Results 1 to 4 of 4

Thread: foreign key verwijzing: 2 velden in tabel B verwijzen naar 2 velden tabel B: mag dit?

  1. #1

    foreign key verwijzing: 2 velden in tabel B verwijzen naar 2 velden tabel A: mag dit?

    hoi hoi,

    stel ik heb 2 tabellen, A en B
    In tabel A zijn de velden: (artikelcode en artikelserienummer) de primary key
    (dus deze 2 samen)

    Nu wil ik vanuit tabel B verwijzen naar tabel A, hoe doe ik dit?
    mag ik artikelcode en artikelserienummer beide nemen en die beide laten verwijzen
    of is het beter om een id aan te maken in tabel A en hiernaar te verwijzen vanuit tabel B?


    <edit>
    titel maar aangepast, verwizjing van tabel B naar tabel B slaat natuurlijk nergens op hehe
    Last edited by SpeciesXX; 17-Feb-04 at 12:08.

  2. #2
    Hallo,

    Je kunt ook gewoon compound foreign keys aanmaken, dus dat is geen enkel probleem.

    bijv :
    Code:
    ALTER TABLE 
      TableB 
    ADD CONSTRAINT 
      FK_TableB_TableA
    FOREIGN KEY 
      (ArtikelCode, ArtikelSerieNummer) 
    REFERENCES 
      TableA (ArtikelCode, ArtikelSerieNummer)
      ON DELETE CASCADE
      ON UPDATE CASCADE;
    Groeten,
    Arno
    Nederlandse Firebird Nieuwsgroep
    Hoe meer je weet, hoe meer je beseft hoe weinig je weet.

  3. #3
    ik d8 al zoiets ja, maar ik wist niet zeker of dit nu wel of niet mocht
    je neemt ze dus gewoon samen en laat ze samen ook verwijzen naar de andere tabel
    bedankt!

  4. #4
    Technisch is het inderdad geen probleem, maar ik zou het zelf niet aanraden.

    Ten eerste gebruik je 'functionele velden' als keys, dat is iets wat ik zelf eigenlijk nooit doe. Ten tweede hebben je tabellen blijkbaar geen enkele primary key, ook dat is iets wat ik af zou raden.

    Ik zou dus in dit geval een ArtikelID opnemen (die je gebruiker overigens nooit ziet) en deze primary key maken van je Artikel tabel. Je andere tabellen kunnen nu met een enkele ArtikelID linken naar je Artikel tabel.
    Marcel

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •