Results 1 to 2 of 2

Thread: Intersectie van 2 lijnen bepalen

  1. #1
    Senior Member PsychoMark's Avatar
    Join Date
    Nov 2001
    Location
    Raamsdonksveer
    Posts
    10,269

    Intersectie van 2 lijnen bepalen

    Omschrijving

    Stel, je hebt 2 lijnen in een gebied, en je wilt weten of deze elkaar raken. En zoja, op welk punt. Om een voorbeeld te geven: een spel waarbij de ene lijn een muur representeerd en de andere lijn het traject van een kogel. Ladingen theorie te vinden op internet, en genoeg voorbeeldprogramma's. Er waren echter twee problemen: mijn roestende wiskundekennis, en 't feit dat alle code die ik heb gevonden (Delphi, C++) crashte op horizontale of verticale lijnen met een Divide By Zero.

    Deze code houdt rekening met (hopelijk) alle situaties, horizontaal, verticaal of parallel, 't kan allemaal.


    Code

    Omdat de code toch net iets te lang is om te posten heb ik de unit waarin de LinesIntersect functie staat samen met een test-projectje (waarin je zelf 2 lijnen kan slepen en 't resultaat in beeld komt) hier bijgesloten.

    Na intensief testen (lees: met 2 man veel lijntjes trekken ) zijn zo te zien alle afrondings-bugs er uit en zou 't geheel correct moeten werken. Mocht iemand echter een fout resultaat vinden, maak even een screenshotje van het form en mail dit naar psychomark apenstaartje nldelphi punt com. Als je een bugfix hebt is dat natuurlijk net zo welkom, per mail of PM...
    Attached Files Attached Files
    Qui custodiet ipsos custodes

  2. #2
    Senior Member PsychoMark's Avatar
    Join Date
    Nov 2001
    Location
    Raamsdonksveer
    Posts
    10,269
    NLGN heeft al een tijdje terug hier een alternatieve functie voor gebouwd en deze mij toegestuurd; bij deze post ik 'm hier ook. Deze functie geeft meer informatie terug dan alleen True/False en is tevens iets compacter...
    Attached Files Attached Files
    Qui custodiet ipsos custodes

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 2 users browsing this thread. (0 members and 2 guests)

Similar Threads

  1. Replies: 2
    Last Post: 20-Sep-03, 00:42
  2. printen van lijnen
    By Jurgen Fransen in forum Algemeen
    Replies: 3
    Last Post: 06-Sep-03, 10:18

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •