Page 1 of 4 1 2 3 ... LastLast
Results 1 to 15 of 52

Thread: Jullie Hardware en Tips omtrend MXSTREAM ADSL of KABEL

  1. #1
    5th member of nldelphi
    Join Date
    Mar 2001
    Location
    Alkmaar
    Posts
    2,127

    Lightbulb Jullie Hardware en Tips omtrend MXSTREAM ADSL of KABEL

    Hoi aan alle trouwe forum leden,

    Ik zelf internet momenteel nog via de gouwe ouwe telefoonlijn, wel te verstaan via
    de ISDN lijn.
    Aangezien de telefoon tikjes bij meneer KPN er niet goed koper op worden,
    en naar mate dit Forum steeds drukker en interesanter wordt lopen de telefoon
    kosten zo langzamer hand een beetje de spui gaat uit, vandaar dat ik recentelijk een
    aanvraag bij Quicknet heb gedaan voor een kabel abonement, (in november) na
    een x aantal minder vriendelijk mailtje gestuurd te hebben kreeg ik bij mondjesmaat
    elke keer wat info van hun, op een gegeven moment een brief met inlog gegevens
    etc. etc. het wachten was alleen nog op de afspraak die door hun gemaakt zou
    worden voor het plaatsen van een kabel modem (alsof ik dat zelf niet kan )
    Ondertussen was het 'afgesproken' termijn voorbij dus ik maar weer eens bellen met
    die gasten, krijg ik zomaar spontaan te horen dat ze een plaatsingsstop
    (ook een mooi scrabble woord) in Alkmaar houden... ik dus uiteraard bijna
    compleet over de rooie. met als resultaat dat ik hun verteld heb dat ze mijn
    abonement maar in hun reet konden steken.
    Dus zo gezegt zo gedaan, want tenslotte was het nu al ruim half januari.
    Ok, ik daarna Mxstream bij mijn huidige ISP aangevraagt en jahoor een paar dagen
    later bericht van Tiscali dat ik me heb aangemeld bla bla bla (erg netjes).
    Gisteren kreeg ik van de KPN een brief dat ze de aanvraag van Tiscali hebben
    ontvangen, en met de melding dat ze de lijn gaan testen of deze adsl geschikt is.
    (want de mxstream postcode check kun je absoluut niet 100% vanuit gaan.)
    Tot mijn grote verbazing kwam ik vandaag thuis, en er lag weer een brief van de KPN
    op de mat, dus hup ik openen, en jahoor nu al bericht dat de lijn ok is en dat binnen
    4 weken mijn doehetzelf pakket wordt afgeleverd aan huis.
    Kijk dat vindt ik nou nog eens snelheden, daar kan meneer Quicknet nog een puntje
    aan zuigen

    Maargoed, wat nu mijn eigelijke vraag is: ik ben benieuwd wat jullie
    (alleen de MXstream adsl / kabel gebruikers) voor een hardware thuis hebben staan.
    en uiteraard of dit bevalt en wat de voor en nadelen hiervan zijn.
    Ik kan me voorstellen dat sommige meerdere pc's in een netwerk hebben staan met
    een router en of hub er tussen.
    Er zijn natuurlijk 1001 verschillende routers etc etc, dus vandaar mijn vraag.
    En tips of wetenswaardigheden waar ik eventueel op kan letten zijn uiteraard ook
    welcom. Mischien dat iemand dit alle i.c.m. wireless networking gebruikt, zo ja laat
    het dan ook even weten, heb namelijk ook een laptop die mag surfen.

    Dus heren, en mischien dames, laat het eens horen.
    Alvast bedankt.

    Richard.

    Ps. ik dacht ach laat ik eens een lekker lang stukkie tikken, kan ik gelijk even mijn
    hart luchten.
    RLD

  2. #2

    mxstream

    Hallo Richard,

    Ik had tot 1/1/2000 Planet/ISDN. Sinds 1/1/2000 tot kort geleden op de kabel bij @home. Goede performance in mijn omgeving, maar wel veel ups en downs qua snelheid, veel storingen met e-mail en een werkelijk waardeloze helpdesk. Sinds een half jaar MXStream bij Planet. Ben zeer tevreden. Stabiel en snel, goede(!) helpdesk zonder extreme wachttijden. Had voor alle zekerheid mijn kabelabonnement nog een tijdje aangehouden, maar na de tot nu toe zeer goede ervaringen met ADSL toch defintief de deur uit gedaan. Wat veel mensen niet weten is dat je als vaste klant bij Planet de eerste 3 jaar een korting op je abonnement opbouwt van 10% per jaar (tot maximaal 30%). Omdat ik het ISDN abonnement nooit had opgezegd (gaf voor die paar tientjes per jaar toch wel een veilig gevoel naast de kabel), zit ik met 30% korting op het tarief van Planet, relatief goedkoop te ADSL-en.
    Hardware: gewoon het standaard ethernetmodem van Alcatel/MXStream, de Speed Touch Home. Dit modem is overigens door andere firmware te downloaden up te graden naar een router. Het is niet eens echt illegaal, wel verlies je je rechten op de garantie. Meer info bij adsl.nl
    In de PC 2 netwerkkaartjes, 1 voor het ADSL-modem (10 MB) en een voor de verbinding naar mijn 2e PC. Sinds ik XP op mijn hoofdmachine heb staan krijg ik het niet meer voor elkaar dat mijn 2e PC via mijn eerste PC het internet op kan. Ik heb mij grondig verdiept in de mogelijkheden (en prijzen) van routers en hubs, binnenkort schaf ik een Vigor 2200E aan voor Euro 169 incl BTW (alternate.nl). Voor uitgebreide en interessante info over de Vigor, zie Drayteck.nl

    Als je meer specifieke vragen hebt dan hoor ik het wel

    Met groet
    Paulf

  3. #3
    Ik heb thuis maar een eenvoudig eenzaam computertje, deze staat via de netwerkkaart verbonden aan het Alcatel apparaat. Als ik met de laptop zou willen surfen zou dat zo weinig zijn dat ik een proxyserver op de desktop zou installeren.

    De snelheid, in mijn geval bij Xs4all, kan ik maar één ding over zeggen: perfect! Als ik een download beneden de 50 kb heb weet ik bijna zeker dat het aan de betreffende site ligt, zo weinig komt dat voor. Ik ben sinds de aanschaf van MxStream (09-2001) vrijwel continue online en heb nog nooit problemen gehad. De verbinding wordt in één keer gemaakt en is nog nooit verbroken.
    Marcel

  4. #4
    Old Navigator Matthijs's Avatar
    Join Date
    Mar 2001
    Location
    Ede, NL. Delphi: Delphi 7/2005 :). Matthijs schrijf je Matthijs
    Posts
    2,199
    Hi,

    ik maak gebruik van een Chello abonnement en ben daar zeer tevreden over! Down-snelheden altijd rond de 150KByte (wel van goede sites natuurlijk ) met een geklokt maximum van 250KByte met twee downs tegelijkertijd van de MS-site.

    Verder heb ik het hele huisnetwerk eraan hangen. Op de Gateway draai ik W2000 met NAT dus alle PC's hebben toegang tot het internet zonder problemen, zelfs ICQ, IRC etc. etc. draait zonder problemen of exotische instellingen. Gateway heeft nu een uptime van een aantal weken zonder Internet problemen of wat dan ook.

    Let wel ff op dat je een vuurmuur op je PC zet! Zelf ben ik erg tevreden over ZoneAlarm Pro!

    Succes en veel plezier met "allways on"!
    What's in a sig?

    Would my posting be less valuable if it didnot have a sig? (Vrij naar William S.)

    Let op de kleine lettertjes. For all postings: e&oe!
    This program performed an illegal function, the police are on their way

  5. #5
    Bite me! Tommy's Avatar
    Join Date
    Jan 2002
    Location
    Rdam
    Posts
    564
    Ik zelf doe dezelfde truc met adsl van planet (adsl comfort) maar dan natuurlijk weer via een pc met dat alcatel ding (foeilelijk btw). Aan de pc zit een netwerk kabel die in mn hubje uitkomt en netjes toegang tot de andere pc's verschaft (af en toe 4 pc's tegelijk, best lekker ).

    overigens ben ik best te vrede over planet alleen als ik nu zou kunnen kiezen zou ik voor de 8mbit (!!!) aansluiting van cistron gaan. Natuurlijk is die 8mbit maar theoretisch mgoed al haalt hij de helft van die snelheid vind ik het al fantastisch (ik schat de helft op ongeveer 400KB/s, best fijn. En niet duur, de prijs verschilt misschien 30€ per maand vergeleken met adsl comfort van planet.

    Nadeel is natuurlijk weer dat je met adsl een 'jaarcontract' hebt en tja ik ga niet twee adsl abonomenten betalen, beetje onnodig.
    cistron

  6. #6
    Hou er als je een router koopt voor MxStream wel rekening mee dat hij pptp moet ondersteunen. Vorige week aan het kloten geweest met een router van Compex die ppoe ondersteunt, inbellen lukt wel, maar daar heb je het mee gehad, internetdelen kun je vergeten.

    Als je altijd je "hoofdpc" hebt aanstaan als je internet opgaat, zou ik gewoon een proxy installeren (bijvoorbeeld de gratis proxy van analogX (www.analogX.com).

    Als je verstand hebt van linux (had ik nu maar tijd om linux te leren), kun je een oude bak neerzetten als router/proxy. Op www.adsl4linux.nl kun je de tools en de docs downloaden om dat te doen.

    Ga je rechtstreeks je "hoofdPC" in zorg dan wel voor een goede firewall of portblocker, want ze scanner er stevig op los.

  7. #7
    5th member of nldelphi
    Join Date
    Mar 2001
    Location
    Alkmaar
    Posts
    2,127

    Talking

    Originally posted by Matthijs
    Let wel ff op dat je een vuurmuur op je PC zet! Zelf ben ik erg tevreden over ZoneAlarm Pro!
    Inderdaad, lijkt een vuurbestendige muur me wel handig bij always 'on'.
    Zelf maak ik nu ook al gebruik van ZoneAlarm en net wat jij zegt het bevalt me goed.

    Ik zit er inderdaad aan te denken om een server te plaatsen met daarop mischien
    wel WinRoute, niet eens zo zeer voor de proxy maar voor de mailhandling, of
    eventueel het mailhandling pakket van TrueNorth.

    Maar heren tot nu toe bedankt, ik hoop dat er nog meerdere members zijn die ook in
    zo'n "luxe" postitie verkeren.

    Dus ik zou zeggen kom maar op met de reply's.

    BvD. Richard

    [edit]
    Benno,
    Kan jij vertellen wat pptp of ppeo betekend ?
    [/edit]
    RLD

  8. #8
    [edit]
    Benno,
    Kan jij vertellen wat pptp of ppeo betekend ?
    [/edit]

    Ik wou dat ik het wist..... PPOE is volgens mij PPP over Ethernet, pptp (point to point tunneling protocol) ook zo iets. Het zijn in ieder geval protocollen die worden gebruikt voor (volgens mij alleen het opbouwen van) de verbinding. Voor MxStream heb je zover ik weet pptp nodig. Je moet in ieder geval zeker zijn dat je een router koopt die geschikt is voor mxstream. Ik heb zelf een verwoede poging gedaan met een compex BR15 die het zou moeten kunnen maar helaas dus niet. Het schijnt dat sitecom een routertje heeft dat het wel kan. Ook van het merk Billion zijn er routers die het kunnen.

    Als je toch een PC aan hebt zou ik gewoon gaan voor winroute of zo, daar kun je veel meer aan instellen (kost alleen een paar centen meer dan een low cost routerje, zowel de aanschaf als het gebruik (stroom))

    Je zou eens kunnen kijken op www.adsl4linux.nl volgens mij staat daar info over de protocollen die je nodig hebt.

  9. #9

    Router Update

    Richard (en de rest) even een upate over routers.

    De compex router met ppoe kan niet werken met MxStream, maar schijnt weer wel te kunnen werken met systemen van andere ADSL providers dan MxStream (volgens de leverancier althans).

    Gisteren dus een proefje gedaan met een Sitecom routertje dat wel pptp ondersteunt. Binnen 5 minuten was het zaakje in de lucht, dus als je kiest voor ADSL via MXStream dan is dat ding een aanraden. Kost rond de 130 euro.

    Standaard staat alles dicht, je netwerk is van buiten dus niet te zien. Wat wel leuk is dat je interne servers beschikbaar kunt maken naar het internet door het aanklikken van een vinkje en het opgeven van het IPnummer van die server. Daarbij maakt het ding dan gebruik van de standaard poorten zowel extern als intern. Dus poort 80 als je bv een eigen webserver beschikbaar wilt maken.

    Nu hou ik niet van standaard instellingen, dus dat ook geprobeerd. Je kunt het ding zo instellen dat bepaalde poorten van buiten terecht komen op een bepaalde poort van een interne machine. Mogelijk kan dat ook bij alle andere routers, maar deze kan het in ieder geval.

    Verder kun je nog een aantal zaken op packet nivo instellen (filters).

    Je kunt gewoon je verbinding delen, daar hoef je niets voor te doen, ook geen proxy installeren.

    Voor zijn geld kan het dus een hoop.

    Op www.sitecom.nl kun je info vinden en een lijst met verkoopadressen.


    Benno

  10. #10
    5th member of nldelphi
    Join Date
    Mar 2001
    Location
    Alkmaar
    Posts
    2,127

    Talking Hij is er ! en hij DOET HET !!!!

    Hoi iedereen,

    Eindelijk het is zover, mijn eerste post met MXSTREAM ADSL

    Ben zo blij als een klein kind

    Trouwens iedereen nog bedankt voor de reaktie's op deze post, ik ga me eerdaags
    eens even sterk verdiepen in deze materie, ik hou jullie op de hoogte.

    Groetjes van een mx-streamende Richard
    RLD

  11. #11
    Gefeliciteerd! Overigens is het een misverstand om te denken dat je met een sneller internet ook sneller klaar bent. Alles loopt veel sneller, dus is het leuker en blijf je langer aan de gang Maar als je eenmaal gewent bent aan snelheid en altijd online wil je nooit meer anders...
    Marcel

  12. #12
    Bite me! Tommy's Avatar
    Join Date
    Jan 2002
    Location
    Rdam
    Posts
    564
    wil je nooit meer anders

    NOG SNELLER!

  13. #13
    Old Navigator Matthijs's Avatar
    Join Date
    Mar 2001
    Location
    Ede, NL. Delphi: Delphi 7/2005 :). Matthijs schrijf je Matthijs
    Posts
    2,199
    het enige dat ik wil is: Meer Upload Snelheid, Meer Upload Snelheid, Meer Upload Snelheid en Meer Upload Snelheid.
    Daarna zou het wel plezierig zijn als je servers mocht draaien op je kabel aansluitinkje

    En nu weer aan het werk met de Use Cases
    What's in a sig?

    Would my posting be less valuable if it didnot have a sig? (Vrij naar William S.)

    Let op de kleine lettertjes. For all postings: e&oe!
    This program performed an illegal function, the police are on their way

  14. #14
    Bite me! Tommy's Avatar
    Join Date
    Jan 2002
    Location
    Rdam
    Posts
    564
    Tis jammer dat upload niet gelijk is aan de download snelheid maja je ken nie alleuhs hebbuhn .

  15. #15
    5th member of nldelphi
    Join Date
    Mar 2001
    Location
    Alkmaar
    Posts
    2,127
    D'r zijn bedrijven die een abbonement leveren met zowel een gelijk down als upload
    snelheid, alleen praat je hier wel over abbonementjes van zo'n dikker 250 Euro
    per maand.
    Dit weet ik toevallig omdat mijn zwager dit op zijn bedrijf heeft aangeschaft,
    en hier zijn ze erg gebaat bij een Down als Up van 512K !!!

    Maar goed, is wel wat te gek voor prive thuis, als het goed is nog even wachten
    en dan van 64k up naar de 128k up

    Richard
    RLD

Page 1 of 4 1 2 3 ... LastLast

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •