Page 1 of 3 1 2 3 LastLast
Results 1 to 15 of 40

Thread: Ondersteuning voor MSNP8

  1. #1

    Ondersteuning voor MSNP8

    Ik heb de VCS server geupdate met de eerste versie welke het nieuwe login systeem ondersteund (HTTPS login). Deze is nog niet volledig getest, maar wilde hem alvast met jullie delen zodat er meer fouten kunnen worden gevonden.

    Helaas heb ik nu nog gebruik gemaakt van WinInet voor het login systeem. Dit heeft als nadeel dat het component alleen op Windows systemen werkt. Ik zou ook voor Indy kunnen kiezen, maar dan is het gebruik van DLL's verplicht. Misschien weet iemand nog een betere oplossing?

    Verder werkt het versturen en ontvangen van bestanden (nog) niet. Dat betekend dat eigen smilies, schermafbeeldingen en bestands overdrachten niet ingebouwd zijn. Iemand zin om dat te doen?

    De laatste versie is hier te vinden, maar is ook uit het VCS systeem te halen.
    Wat er veranderd is in de verschillende versies die op de FTP server en in het VCS systeem is hier te vinden.

    Wat er allemaal nodig is om dit component te kunnen gebruiken staat in Components.txt welke mee geleverd is bij de source.

    Mocht je je bestaande versie van het component updaten met een nieuwe versie, dan is het slim om de package even opnieuw te compilen en te installeren.

    Eventuele vragen, problemen of opmerkingen kunnen worden geplaatst in een nieuw topic binnen de NLDMSNP sectie, ik probeer ze zo snel mogelijk te beantwoorden.
    Last edited by Vos; 19-Jan-04 at 11:04.

  2. #2
    ken je NLDHeaderCheck niet gebruiken voor dat msn protocol?
    daarmee ken je de headers checken gok ik :|

    (ja dit heb ik ook neergezet in andere topic)

    waarom zet je trouwens geen linkje in je post neer nu weet ik neit waar ik hem moet downloaden


    ow heb hem maar ik krijg hem niet online;

    ik vul passport in en password en dan maak ik een knopje met daarin
    nldmsnp1.Logon;

    krijg ik dit:



    doe ik et fout??
    Last edited by Martink; 18-Jan-04 at 17:40.

  3. #3
    Die fout die je krijgt heeft te maken met threads. Kun je even de debugtext in OnDebug naar een Memo sturen en kijken waar hij vast loopt?

  4. #4


    hmm heb je hier genoeg aan?

    hij is alleen nog connected verder nog niks

  5. #5
    hmm als ik nou de onconected ding uit mijn code verwijder dan connect ie wel. ik had daar alleen instaan showmessage('connected');

    Code:
    <HTTPS passport authentication>
    <HTTPS passport authentication error>
    alleen heb hier last van wachtwoord/passport klopt wel wat ik invul.
    Last edited by Martink; 18-Jan-04 at 22:24.

  6. #6
    notice-itter SvG's Avatar
    Join Date
    Apr 2002
    Location
    's-Hertogenbosch
    Posts
    4,865
    De Showmessage procedure resulteert bij verkeerd gebruik met threads vaak in de foutmelding "Canvas does not allow drawing". Een messagebox zou beter moeten werken
    !

  7. #7
    ow hij werkt alleen bij hotmail.com adressen niet bij eigen email adres

    heb je daar geen rekenning mee gehouden? passporten op een normaal email adres moeten naar andere server toe dan met hotmail adressen. geloof ik teminste.
    heb bij mijn bot standaart https://login.passport.com/login2.srf
    Last edited by Martink; 18-Jan-04 at 23:09.

  8. #8

  9. #9
    Dit klopt, ik vraag de server die ik moet hebben gewoon op. Ik krijg een 302 met de juiste server, zie de source maar eens:

    Code:
    procedure TMSNHTTPSLogon.HandleRedirect(HeaderData: String);
    begin
      FRegEx.Expression := 'Location: https://(.*)/(.*)\r\n';
      if FRegEx.Exec(HeaderData) then
        GetHeader(FRegEx.Match[1], FRegEx.Match[2])
      else
        DoError;
    end;
    Maar ik ga dit voor je uitzoeken!

  10. #10
    Hmm okee, nog 1 vraagie.
    Code:
    procedure TForm1.NLDMSNP1SessionReady(Sender: TObject;
      Session: TMSNSession);
    begin
    NLDMSNP1.SendMessage(Session.User.Passport, 'Hoi '+Session.User.Displayname);
    end;
    doe ik het zo fout???
    hij verwacht een [ inplaats .


    en dit vind ik ook wel lastig bij het afsluiten of bij logoff



    Okee nog iets
    ik doe
    Code:
    session.MessageFont.Name := 'Webdings';
    session.MessageFont.Color := clRed;
    session.SendMessage('Winamp speelt nu '+winamp.GetTrackTitle);
    en alleen de kleur is anders, hij stuurt et wel mee:

    X-MMS-IM-Format: FN=Webdings; EF=; CO=FF0000; CS=0; PF=22
    Last edited by Martink; 19-Jan-04 at 01:44.

  11. #11
    Die exceptie die je krijgt is normaal bij het afmelden of bij het afsluiten, dat is de manier waarop Indy werkt. Mocht je het irritant vinden dat je hem steeds in de debugger van Delphi krijgt te zien dan kun je hem negeren: Tools > Debugger Options > Language Exceptions. Voeg daar EIdNotConnected toe.

    Het verzenden van een bericht kun je het beste doen op de volgende manier:
    Code:
    procedure TForm1.NLDMSNP1SessionReady(Sender: TObject;
      Session: TMSNSession);
    begin
      Session.SendMessage('Hoi '+Session.User.Displayname);
    end;
    NLDMSNP.SendMessage gebruik je als je nog geen sessie hebt. Deze maakt een sessie aan en stuurt automatisch het bericht als de persoon aanwezig is.

    Ik zal kijken of er een probleem is met het opmaken van een bericht.

    Verder weet ik ook waardoor je een foutmelding krijgt bij OnConnected. Dit heeft te maken met de TCP thread, ik zal dit zo snel mogelijk oplossen.

    In de nieuwe versie zit ook debugging voor de HTTPS login, hierdoor kan ik zien wat er mis gaat bij het aanmelden. Misschien kan ik daarmee het probleem oplossen wat jij hebt met het aanmelden.

    Bedankt voor het helpen zoeken naar bugs!

  12. #12
    Ook ik krijg een aanmeldingsfout bij het aanmelden met een niet hotmail adres, zal dit even uitzoeken.

  13. #13
    Hmm en als ik iets wil sturen, hoe kijk ik dan of er nog een sessie open is??

    En als ik bijvoorbeeld een smilie wil ontvangen, hoe vang ik dat op met die compoment?? is volgens mij smilie aanvragen en dan wat je binnen krijgt in een .png file zetten :|

  14. #14
    Je hebt toch de beschikking over alle sessies die open zijn (NLDMSNP.Sessions). Verder wordt bij diverse events een sessie object als parameter mee gestuurd, die kun je ook gebruiken. Als je 1 bepaalde sessie expliciet wilt bewaren, dan moet je deze opslaan in een variable.

    Verder worden de standaard smilies gewoon als tekst overgestuurd, je moet ze zelf parsen, dus : ) vervangen voor . Dit heeft verder niks met file transfers te maken.
    Eigen gemaakte files zullen (denk ik) wel als files worden overgestuurd, maar daar heb ik me dus nog niet mee bezig gehouden.

  15. #15
    Zelfgemaakte smilies heb ik het over. Dat gaat gewoon via de msn server volgens mij omdat ik rare tekens zie langskomen als ik een zelfgemaakte smilie toon. dus zo moelijk zou et wel niet zijn om die op te vangen. Maar ik ga nog ff met die leuke msn compoment spelen mischien vind ik wel een manier om hem zo ver te krijgen

Page 1 of 3 1 2 3 LastLast

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Similar Threads

  1. Indy: Http client SSL ondersteuning
    By SvG in forum WebDelphi
    Replies: 7
    Last Post: 01-Jun-08, 00:46
  2. cgi https ondersteuning
    By mrniceguy in forum WebDelphi
    Replies: 2
    Last Post: 04-Dec-04, 22:54
  3. Basic HTML ondersteuning in RichEdit ofzo
    By Noam in forum Algemeen
    Replies: 17
    Last Post: 09-Dec-03, 13:48
  4. Ondersteuning Tekens Firbird 1.5
    By Neocobe in forum Databases
    Replies: 3
    Last Post: 17-Jul-03, 14:21
  5. Ondersteuning zware geneste query
    By Neocobe in forum Databases
    Replies: 6
    Last Post: 10-Jul-03, 13:28

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •