Page 1 of 2 1 2 LastLast
Results 1 to 15 of 17

Thread: Vragen over C#

  1. #1
    Senior Member
    Join Date
    Sep 2001
    Location
    Schoonhoven
    Posts
    276

    Vragen over C#

    Vraag aan de moderators,

    Ik ben delphi programmeur en zit in de detachering. Hierdoor zijn wij erg afhankelijk van de vraag vanuit de markt. Aangezien .NET erg in opkomst is ben ik bezig met een zelfstudie in C#. Hierdoor heb ik soms vragen over bepaalde onderwerpen die ik maar tussen de Delphi vragen stelt. Mijn laatste vraag over access modifiers is op een gegeven moment door Marcel in de koffiehoek geplaatst. Naar mijn mening is dit niet de plaats waar deze vraag moet komen te staan. Is het mischien een idee om een aparte C# afdeling te maken op nldelphi?
    Vincent

  2. #2
    SillyMember
    Join Date
    May 2003
    Location
    Gent
    Posts
    7,725
    Ik weet niet wat de plannen zijn, maar http://www.nlcsharp.com/ is al een tijdje Marcel-land
    En ik vermoed dat als Octane echt beschikbaar is er in die hoek ook iets zal gebeuren.
    All methodologies are based on fear. -- Kent Beck.

  3. #3
    Senior Member PsychoMark's Avatar
    Join Date
    Nov 2001
    Location
    Raamsdonksveer
    Posts
    10,269
    Ik ben niet zozeer voor een C# afdeling, maar meer voor een .NET afdeling. Deze kan dan vragen bevatten over C#, maar ook over .NET-specifieke issues in Delphi 8. Standaard problemen kunnen dan nog gewoon in Algemeen... want op dat gebied veranderd er vrij weinig...
    Qui custodiet ipsos custodes

  4. #4
    SillyMember
    Join Date
    May 2003
    Location
    Gent
    Posts
    7,725
    Vind ik een zeer verdedigbaar standpunt en sluit me hier dan ook graag bij aan.
    All methodologies are based on fear. -- Kent Beck.

  5. #5
    Koffiehoek
    Drijven de onderwerpen wat verder van Delphi af? Geen probleem op dit forum
    En C# is best wel 'wat verder van Delphi af', vandaar dat ik de thread naar de koffiehoek had verplaatst. Overigens bedoel ik daar niks verkeerds mee, het is geen straf ofzo dat je thread in de koffiehoek staat. Alleen gaat het niet over de betreffende sectie, dus gaat ie naar de koffiehoek.

    Maar laten we inderdaad eens over de .NET sectie gaan nadenken. Komen daar alleen Delphi vragen, ook andere vragen, komt er een aparte C# sectie in? Of krijgen we een .NET koffiehoek?
    Marcel

  6. #6
    Senior Member PsychoMark's Avatar
    Join Date
    Nov 2001
    Location
    Raamsdonksveer
    Posts
    10,269
    Zoals ik al zei, ik ben voor een algemene .NET-hoek. Er zijn op dit moment niet genoeg vragen om 'm verder op te delen, maar voor de niet-.NET/C# mensen is 't wel prettig om ze gescheiden te houden van Algemeen. Algemeen is nog steeds een Delphi-hoek, en als je bv een for-loop maakt in een Delphi 8 .NET applicatie dan valt dat gewoon nog steeds onder Algemeen. Heb je echter een probleem met de FCL (zo heette ie toch? uit m'n hoofd ) dan valt dat onder .NET...
    Qui custodiet ipsos custodes

  7. #7
    Senior Member
    Join Date
    Sep 2001
    Location
    Schoonhoven
    Posts
    276
    Marcel: Ik zag het zeker niet als een straf dat mijn thread in de koffiehoek geplaatst werd. De reden van mijn vraag was dat het voor mij, en op een gegeven moment denk ik ook meerdere met mij, onoverzichtelijk en onduidelijk gaat worden waar wat geplaatst moet gaan worden.

    Zoals PsychoMark al aangaf dacht ik iets te beperkt met C#. Het gaat uiteraard om de vragen die over .NET gaan. Delphi 8 ken ik (nog) niet maar ik zou me kunnen voorstellen dat dit een wazig gebied wordt. Gaat zo'n vraag nu over .NET of over Delphi? De vraagsteller kan dit mischien niet zelf bepalen.
    Ik hoop dat er een duidelijke .NET hoek komt zodat .NET newbies en experts elkaar op 1 plek kunnen treffen zonder dat ze zelf eerst de .NET vragen moeten gaan filteren van de andere vragen.
    Vincent

  8. #8
    Senior Member walterheck's Avatar
    Join Date
    Oct 2001
    Location
    Belo Horizonte, Brasil
    Posts
    4,212
    Interessant punt. Het kan behoorlijk lastig worden voor mensen die net met delphi beginnen (en dan specifiek delphi 8) om te bepalen of hun vraag nu een .NET vraag is of niet. Dat wordt dan goed opletten naar de vragen. Ik denk ook dat bij veel vragen niet van te voren is vast te stellen of het een .NET vraag betreft. Ik ben echter wel zwaar v????r een .NET sectie.

    Volgend probleem is dan dat we een taalbarriere opheffen. Dan kan opeens elke nederlandse ontwikelaar die met een .NET vraag zit hier terecht. Verder niks mis mee (graag zelfs, ik heb bijna niets meer te lezen ), maar dat zal het wel nog drukker maken hier.

    my 2€ cents
    Nee, de Romeinen spraken geen ISO-8859-1 LATIN

  9. #9
    Ja, die mogelijkheid is er natuurlijk maar dan hebben we NLCSharp.com altijd nog achter de hand. Ik zal binnenkort de sectie aanmaken, we zullen zien hoe het gaat lopen. Het zal soms best lastig zijn om te bepalen of je Delphi 8 vraag nou een Delphi of een .NET vraag is, maar daar hebben we de mods dan weer voor.
    Marcel

  10. #10
    Is NLDotNET.com al geregistreerd? Misschien geen verkeerd idee gezien de ontwikkelingen.

    Voorlopig denk ik dat een aparte .NET sectie wel volstaat. Het moet alleen wel duidelijk zijn dat C# vragen daar ook in thuis horen. Noem deze sectie desnoods ".NET & C#".
    Eventueel kan, wanneer Delphi 8 wat meer ingeburgerd is en/of er veel C# vragen komen, deze sectie worden opgesplitst.

    Horen VB.NET vragen dan trouwens ook in die sectie thuis, of rekenen we dat toch nog onder Koffiehoek?
    1+1=b

  11. #11
    Senior Member PsychoMark's Avatar
    Join Date
    Nov 2001
    Location
    Raamsdonksveer
    Posts
    10,269
    Punt NET
    Voor al uw vragen over Delphi 8, Visual Studio.NET en het .NET framework in het algemeen... behalve VB.NET, wie gebruikt dat nou, pfff
    Qui custodiet ipsos custodes

  12. #12
    Er was anders laatst iemand in de chat die me helemaal heeft overtuigd dat VB.NET net zo krachtig en flexibel is als Delphi 8. Ik zal maar geen namen noemen.
    1+1=b

  13. #13
    Op zich VB.Net is een volwassen product tov VB. Alles wat je met C# doet kan je volgens mij ook in VB.Net

    Link rent alvast weg voordat hij wordt gestenigd in NLDelphi

  14. #14
    SillyMember
    Join Date
    May 2003
    Location
    Gent
    Posts
    7,725
    Cobol.Net rocks!
    All methodologies are based on fear. -- Kent Beck.

  15. #15
    Ik zou de vragen voortaan gewoon in deze sectie doen.

    Welkom in de .NET sectie!
    Marcel

Page 1 of 2 1 2 LastLast

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Similar Threads

  1. TWinControl(...).Text property + DB vragen!
    By Eric Jr. in forum Algemeen
    Replies: 3
    Last Post: 16-Dec-03, 18:02
  2. Persistent Fields vragen
    By walterheck in forum Databases
    Replies: 19
    Last Post: 19-Nov-02, 23:44
  3. 2 Vragen
    By supersurver in forum Algemeen
    Replies: 6
    Last Post: 12-Aug-02, 11:56
  4. Gestructureerd vragen stellen
    By Marcel in forum Forum regels
    Replies: 0
    Last Post: 25-Jun-02, 23:20

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •