Results 1 to 3 of 3

Thread: berichten scherm

  1. #1
    Senior Member arnold's Avatar
    Join Date
    Aug 2002
    Location
    Almelo
    Posts
    807

    berichten scherm

    stel ik maak een lijst met als velden


    [lijst]
    datum
    tijd
    memo




    dat als het vandaag dezelfde datum en tijd is als in die lijst, dat er dan een scherm komt, welke separaat in de taakbalk komt te staan waarin dan het memo staat.


    dus heel simpel gesteld ik wil een lijst maken met notieties en deze moeten dan als aan de voorwaarden voldaan wordt weergegeven worden in een appart schermpje.


    hoe kan ik het beste die lijst controleren op de juiste datum en tijd ? want als ik dit iedere halfe minut zal gaan doen, dit lijkt me dan niet echt fijn voor performance van de applicatie.

  2. #2
    Ik denk dat elke halve minuut controleren niet zo'n probleem zal zijn. Het lastigste van dit probleem lijkt me nog het venster dat los in de taakbalk moet komen. Je kunt hier natuurlijk een los programmatje van maken, of je moet je form zodanig aanpassen dat het in de taakbalk komt.
    Bij nader inzien is het niet zo heel lastig als je eenmaal weet hoe het moet. Je moet de CreateParams procedure van het form overriden zodat je een extra WindowStyle in kunt stellen:
    Code:
    procedure TForm2.CreateParams(var Params: TCreateParams);
    begin
    inherited;
      Params.ExStyle := Params.ExStyle or WS_EX_APPWINDOW;
    end;
    Wanneer je dit form toont, dan komt het op de taalkbalk te staan. Op deze manier kun je dus al je memo's of wat je maar wilt in een apart venster tonen en heb je op een redelijk eenvoudige manier een interface die vergelijkbaar is met bijvoorbeeld Outlook waarin mailtjes in aparte vensters worden getoond.
    1+1=b

  3. #3
    Yay: Student(je) af
    Join Date
    Jun 2003
    Location
    Harderwijk
    Posts
    2,621
    En Arnold, ik zou van Datum en Tijd één veld maken (TDateTime) en dan controleren of FVeld >= Now(). Je kan er evt. nog een Boolean veld "Activated" bij maken,
    Code:
     If (FVeld >= Now()) and (Activated) then 
     CreateNoteWindow();
    Dan weet je nl. zeker dat je notitie weergeven wordt en dat de tijd niet ingesteld is op 10:00:00 terwijl je applicatie om 09:59:30 en om 10:00:30 controleert.
    My software never contains bugs. Perhaps just undocumented features.

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Similar Threads

  1. Scherm verplaatsen
    By fivecord in forum Algemeen
    Replies: 7
    Last Post: 10-Mar-04, 10:39
  2. Blauwe scherm Win XP Pro??
    By Adnan in forum Koffiehoek
    Replies: 21
    Last Post: 02-Feb-04, 14:27
  3. Screen Protector
    By Bug in forum Tools
    Replies: 19
    Last Post: 03-Nov-03, 22:48
  4. MDI Child scherm echt weggooien.
    By labee in forum Algemeen
    Replies: 13
    Last Post: 20-Oct-03, 23:46

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •