Results 1 to 6 of 6

Thread: QuickReport & Eltron Companion ticketprinter

  1. #1
    [it]Ontvangen per e-mail: [/it]
    Hallo,

    Ik schrijf voor ons ziekenhuis een programma waarmee de receptioniste kan zien (& afdrukken, tenminste dat laatste was de bedoeling) welke patiënten en van welke huisdokter in ons ziekenhuis liggen. Natuurlijk weet die dokter dat ook zo wel welke patiënten alleen, waar liggen die hé ?

    Op zich een vrij eenvoudige zaak ware het niet dat ik nog zo'n eltron companion (kasticket printertje) op overschot had en ik dacht : "dat is 'm" alleen het ding doet wel wat ik wil maar heeft zo zijn eigen willetje.
    Voor iedere patiëntlijst spuwt hij zo'n ?? 20 cm papier uit gratis voor niks .....enne blanco.

    Nu dacht ik : 't zal wel aan mij liggen dus dat form met dat QReport erop verticaal geclasseerd en opnieuw begonnen. Na afloop.... als je me nou (precies hetzelfde). Toen vermoedde ik het onheil in de printerdriver maar nee hoor : opnieuw geïnstalleerd maar het mag allemaal niet baten.
    Bovendien, en dat is eigelijk nog erger: hoe lang die lijst van een gegeven dokter ook is hij wil niet meer dan 4 lijnen drukken

    Nu als je dat optelt : 4 lijnen + header + 20 cm gratis komen we dan niet heel even in de buurt van 29.7 cm oftewel het A4 formaat ?

    Iemand suggesties ? Dank bij voorbaat.

    Jacques

  2. #2
    Hoi Jacques,

    Bij een QuickReport moet je eigenlijk 2x het formaat van de pagina instellen: 1x bij de printerinstellingen, maar ook een keer bij de properties van het rapport (TQuickRep). Deze heeft een property Page.PaperSize en staat default op A4. Ik weet niet wat voor formaat je precies gebruikt, maar het kan zijn dat je custom moet kiezen en zelf het formaat moet invullen.

    Is dat een oplossing, of had je dit al goed ingesteld?
    Marcel

  3. #3
    Registered User
    Join Date
    Mar 2001
    Location
    Geraardsbergen / Belgium
    Posts
    2
    Hallo Marcel,

    Ja, ik inderdaad de beide instelling reeds ingesteld alleen kan ik me niet van de indruk ontdoen dat er iets is dat niet juist reageert. Voor de volledigheid ik gebruik Delphi 5 Enterprise.

    Toch bedankt voor de suggestie

    Originally posted by Marcel
    [it]Ontvangen per e-mail: [/it]
    Hallo,

    Ik schrijf voor ons ziekenhuis een programma waarmee de receptioniste kan zien (& afdrukken, tenminste dat laatste was de bedoeling) welke patiënten en van welke huisdokter in ons ziekenhuis liggen. Natuurlijk weet die dokter dat ook zo wel welke patiënten alleen, waar liggen die hé ?

    Op zich een vrij eenvoudige zaak ware het niet dat ik nog zo'n eltron companion (kasticket printertje) op overschot had en ik dacht : "dat is 'm" alleen het ding doet wel wat ik wil maar heeft zo zijn eigen willetje.
    Voor iedere patiëntlijst spuwt hij zo'n ?? 20 cm papier uit gratis voor niks .....enne blanco.

    Nu dacht ik : 't zal wel aan mij liggen dus dat form met dat QReport erop verticaal geclasseerd en opnieuw begonnen. Na afloop.... als je me nou (precies hetzelfde). Toen vermoedde ik het onheil in de printerdriver maar nee hoor : opnieuw geïnstalleerd maar het mag allemaal niet baten.
    Bovendien, en dat is eigelijk nog erger: hoe lang die lijst van een gegeven dokter ook is hij wil niet meer dan 4 lijnen drukken

    Nu als je dat optelt : 4 lijnen + header + 20 cm gratis komen we dan niet heel even in de buurt van 29.7 cm oftewel het A4 formaat ?

    Iemand suggesties ? Dank bij voorbaat.

    Jacques

  4. #4
    Senior Member
    Join Date
    Jan 2002
    Location
    Nieuwlande, Nederland
    Posts
    612
    Quickreport en een ticketprinter werkt, ook op aangepast papierformaat. Dat weet ik uit ervaring: van het schrijven van een kassaprogramma met ticketprinter.

    Ook hier geldt: aangepast papierformaat.

    Wat ik van quickreport weet: klik met de rechter muisknop en kijk eens naar de instellingen in het quickreport zelf. Het moet daarmee goed in te stellen zijn.

    Als je daar nix kunt vinden: probeer eens in Word met een aangepast papierformaat iets te printen en kijk daar wat er gebeurd.

  5. #5
    Registered User
    Join Date
    Mar 2001
    Location
    Geraardsbergen / Belgium
    Posts
    2

    Wink

    Dag Teo, bedankt voor je hulp, alleen heeft het niet zoveel uitgehaald. Merkwaardiger wijs kreeg ik ook een tip om niet de originele printerdriver te gebruiker zoals je zou verwachten maar de ticketprinter gewoon in te stellen als
    Generic/Text only. De header en de 20 cm gratis "inleiding" blijven onveranderd komen......

    Mocht je nog tips in de aanbieding hebben, worden in dank aanvaard hoor.

    Jacques

  6. #6
    Senior Member
    Join Date
    Jan 2002
    Location
    Nieuwlande, Nederland
    Posts
    612
    Voorstel: als een stukje project inpakt in een zipfile en dat aan een post hangt wil ik best eens voor je kijken of ik iets raars zie.

    Ondertussen ben ik heel benieuwd of je dat proefje eens geprobeerd hebt met printen van bijvoorbeeld de Windows testpagina of een documentje in Word.

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Similar Threads

  1. Preview dynamisch aangemaakt Quickreport
    By shopkaas in forum Databases
    Replies: 3
    Last Post: 27-Feb-04, 09:47
  2. quickreport
    By zjwoelle in forum Algemeen
    Replies: 3
    Last Post: 02-Apr-03, 15:13
  3. Replies: 5
    Last Post: 21-Nov-02, 12:03
  4. Uitprinten van een QuickReport QRP-file.
    By JDN in forum Databases
    Replies: 5
    Last Post: 14-Aug-02, 22:00
  5. Quickreport & Windows 2000
    By Maiko in forum Algemeen
    Replies: 2
    Last Post: 03-Jun-02, 16:41

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •