles werkt naar behoren. Als er meer mensen zijn met dit probleem, laat 't dan even weten...


    *knip* de opmerking die hier stond is niet meer van toepassing, zie de post hieronder...

    En dan nu! De link waar jullie allemaal op zitten te wachten (of niet ):


    *click* (2.1 MB)
    Last edited by PsychoMark; 17-Sep-03 at 22:24.
    Qui custodiet ipsos custodes

  3. #3
    Senior Member PsychoMark's Avatar
    Join Date
    Nov 2001
    Location
    Raamsdonksveer
    Posts
    10,269
    Kleine update: het meerdere-instantie-probleem is opgelost, het was een klein lullig foutje achteraf gezien (wanneer niet? ). De nieuwe setup is geupload, voorderest is er niks gewijzigd... sorry voor degenen die 'm al gedownload hebben
    Qui custodiet ipsos custodes

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Similar Threads

  1. Pegasus, hoe doe je dat?
    By cyberde in forum Algemeen
    Replies: 5
    Last Post: 03-Oct-03, 22:59
  2. Pegasus: feature list & to-do
    By PsychoMark in forum Pegasus
    Replies: 5
    Last Post: 21-Sep-03, 22:09
  3. Gebruikt component in pegasus
    By Francois Schumans in forum Pegasus
    Replies: 4
    Last Post: 20-Sep-03, 11:15
  4. Tonen geselecteerde post in Pegasus gaat fout.
    By Francois Schumans in forum Pegasus
    Replies: 4
    Last Post: 15-Sep-03, 12:04
  5. Screenshots, Zoekfunctie Pegasus
    By Francois Schumans in forum Pegasus
    Replies: 33
    Last Post: 14-Sep-03, 19:12

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •