Results 1 to 6 of 6

Thread: Undo + forms

  1. #1

    Question Undo + forms


    Beste mede ontwikkelaars,

    Bestaat er een tool waarmee bewerkingen op een form (design time wijzigingen) kunnen worden ongedaan gemaakt? Waarom zit dit niet gewoon in Delphi, loop hier best wel eens tegenaan.

    Alvas bedank,
    Ramon

    To give and take
    -00-

  2. #2
    Nee, is er niet. Misschien dat dit in de nieuwe Delphi IDE (Octane) zit.

    Je kan wel de Controls op je Form vastzetten zodat je niet perongelijk wat verplaatst. Menu -> Edit -> Lock Controls
    We adore chaos because we like to restore order - M.C. Escher

  3. #3
    Of je duwt je formulieren in een versiebeheersysteem. Kun je altijd de laatste juiste weer uitchecken

  4. #4
    Dank je wel voor de tip. Ik gebruik echter altijd als ik iets ontwikkel een versiebeheer systeem (zelfs thuis), dus teruggaan naar de laatst werkende versie is altijd een optie.

    Ik heb het over die momenten dat je iets bijna helemaal perfect af hebt en er nog iets moet gebeuren en dat verknalt dan de hele boel op een onverwachte wijze. Vaak is het niet al te veel werk om het terug te zetten, maar ik heb dan toch vaak zo iets als, waar is de undo knop? Volgens mij hebben daar meer mensen last van? Het moet toch niet al te moeilijk zijn om een undo tool in de vorm van een expert te maken? Vandaar de vraag of iemand dit al een keertje gedaan heeft.

    ---
    To give and take
    -00-

  5. #5
    Volgens mij maakt delphi standaard al een backup van de bestanden als je gaat editen. Je zou je edits dan kunnen afbreken en die backup gebruiken.

    Maar ben het wel met je eens, een undo zou best handig zijn. Alleen als je gaat schuiven met een component (per ongeluk of expres), hoe diep zou die undo dan moeten zijn?

    Mogelijk is er wel een expert voor te maken, Baldo heeft daar dacht ik een artikel over geschreven. Een NLDUndo of zo

  6. #6
    Of een TjUndo :-)
    _____________________________

    To give and take
    -00-

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Similar Threads

  1. Replies: 5
    Last Post: 02-Jun-04, 17:22
  2. A List of all available forms
    By Chrisdaems in forum Algemeen
    Replies: 10
    Last Post: 29-Oct-03, 13:36
  3. Delen van forms in meerdere projecten
    By xai in forum Algemeen
    Replies: 12
    Last Post: 16-Mar-03, 12:34
  4. Forms op tabs
    By ShortCut in forum Algemeen
    Replies: 22
    Last Post: 11-Mar-03, 12:07
  5. Gebruik datamodule met non modal forms
    By Benno in forum Algemeen
    Replies: 7
    Last Post: 06-Feb-02, 22:57

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •