Results 1 to 5 of 5

Thread: Nieuwe feature (bug)

  1. #1

    Nieuwe feature (bug)

    Hoi,

    In Dex2 v2.0.0.1 heb ik per toeval een bugje ontdekt, niet dat het een "major problem" is maar toch.
    Hoe te reproduceren:
    -Allereest, laat me zeggen dat die bug moeilijk te reproduceren is daar ik nog niet exact weet wat het triggert.
    -Wat ik wel weet is dat je een post kan selecteren met de RMB. Als je dit enkele keren na elkaar doet (rechtsklikken) en de muis beweegt richting van het NLDelphi-logo, dan gebeurt het soms dat je op het logo rechtsklikt en de lijst blijft gewoon doorscrollen(per rechtermuisklik scrolt de lijst 1 item naar onderen). Maar zoals reeds gezegd, deze is moeilijk te reproduceren, soms lukt het en soms niet.

    Kan iemand anders dit ook?

    [EDIT]Waarschijnlijk wordt het getriggert als je een item selecteerd met de RMB en dit zo vlug doet dat de lijst niet kan volgen met aangeven wat geselecteerd is. Wat dan wel opvalt is dat de cursor veranderd in de standaardcursor en dat het lijkt alsof Dex2 niet reageert (de cursor boven het logo is geen handje meer, de speedbuttons en het menu lichten niet op als je er met de muis over beweegt, dit blijft zo totdat je ergens klikt met de LMB). Daarna doet Dex2 rustig verder alsof er niets gebeurt is
    Last edited by Henkie; 30-Nov-03 at 22:33.
    DeX 3 Delphi := The ease of VB with the power of C; Zoekt en gij zult vinden

  2. #2

    Weet nu wat het triggert

    1) zorg ervoor dat het onderste item niet volledig zichtbaar is (half bedekt, zie tekening en laat dit niet het laatste item in de lijst zijn)
    2) Selecteer het laatste volledig zichtbare item in de lijst met de RMB
    3) Rechtsklik op plaats waar 1 staat op tekening = op onderste item dat half zichtbaar is
    4) Rechtsklik op het logo van NLDelphi (2 op tekening), de items scrollen door per keer dat je klikt
    5) Mocht het nog niet lukken om de lijst te laten scrollen, geef de hoop niet op , rechtsklik ergens in de lijst en rechtsklik terug op het logo.
    Attached Images Attached Images  
    DeX 3 Delphi := The ease of VB with the power of C; Zoekt en gij zult vinden

  3. #3
    En hier lukt me dat ook..

    beetje omslachtige page-down .

  4. #4
    Ik zit me het apezuur te klikken op het logo maar er wordt niet gescrolled. Sterker nog, er is ook helemaal geen code die dat zou kunnen veroorzaken... heel vaag.
    Marcel

  5. #5
    Bij mij lukt dat hier 9 op 10 keer. Heb ook nooit gezegd dat jouw code daar voor iets tussen zit , kan/zal even goed een MS-bug kunnen zijn daar de Delphi-controls wrappers zijn omheen MS-controls.
    DeX 3 Delphi := The ease of VB with the power of C; Zoekt en gij zult vinden

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Similar Threads

  1. LEAD Software is nieuwe NLDelphi sponsor
    By Marcel in forum De website
    Replies: 25
    Last Post: 06-Feb-05, 17:34
  2. LEAD Software is nieuwe NLDelphi sponsor
    By Marcel in forum Nieuws
    Replies: 0
    Last Post: 17-Dec-04, 00:54
  3. De nieuwe artikelen sectie testen
    By Marcel in forum De website
    Replies: 13
    Last Post: 05-Aug-03, 20:08
  4. Een nieuwe vraag? Een nieuwe thread
    By Marcel in forum Forum regels
    Replies: 0
    Last Post: 13-Mar-03, 23:29
  5. Nieuwe server voor NLDelphi
    By Marcel in forum De website
    Replies: 2
    Last Post: 13-Aug-02, 00:13

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •