Results 1 to 7 of 7

Thread: Interbase datapump, een intelligente manier van data overzetten

  1. #1

    Interbase datapump, een intelligente manier van data overzetten

    Het is altijd lastig om data van de ene database naar de ander over te zetten. Je moet er namelijk altijd voor zorgen dat je dat in de goede volgorde doet: eerst je masters en dan je details. De Interbase datapump zoekt dat voor je uit. Je geeft een bron- en doel database op en de datapump zoekt de tabellen en velden bij elkaar en in welke volgorde ze over gezet moeten worden om je referential integrity tevreden te houden.

    Waar: www.clevercomponents.com
    Kosten: Freeware
    Marcel

  2. #2

    Interbase datapump

    ...heb ?¡k het mis, of kun je met de 'datapump' gewoon van alles en nog wat overpompen (dus niet alleen Interbase), zolang er maar een driver 'aanwezig' is?

  3. #3
    Ik kan me voorstellen dat de datapump ook met andere BDE sources een heel eind zal komen. Het probleem zal waarschijnlijk onstaan bij de Interbase specifieke zaken zoals triggers en dergelijke. Ben je op zoek naar een conversiemogelijkheid?
    Marcel

  4. #4

    Datapump

    ...nee, dat niet. Maar waar het mij om gaat, is dat ik aanneem dat de datapump er niet alleen voor Interbase doeleinden is, maar dat ik ook van, laten we zeggen, Paradox naar bijv. dbase kan pompen...

  5. #5
    Senior Member walterheck's Avatar
    Join Date
    Oct 2001
    Location
    Belo Horizonte, Brasil
    Posts
    4,212
    Datapump wordt bij delphi ook geleverd.
    Hiermee kan je db's converteren van elke bde alias naar elke andere bde alias. Niet alles gaat altijd echter goed, omdat sommige db's teveel verschillen. Als je bijvoorbeeld een type wel in de ene maar niet in de andere db hebt, zal dit fout gaan, maar dar kom je along the road wel achter.

  6. #6
    Ah, nu snap ik de verwarring ook opeens. De datapump waar ik het over had is niet de datapump die bij Delphi wordt geleverd. De Interbase datapump is een stuk inteligenter, met name in het uitzoeken van de volgorde waarin de data moet worden overgezet om master/detail relaties te behouden. Als je dat handmatig moet doen is dat een flinke klus, de datapump doet dat automatisch.
    Marcel

  7. #7

    Cool

    Perfect, kan ik eindelijk die oude xBase databases is fatsoenlijk overzetten.
    Met de datapump van Delphi kreeg moest ik toch nog wel veel handmatig aan te passen.

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •