Page 1 of 10 1 2 3 ... LastLast
Results 1 to 15 of 147

Thread: Wild webserver plan

  1. #1

    Wild webserver plan

    In de relatief korte tijd dat NLDelphi bestaat (net iets meer dan een jaar) heb ik al een aantal hosts versleten. Waarom? Heel simpel omdat het steeds weer mis ging.

    De eerste host had de beveiliging van de webservers niet goed geregeld waardoor eerst de gegevens publiekelijk beschikbaar waren en vervolgens alle data was gewist. De tweede host had er helemaal weinig van begrepen en kreeg het voor elkaar om in één week twee keer alle gegevens 'kwijt te raken'. De derde host is erg lang goed gegaan, maar werd gewoon te klein voor het verkeer dat NLDelphi genereert waardoor de snelheid te laag was en de servers crashte te vaak. Bij de huidige host is de snelheid geen probleem, maar ook hier zijn de servers regelmatig uit de lucht.

    Kortom: ik heb gewoon geen geluk, of er is geen hosting bedrijf te vinden dat voor wat meer geavanceerde sites een goede oplossing heeft. Als ik zo naar andere verhalen om me heen luister denk ik sterk aan het laatste. Men wil gewoon te veel voor te weinig geld. Er moeten te veel sites op één server worden gezet, of men heeft te weinig verstand van zaken om bijvoorbeeld naast webservers ook database servers en dergelijke te installeren.

    Door die conclusie kwam ik op het volgende idee: waarom doen we het niet zelf? Ik heb bij de laatste verhuizing van NLDelphi al eens wat offertes opgevraagd voor een dedicated server, maar dat werd me net wat te duur. Dus vandaar nu mijn wilde idee: we huren samen een server.

    Wat moet je je daarbij voorstellen? Zeg dat we met 10 mensen een server huren. Die 10 mensen krijgen dus allemaal een tiende van die server en kunnen daarmee doen wat ze willen. Uiteraard wordt het een server voor programmeurs (m/v) dus ondersteuning voor CGI, PHP, Perl, ASP, MySQL, Interbase, Access (...vul maar in) installeren we al standaard. Vervolgens kun je een domein (of meerdere domeinen) pointen naar die server waar je dus niet alleen gewone websites op kunt gebruiken, maar ook sites die van bovenstaande technieken gebruik maken. Uiteraard zal er ook een mailserver op gaan draaien zodat je ook je mail kunt lezen onder je eigen domein.

    Omdat we het aantal sites beperkt houden zal de performance van de server zeer hoog zijn. Verder installeren we alles wat we nodig denken te hebben bij de start van de server en laten we de server daarna zoveel mogelijk staan zoals hij is. De server zal dus eigenlijk altijd in de lucht zijn.

    Dus mijn vraag aan jullie: wie heeft er interesse in zo'n project? Dus je 'eigen' webserver waarop je websites kunt bouwen die al deze technieken gebruiken. Zie je het zitten? Verwacht je problemen? Wat zou je ervoor over hebben? Kortom: denk er eens over na en reageer!
    Marcel

  2. #2
    5th member of nldelphi
    Join Date
    Mar 2001
    Location
    Alkmaar
    Posts
    2,127

    Thumbs up WWP

    Het WWP

    Klinkt allemaal goed,
    Je was al op de hoogte van mijn eigen C/S ideeen dus bij genoeg animo en bij de
    juiste kosten en mogenlijkheden ben ik zeker van de partij.

    Schrijf mij alvast maar in.

    Groetjes Richard

    Top Plan.
    Last edited by Richard; 04-Mar-02 at 01:38.
    RLD

  3. #3
    De vraag is natuurlijk wat is duur. Ik weet dat je bij WideXS voor € 94.50 incl. BTW. per maand een eigen server kunt plaatsen inclusief 20G aan data verkeer en een goeie internet verbinding. Je moet alleen dan nog wel zelf een server hebben wat incl. licentie kosten wel een grootte investering is.

    Groetjes Greta.
    Niets is zo gemakkelijk als het lijkt.

  4. #4
    Bite me! Tommy's Avatar
    Join Date
    Jan 2002
    Location
    Rdam
    Posts
    564
    Nah licentie kosten hoef je tegenwoordig niet meer te vrezen toch? Maarrem liggende aan de prijs ben ik eventueel wel beschikbaar! Ik word de idiote prijzen van mn hoster zat namelijk . Ik veroorzaak toch bijna geen verkeer dus nja. Maar mocht de prijs schappelijk te verdelen zijn ben ik voor .

  5. #5

    Talking

    Uiteraard heb ik er interesse in. Maar voordat er daadwerkelijk een JA van mij afkomt, wil ik uiteraard alle details weten.

    Top idee...
    M.

    Kennis delen is kennis vergaren.

  6. #6
    We zouden naar een eigen server kunnen zoeken, maar het is ook mogelijk om een volledig ingerichte server te huren (of leasen of wat voor term er ook voor wordt gebruikt). Dat is misschien wel wat duurder, maar je hebt niet het probleem van een groot startbedrag voor je server en Windows licentie.

    Ik schat dat je dan zo rond de 200 tot 300 euro per maand kwijt bent voor een volledige server. Deel dat bedrag door 10 en je hebt een richtprijs voor het wilde webserver plan.
    Marcel

  7. #7

    Count me in.....

    Over turbotaal gesproken....

    Afhankelijk van een paar factoren ben ik geinteresseerd in "deelname".....
    Hou me op de hoogte.

    Robert

  8. #8
    ....en dat is vijf. Maar uitgaande van die 300,-/maand wordt dat 60,- per maand dus we wachten nog maar even af.
    Marcel

  9. #9

    WildServer

    Als ik Borland Benelux zou zijn, zou ik best gelukkig zijn met zo'n actief lokaal forum.
    Zou men in Amstelveen niet bereid zijn om -zonder de onafhankelijkheid van dit forum aan te tasten- een financiele bijdrage te leveren?

    Misschien dat Walther Heck daar iets over kan zeggen?

    Met groet
    Paulf

  10. #10
    Borland kennende zou dat betekenen dat ik ze daar nu een mailtje over ga sturen, dat ik dat mailtje elke week opnieuw moet sturen en dat we dan over een jaar of 3 iets rond hebben. Die jongens en meisjes van Borland zijn erg goed in programmeren, de rest doen ze wat minder.
    Marcel

  11. #11
    Bite me! Tommy's Avatar
    Join Date
    Jan 2002
    Location
    Rdam
    Posts
    564
    Hmm misschien moet je het naar de juiste persoon sturen , misschien weet Walter Heck wel wie dat is, ken toch .

  12. #12
    Senior Member walterheck's Avatar
    Join Date
    Oct 2001
    Location
    Belo Horizonte, Brasil
    Posts
    4,212
    Ik werk er niet meer, maar ik kan altijd eens proberen om een meeltje te schrijven. ben erg goed in het onthouden van emailadressen uit mijn hoofd :-p

    Ik kan niet beloven dat ik ook nog antwoord krijg van die mensen, ze zijn inderdaad beter in programmeren dan in andere dingen (klantenservice)...

    ik wil zelf ook wel meedoen, lijkt me wel een geschikt plan enzo (mits niet te duur).
    Nee, de Romeinen spraken geen ISO-8859-1 LATIN

  13. #13
    Homo Programmerus Jamal's Avatar
    Join Date
    Jan 2002
    Location
    's-Hertogenbosch
    Posts
    150
    Tlijkt mij op zich ook wel een strak plan. Ik heb nu 2 sites bij MyVevida en nog een andere voor iemand anders bij Comeonline.

    Punten waar wel op gelet moet worden:
    • Er moet wel redelijk beheer worden gepleegd. De meeste WWW servers die 'plat' gaan gebeuren door slechte scripts of code.
    • Ook datatransfer is een goede. Als iemand in zn eentje 99% van de datatransfer pakt.. zou die meer moeten bijdragen als er daarvoor extra betaald moet worden.
    • Domeinnamen, ik heb ze nu via mijn huidige providers lopen, maar hoe kan ik die 'zelf' dan naar deze server laten wijzen?
    • En het kostenplaatje natuurlijk. Ook lijkt het me dat elke deelnemer een soort contract aan zn broek krijgt. Dat jij na een half jaar in je eentje die server kan gaan betalen omdat de rest er tussenuit naait.
    • Platform waarop gedraaid gaat worden. Mijn voorkeur gaat uit naar IIS.


    Anyways.. als de kosten niet te hoog zijn, dan lijkt het me zeer interessant.
    'Use the source Luke, Use the source!' - http://www.iwritecode.nl/

  14. #14
    Homo Programmerus Jamal's Avatar
    Join Date
    Jan 2002
    Location
    's-Hertogenbosch
    Posts
    150
    Een eigen server wegzetten kost bij widexs 80 euro per maand
    Een server huren kost 317.65 euro per maand (met zelfde datatraffic)

    Volgens mij kan je voor de 240 euro per maand zelf een heel leuke server samen stellen.
    240 euro * 12 * 2.2 = 6300 piek in een jaar

    http://www.caveware.nl/

    Daar heb je al 19" servers vanaf 1400 euro

    Kosten voor 1 jaar:

    80 * 12 = 960 + 1400 = 2360 euro

    2360 / 12 / 10 = 20 euro per maand per persoon in het eerste jaar.. 2e jaar is het maar 8 euro per maand
    Last edited by Jamal; 11-Mar-02 at 13:50.
    'Use the source Luke, Use the source!' - http://www.iwritecode.nl/

  15. #15
    Senior Member McTinus's Avatar
    Join Date
    May 2001
    Location
    Hoek van Holland
    Posts
    389
    Goed idee, als er nog plaats is wil ik er wel eentje reserveren.....

Page 1 of 10 1 2 3 ... LastLast

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Similar Threads

  1. NLDelphi Server Sponsor Wild Guess Plan
    By Luc in forum Koffiehoek
    Replies: 18
    Last Post: 19-Dec-04, 15:09
  2. ADO connection op webserver met access database
    By eprincen in forum WebDelphi
    Replies: 11
    Last Post: 28-May-04, 00:48
  3. Benadering Interbase vanaf Webserver Apache
    By devreede in forum Databases
    Replies: 4
    Last Post: 14-Jun-03, 15:08
  4. Replies: 32
    Last Post: 26-Sep-02, 01:18
  5. Replies: 4
    Last Post: 28-Aug-02, 00:05

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •