Results 1 to 9 of 9

Thread: Lanspam

  1. #1
    Supports INLDelphiMember Johan Stokking's Avatar
    Join Date
    Sep 2003
    Location
    Assen
    Posts
    649

    Lanspam

    Ik kwam toevallig langs hier, leuk forum moet ik zeggen!

    Dit is een client/server programma waarmee je berichtjes kan sturen over een netwerk, je hebt niet persé internet nodig. Het is bedoelt voor LAN-party's, je kan hiermee snel communiceren en informatie doorgeven aan alle computers.

    Ik weet niet of ik het hier goed gepost heb, maar dan hoor ik het wel...

    Er zijn twee bestanden, een setupje en de source.

    Setup: http://emando.compdimension.nl/downl...full_setup.exe
    Source: http://emando.compdimension.nl/downl...pam103_src.zip

    Lees eerst leesmij.txt voordat je het in Delphi opent, je hebt de goede Indy versie nodig en nog een component die erbij zit. Het communicatie gedeelte is volgens mij erg leerzaam voor mensen die ook iets met client/server willen gaan doen.

    Ik zou graag willen weten wat jullie ervan vinden... Suggesties zijn natuurlijk altijd welkom, maar ik wil het graag simpel houden.
    Last edited by Johan Stokking; 28-Sep-03 at 01:31.

  2. #2
    Senior Member PsychoMark's Avatar
    Join Date
    Nov 2001
    Location
    Raamsdonksveer
    Posts
    10,269
    Ziet er netjes uit! Design is ook erg strak, zowel van de afbeeldingen als de algemene form layout. Er zijn slechts een paar dingen waar ik een opmerking over heb (vergeef me dat ik niet uitgebreid de source heb doorgekeken ):


    • Server moet je expliciet op Hide drukken wil je 'm verbergen, misschien is een Hide-on-minimize ook wel leuk...
    • Ik kreeg de melding dat broadcasten uit stond, maar ik kon ook geen optie in de server vinden hiervoor? Misschien zie ik 'm over 't hoofd, en waarschijnlijk kan ik in de source wel kijken waar 't enabled moet worden, maar vanuit een gebruikers-standpunt is 't dus een beetje verwarrend
    • Ik mis een auto-connect optie in de client




    Voorderest netjes gedaan, en het gebruiken van een centrale server is erg prettig voor internet communicatie... en mocht je ooit besluiten er een officiele NLD-opensource van te maken verwelkomen we dat uiteraard nog veel meer!
    Qui custodiet ipsos custodes

  3. #3
    Supports INLDelphiMember Johan Stokking's Avatar
    Join Date
    Sep 2003
    Location
    Assen
    Posts
    649
    Originally posted by PsychoMark
    Server moet je expliciet op Hide drukken wil je 'm verbergen, misschien is een Hide-on-minimize ook wel leuk...
    Ja dat is een punt. Je kan ook het venster sluiten, dan verbergt hij hem ook maar dat is inderdaad wat verwarrend. Ik zal er iets aan doen.

    Ik kreeg de melding dat broadcasten uit stond, maar ik kon ook geen optie in de server vinden hiervoor? Misschien zie ik 'm over 't hoofd, en waarschijnlijk kan ik in de source wel kijken waar 't enabled moet worden, maar vanuit een gebruikers-standpunt is 't dus een beetje verwarrend
    In de server als je de client geselecteerd heb kan je in het menu Client de optie Send All aanzetten. Er komt dan een sterretje te staan achter de client in de kolom Send All. Deze client nu broadcasten. Dit heb ik gedaan omdat het soms vervelend kan zijn als iedereen gaat broadcasten op een LAN.

    Ik mis een auto-connect optie in de client
    Bij het starten van de client kan je de mode op quiet zetten. Nadat je dan op Connect hebt gedrukt wordt hij in de tray gezet en maakt hij om de 5 seconden verbinding (als hij nog niet verbonden is of als de verbinding verbroken is).


    Ik snap ook best dat het programma niet helemaal duidelijk is, misschien moet ik daar nog iets aan doen. Maar nu heb je er een beetje een idee van, ik hoop dat het nu wat meer duidelijk is.

  4. #4
    Senior Member PsychoMark's Avatar
    Join Date
    Nov 2001
    Location
    Raamsdonksveer
    Posts
    10,269
    Originally posted by Johan Stokking
    In de server als je de client geselecteerd heb kan je in het menu Client de optie Send All aanzetten. Er komt dan een sterretje te staan achter de client in de kolom Send All. Deze client nu broadcasten. Dit heb ik gedaan omdat het soms vervelend kan zijn als iedereen gaat broadcasten op een LAN.
    Dat klinkt heel logisch ja van dat spammen (ook al heet 't LANSpam )... maar misschien kan je er "Allow broadcasting" van maken . Overigens wordt de naam van de client wel onthouden, maar z'n broadcast-privileges niet...


    Originally posted by Johan Stokking
    Bij het starten van de client kan je de mode op quiet zetten. Nadat je dan op Connect hebt gedrukt wordt hij in de tray gezet en maakt hij om de 5 seconden verbinding (als hij nog niet verbonden is of als de verbinding verbroken is).
    Klopt, dat werkt overigens ook uitstekend! Maar als ik de client opnieuw opstart moet ik weer op Connect drukken... en als ie verbinding heeft komt er een MessageBox waar ik ook op moet klikken...

    Mijn suggestie is dus: maak een "maak automatisch verbinding" optie, en vergeet die MessageBox. Verander misschien het tray icon om aan te geven of er wel of geen verbinding is. Zo is de applicatie vriendelijker voor achtergrondgebruik...


    Originally posted by Johan Stokking
    Ik snap ook best dat het programma niet helemaal duidelijk is, misschien moet ik daar nog iets aan doen. Maar nu heb je er een beetje een idee van, ik hoop dat het nu wat meer duidelijk is.
    Het zijn ook wat kleine dingetjes. De applicatie werkt goed en stabiel, ziet er goed uit, en op een paar gemaksfuncties na is het uitstekend bruikbaar... het feit dat je de source erbij levert maakt het alleen maar beter .
    Qui custodiet ipsos custodes

  5. #5
    Heel kleine toevoeging op de interface. Bij het sturen van een message, kan ik het bericht in een memo tikken. Met een enter of met ctrl-enter ga ik naar de volgende regel, waardoor ik met tab (of met de muis) naar de Send button moet. Misschien handig om of enter of ctrl-enter te koppelen aan het verzenden, zoals by ICQ en MSN.
    1+1=b

  6. #6
    Supports INLDelphiMember Johan Stokking's Avatar
    Join Date
    Sep 2003
    Location
    Assen
    Posts
    649
    Aan dit soort reacties heb ik nou een heleboel.

    Ik ga al die drie punten van jullie even langs, en ik zal de nieuwe versie ook online zetten. Dit moet ik vaker doen

  7. #7
    Supports INLDelphiMember Johan Stokking's Avatar
    Join Date
    Sep 2003
    Location
    Assen
    Posts
    649
    Ik heb hem hier en daar aangepast en de downloadlinkjes in de eerste post kloppen nu ook. Daar kan je hem dus nu vandaan halen

    Best leuke site dit, zal zeker regelmatig even langskomen

  8. #8
    Ex-Student
    Join Date
    Feb 2004
    Location
    Leeuwarden
    Posts
    2,409
    Jammer dat de links nu dood zijn

  9. #9
    Supports INLDelphiMember Johan Stokking's Avatar
    Join Date
    Sep 2003
    Location
    Assen
    Posts
    649
    Klopt.

    Ik ga deze week beginnen met een geheel vernieuwde versie. Ik zal het zsm laten weten als ik deze versie af heb. Ook deze zal weer open-source zijn.

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •