Page 1 of 2 1 2 LastLast
Results 1 to 15 of 29

Thread: Ms-word

  1. #1

    Post Ms-word

    Ik weet niet wat er is gebeurd ...
    Een van de kinderen heeft in MS-Word gewerkt (?).
    Bij het opstarten, zie ik nu geen menu meer. Er zijn ook geen werkbalken meer ...
    Ik probeerde reeds vanalles om ze terug te krijgen, maar zelfs opnieuw installeren helpt niet. Ik zie enkel het blad en de linialen.
    Wat kan ik doen ?

  2. #2
    vermoedelijk zal dit wel verhuizen naar de koffiehoek (niet echt een delphi vraag, maar goed).
    Wat kan ik doen ?
    1. Je kinderen de deur uit doen, maar dat zal wel geen optie zijn

    2. Word opstarten. Vervolgens ga je naar beeld-->werkbalken. Je krijgt nu alle beschikbare werkbalken te zien. Klik daar standaard en opmaak aan (die staan tenminste bij mij standaard aan).

    3. Als 2 niet werkt, kun je nog een ding proberen. Ga naar de map waar de templates staan ( *.DOT bestanden). Daar staat als het goed is normal.dot . Maak daar een copie van en verwijder vervolgens normal.dot (of rename hem). Dat moet je wel doen als word niet is opgestart. Start word nu opnieuw op. Normal.dot zal opnieuw worden aangemaakt, als het goed is met de goede instellingen.

    Suc6

    Benno

  3. #3
    Sorry Benno,

    De 3 mogelijkheden geprobeerd, maar geen suc6.

    Toch dankjewel.

  4. #4
    Verplaatst naar de koffiehoek
    Marcel

  5. #5
    Optie 1 is alleen preventief om dit probleem verder te voorkomen.

    Optie 2 is erg omslachtig en is alleen handig als je veel eigen instellingen hebt in het onder 3 genoemde bestand. (Eigen macro's bijvoorbeeld.)

    Optie 3 lijkt mij de beste oplossing. Als je veel met Word werkt, en misschien nog weleens wat padinstellingen wijzigt, dan kan het zijn dat er meerdere normal.dot bestanden op je harde schijf staan. Probeer eens met Windows te zoeken en ze ook allemaal eens te renamen. Of volgens onderstaande methodiek wat nauwkeuriger te zoeken naar de juiste.

    Wat namelijk ook zou kunnen is dat er in de opstartdirectory van Word een sjabloon (*.dot) staat waarin verkeerde instellingen terecht kunnen komen.

    Schadelijke dot's kunnen zijn:
    - De Normal.dot in de User Templates/Gebruikerssjablonen folder
    - De Normal.dot in de Workgroup Templates/Werkgroepsjablonen folder (deze weet ik niet zeker)
    - Dot files in de Start-up/Opstarten folder.

    Om te kijken waar deze paden op ingesteld staan ga je naar het menu:
    Extra -> Opties -> Bestandslocaties tabblad
    - of in't engels:
    Tools -> Options -> File Locations

    Succes ermee
    1+1=b

  6. #6
    sorry, maar 1 normal.dot gevonden... en verwijderd.
    maar het menu noch de werkbalken verschijnen.

  7. #7
    Senior Member
    Join Date
    Apr 2002
    Location
    Halle, Belgi?½
    Posts
    217
    Welke versie van MS-Word gebruik je?

    Pascal

  8. #8
    In je opstartpad worden alle dotfiles geladen, dus normal.dot renamen naar koe.dot zal niet helpen. Om te voorkomen dat dotfiles in de opstartdirectory worden geladen moet je
    - Dat opstart wijzigen (desnoods naar c:\ ofzo)
    - of de dot files een andere extentie geven, dus jouwdot.dot.koe ofzo.

    Misschien is er nog wel iets heel anders aan de hand, maar normaal gesproken is dit het probleem.

    Als het hierdoor nog steeds niet werkt, dan kan het aan 1 van de volgende dingen liggen:
    - Je Word installatie is beschadigd geraakt.
    Als je de CD's van Word nog bij de hand hebt, dan zou ik proberen om de Setup van Word opnieuw te draaien.

    - Er is een ander programma geïnstalleerd dat de boel overhoop schopt. Vanaf Word 2000 kan dit eventueel een COM AddIn zijn. Eerdere versies van Word ondersteunen alleen .wll invoegtoepassingen. Om te kijken welke invoegtoepassingen geladen zijn ga je naar Extra -> Sjablonen en Invoegtoepassingen (97 of hoger), of naar Bestand -> Sjablonen (Word 95).

    Het bekijken van geïnstalleerde COM-Addins is wat lastiger, aangezien deze optie niet standaard in het menu staat. Dit staat uitgebreid beschreven in de Helpfile.
    1+1=b

  9. #9
    Ok Nou ik heb ook even in Word2000 geprobeerd alles weg te gooien, het enige dat ik nu nog overhoud is een menu balk en een lege word .. ziet er erg kaal uit..

    Maar wat je misschien kunt proberen is: 'Alt + X' en dan 'P', je komt dan in het Aanpassen scherm van 't menu (voor zover dat nog wel werkt, en dan op tabblad Werkbalken kun je weer het een en ander aanvinken.

    Ik hoop dat dit werkt, en voor de volgende keer: probeer een backup van je normal.dot te maken

    Success

  10. #10
    Ik werk in Word 2000.
    Ik heb alle oplossingen stuk voor stuk geprobeerd (behalve die oplossingen die beginnen met 'ga naar extra en dan naar ...' want ik zie geen 'extra' meer ... helemaal geen menu, geen werkbalken.
    Elke *.dot werd gerenamed of verwijderd ... het hele office-pakket werd verwijderd en opnieuw geïnstalleerd ... telkens opnieuw start word op zonder menu, zonder werkbalk, enkel de linealen en uiteraard een leeg blad.

  11. #11
    De 3 mogelijkheden geprobeerd, maar geen suc6.
    Arme kinderen

    Maar goed, heb geen idee verder. Wat gebeurd er als je op het lege document gaat staan en je doet een rechtermuisklik? Krijg je dan mogelijk een menu waar je dat mee kunt doen?

    Heb je toevallig een videokaart met dubbele monitor, en hebben de kids de menu's buiten het scherm geplaatst (je kunt de menu's in dialogen zetten en docken).

    Heb je al eens geprobeerd te minimizen en daarna te maximizen?

    Zo maar wat suggesties. Wie weet is er een of andere DLL verknald, dat is het fijne van MS, een miljoen verschillende versies van dezelfde DLL

    Suc6


    Benno

  12. #12
    Rechtermuisklik geeft enkel het kleine menu 'knippen, kopiëren, ...', ... min-max geprobeerd, ... als een DLL verknald is, moet een nieuwe installatie dit toch verhelpen ?
    Dus, steeds geen suc6

  13. #13
    Ik ben momenteel HEEL word aan 't slopen (jah ik heb eerst een kopie gemaakt van normal.dot, maar ik krijg mijn Menu niet weg... roep je kinders eens

  14. #14
    yep, hier zijn ze !

  15. #15
    Hier mijn normal.dot, (als dit legaal is), en anders Marcel, dan heb je weer iets te doen ..

    Kijk even of deze werkt.

    (al heb ik weinig hoop)

    [edit]
    Ik ben al wel te weten gekomen, dat wanneer je je menubalk zwevend maakt, je hem buiten word kan slepen. Misschien is ie compleet buiten je buroblad gesleept?
    Attached Files Attached Files

Page 1 of 2 1 2 LastLast

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Similar Threads

  1. word reports genereren, howto
    By arnold in forum Algemeen
    Replies: 3
    Last Post: 06-Jun-04, 22:39
  2. Word verliest eventsink bij nieuw document
    By ruudk in forum Algemeen
    Replies: 8
    Last Post: 24-Jan-04, 18:05
  3. Word applicatie
    By GeertvB in forum Algemeen
    Replies: 6
    Last Post: 31-Jul-02, 23:32
  4. WordMerge Component + Word vraagje
    By TiSE in forum Algemeen
    Replies: 9
    Last Post: 31-Jul-02, 01:36
  5. Delphi en Word
    By Jurixdata in forum Algemeen
    Replies: 1
    Last Post: 26-Oct-01, 01:01

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •