Results 1 to 2 of 2

Thread: Fout bij toekennen ComboboxItems?

  1. #1

    Fout bij toekennen ComboboxItems?

    Ik gebruik nu een StringGrid in een bestaande applicatie. Ik loop hier echter tegen wat beperkingen aan. Helaas bevat de hele Grids unit maar 3 virtual methods, dus het 'even' verbeteren is er niet bij. Gelukkig herinnerde ik mij de NLDStringGrid.

    Ik moet zeggen dat ik 'm nog niet heb getest; ik heb de gewoonte om code eerst door te lezen voordat ik een component ga uitproberen, zoook hier. Tot mijn verbazing zag ik dat je toch van TStringGrid hebt afgeleid ondanks de beperkte mogelijkheden om op diens functionaliteiten in te haken.

    etc. etc. blahblah. Om een lang verhaal minder geestdodend te maken:

    Ik zocht naar een mogelijkheid om de inplace-editor van de stringgrid aan te kunnen passen per kolom. In basis is hier geen mogelijkheid voor in TStringGrid. Er is wel een CreateEditor die wonder-boven-wonder virtual is, maar die wordt niet meer aangeroepen als FInplaceEditor eenmaal <> nil is. Vandaar dat ik de NLDStringGrid ben gaan polsen op deze functionaliteit.
    Al bladerend kwam ik de volgende method tegen die volgens mij niet goed gaat:
    Code:
    procedure TNLDStringColumnItem.SetComboBoxItems(const Value: TStrings);
    begin
    if Value=nil then
    begin
        FComboBoxItems.Free;
        FComboBoxItems:=nil;
        exit;
      end;
      FComboBoxItems.Assign(Value);
    end;
    Volgens mij kun je de ComboboxItems op nil zetten, wat tot gevolg heeft dat FComboboxItems wordt vrijgegeven. Wanneer je later een stringlist wilt toekennen aan de combobox-items, dan wordt deze ge-assigned aan de nil gemaakte FComboboxItems. Volgens mij krijg je op dit punt een AV.

    De eerlijkheid gebied mij te vermelden dat ik het nog niet heb getest.
    1+1=b

  2. #2
    Zou het niet zo moeten zijn dat FComboBoxItems altijd bestaat en in de setter een Assign doet? Zo ga ik tenminstel altijd om met TStrings properties.
    Marcel

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Similar Threads

  1. Replies: 8
    Last Post: 06-Oct-04, 15:10
  2. Fout bij het opslaan van text in textverwerkertje
    By stefanoostwegel in forum Algemeen
    Replies: 6
    Last Post: 04-Oct-04, 23:38
  3. Replies: 13
    Last Post: 21-Apr-04, 15:50
  4. Fout bij het proberen openen van een txt-bestand
    By Cornelis in forum Algemeen
    Replies: 20
    Last Post: 14-Feb-04, 17:01
  5. Fout bij save dialog
    By Eave in forum Algemeen
    Replies: 27
    Last Post: 09-Jun-03, 18:37

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •