Page 2 of 3 FirstFirst 1 2 3 LastLast
Results 16 to 30 of 32

Thread: Webserver - mXstream

  1. #16
    Senior Member Anders's Avatar
    Join Date
    Dec 2001
    Location
    Doetinchem
    Posts
    1,415

    Question VirtualHost in Apache

    Beste mensen,
    Ik probeer twee servers d.m.v. Virtualhost in een Apache server op te zetten. Ik heb bij MyDomain.com de domainnaam ap3000.com gerigistreerd en hier onder een subdomain gemaakt dga.ap3000.com.
    Maar ongeacht wat in type komt altijd terecht op de server van ap3000.com, alleen als ik www.ap3000.com/dga/ intoest kom ik bij depaginas van dga.

    Weet iemand wat ik hier fout doet?


    ### Section 2: 'Main' server configuration
    ServerName ap3000.com
    DocumentRoot "C:/Apache/htdocs/"

    ### Section 3: Virtual Hosts
    NameVirtualHost *

    <VirtualHost *>
    ServerName ap3000.com
    DocumentRoot "C:/Apache/htdocs/"
    </VirtualHost>

    <VirtualHost *>
    ServerName dga.ap3000.com
    DocumentRoot "C:/Apache/htdocs/DGA/"
    </VirtualHost>
    Anders

    May your code compile!

  2. #17
    Als ik naar het adres http://dga.ap3000.com/ ga krijg ik wel je DGA pagina te zien. Was je misschien gewoon te snel? Het duurt altijd even voor MyDomain de wijzigingen heeft verwerkt.
    Marcel

  3. #18
    Senior Member Anders's Avatar
    Join Date
    Dec 2001
    Location
    Doetinchem
    Posts
    1,415

    Wink

    Te snel, dat ben ik niet gewend

    Maar nu krijg ik hem ook te zien. Is het volgens jouw de juiste manier om hem te configureren?
    Weet je toevallig ook of de standaard instellingen van Apache de cgi van WebDelphi kan draaien of moet er wat ingesteld worden?
    Anders

    May your code compile!

  4. #19
    Senior Member walterheck's Avatar
    Join Date
    Oct 2001
    Location
    Belo Horizonte, Brasil
    Posts
    4,212
    ik heb een tijdje gedraaid met dat pakketje van firepages en dat beviel mij erg goed. Dat je webserver op de cdrive staat moet je voor lief nemen. Verder liep het allemaal binnen 1 minuut en cgi en php en mysql waren geen probleem...
    Nee, de Romeinen spraken geen ISO-8859-1 LATIN

  5. #20
    Senior Member Anders's Avatar
    Join Date
    Dec 2001
    Location
    Doetinchem
    Posts
    1,415

    Question Apache log

    Kan iemand mij vertellen wat dit stuk uit mij accesslog van mij apache server eigenlijk zegt? Is dit nu een sort aanval of wat? ( zie bijlage)
    Attached Files Attached Files
    Anders

    May your code compile!

  6. #21
    Senior Member PsychoMark's Avatar
    Join Date
    Nov 2001
    Location
    Raamsdonksveer
    Posts
    10,269
    Ja, is een waardeloze aanval gericht op IIS servers met een bepaalde bug...
    Qui custodiet ipsos custodes

  7. #22
    Senior Member Anders's Avatar
    Join Date
    Dec 2001
    Location
    Doetinchem
    Posts
    1,415

    Question

    Bedankt PsychoMark,
    Zo te uit zien kwam hij Italië
    Wat kan ik nu doen om mij hier tegen te beschermen?
    Mijn Server zit in mijn net werk op een aparte machine. De net werk maakt verbinding met internet via de Alcatel modem en een Sitecom router met een firewal ingebouwd. Wat ik begreep uit Benno's verhaal eerder in deze trhead was dat je de Sitecom router kan laten door sturen naar een ander port. Bv. de request komt binnen op port 80 en de router sturt hem door naar port 8080 op de server. Heeft dit enige effect?
    Hoe veel bescherming biedt mijn apache server tegen zulke aanvallen? een kan ik hier iets optimaliseren?

    Iemand ideeën en/of een link naar een site waar je meer info?
    Vooraf alvast bedankt
    Anders

    May your code compile!

  8. #23
    Old Navigator Matthijs's Avatar
    Join Date
    Mar 2001
    Location
    Ede, NL. Delphi: Delphi 7/2005 :). Matthijs schrijf je Matthijs
    Posts
    2,199
    Dit zijn van die dingen die je tegenkomt zodra je een webserver open zet. Ik doe het een enkele keer ook wel eens en over het algemeen is er binnen 5 minuten wel een of andere halve zool, die dit probeert.
    In principe kan het absoluut geen kwaad, zolang je maar geen IIS hebt draaien waar de bug nog in zet. Het zijn volgens mij over het algemeen gelegenheidshackers die gewoon eens iets gelezen hebben en het dan eens gaan proberen.

    Dus gewoon maar denken dat het een stelletje zwakkelingen zijn en niets van aantrekken.

    Ik denk trouwens niet dat het rerouten van poort 80 naar poort 8080 iets zal helpen. Gewoon zorgen dat je geen IIS (met bug) draait en zorgen voor een goede firewall.
    What's in a sig?

    Would my posting be less valuable if it didnot have a sig? (Vrij naar William S.)

    Let op de kleine lettertjes. For all postings: e&oe!
    This program performed an illegal function, the police are on their way

  9. #24
    Anders,

    Routen van poort 80 naar poort 8080 heeft niet zoveel zin, omdat de buitenwereld op poort 80 binnenkomt op jouw IP adres. Aangezien jij je domein vanuit huis wilt hosten (is nog best snel trouwens), moet je wel binnenkomen op poort 80.

    Als je zorgt dat je alle poorten op je router dicht hebt staan, behalve poort 80 die naar die speciale machine gaat, is er in principe niets aan de hand. Wel de service packs van M$ in de gaten houden, want window$ in niet het meest veilge OS zoals je weet.

    Wat je zou kunnen bekijken is een IDS (Intrusion Detection System). Snort is een hele bekend en freeware, maar ik weet niet of die op window$ draait.

    Ik zou in jouw situatie adviseren om een SW firewall zoals zonealarm te installeren op je client PC's die niet de server zijn. Dan heb je buiten de "bescherming" van je router in ieder geval nog een extra bescherming draaien op je werkstations.

    Je kunt met www.grc.com een testje doen. Als je router goed is ingesteld, zal alles op stealth staan, behalve waarschijnlijk poort 80.

    Succes,

    Benno

  10. #25
    Senior Member Anders's Avatar
    Join Date
    Dec 2001
    Location
    Doetinchem
    Posts
    1,415
    Benno wrote
    Nu hou ik niet van standaard instellingen, dus dat ook geprobeerd. Je kunt het ding zo instellen dat bepaalde poorten van buiten terecht komen op een bepaalde poort van een interne machine. Mogelijk kan dat ook bij alle andere routers, maar deze kan het in ieder geval.
    Benno je gaaf in een ander thread aan het zo te doen, met dat in mijn achterhoofd was ik dus dat aan het uitproberen. Maar ik begrijp dat dat niet zo veel uitmaakt. En op mij andere machines heb ik indedaad een firewal op zitten.
    Anders

    May your code compile!

  11. #26
    Anders,

    De reden dat ik dat daar aangaf, was om te zorgen dat je de minder kans hebt op indringers. Als ik bijvoorbeeld een testwebserver open zet naar Internet, dan doe ik dat op een ander poortnummer dan poort 80 (de standaard poort voor webservers). Dan ben je in ieder geval verlost van niet gepatchte servers die scannen op poort 80 en van de standaard poortscanners die alleen bekende poorten zoeken. Een scanner die alle poorten afgaat ziet je server dan toch nog wel staan. De gebruiker tikt dan als URL in http://IPNUMMERoortnummer

    In jouw geval kan het niet anders, omdat je de voordeur wilt openzetten voor bezoek van buitenaf. Ik neem aan dat je bij die namehost alleen een IPnummer kunt opgeven? Als je daar bijvoorbeeld een poortnummer kunt opgeven waar een WWW verzoek op binnen moet komen kun je het trucje wel toepassen en ben je verlost van standaard scanners (en grote logfiles).

    Het hangt dus af van wat je wilt doen. Wil je de voordeur verstoppen, gebruik dan een ander poortnummer.

    Benno

  12. #27
    Senior Member Anders's Avatar
    Join Date
    Dec 2001
    Location
    Doetinchem
    Posts
    1,415
    Bedankt Benno,


    Nu snap ik wat je bedoelde. Ik gebruik MyDomain.com en hun IP-Pointing, ik moet even uitzoeken of ik met de IP-nummer ook de port nummer kan opgeven.
    Anders

    May your code compile!

  13. #28
    Originally posted by Anders

    Weet je toevallig ook of de standaard instellingen van Apache de cgi van WebDelphi kan draaien of moet er wat ingesteld worden?
    De instellingen voor mijn local.nldelphi.com (de lokale testkopie van NLDelphi) zien er als volgt uit:

    <VirtualHost *>
    DocumentRoot "D:/inetpub/wwwroot/nldelphi.net/www"
    ServerName local.nldelphi.com
    DirectoryIndex index.php index.html index.shtml index.htm

    AddType text/html .shtml
    AddHandler server-parsed .shtml

    <Directory "D:/inetpub/wwwroot/nldelphi.net/www">
    Options Indexes FollowSymLinks MultiViews Includes ExecCGI
    AllowOverride All
    Order allow,deny
    Allow from all
    </Directory>
    </VirtualHost>

    Hiermee kan ik server side includes gebruiken en CGI executables uitvoeren.
    Marcel

  14. #29
    Je kunt bij MyDomain ook wel naar een andere poort pointen, maar dan wordt er een frame vanaf de server van MyDomain geladen die naar je adresoort wijst. Dan kun je dus geen directe jedomain.com/directory meer openen.
    Marcel

  15. #30
    Ik heb een sitecom DC-201 router/switch.
    Hierop heb ik drie pc??s draaien.
    2x met win xp en 1x win me.
    Alle drie heb ik nu (na wat gepuzzel) draaiende op internet.

    Hier komt mijn probleem.
    Op 1 pc heb ik een apache webserver staan , welke ik wel draaiende had via een hub.
    Nu ik de router heb aangesloten kom ik met geen mogelijkheid meer op mijn server.
    Ik weet dat er een ingebouwde firewall in de router zit , maar ik kom er niet uit hoe ik poort 1080 (daar zit de server op , want poort 80 is uitgesloten door chello) open kan zetten voor toegang tot de webserver.

    Tevens kom ik niet op mijn FTP poort 21.
    Zal wel hetzelfde probleem zijn.

    Ik heb geen aparte firewall draaien en de interne van Win XP staat ook niet aan.

    Iemand suggesties ???
    DJHans "MuSiC FoR LiFe"

Page 2 of 3 FirstFirst 1 2 3 LastLast

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Similar Threads

  1. ADO connection op webserver met access database
    By eprincen in forum WebDelphi
    Replies: 11
    Last Post: 28-May-04, 00:48
  2. Replies: 51
    Last Post: 09-Jan-04, 11:26
  3. Benadering Interbase vanaf Webserver Apache
    By devreede in forum Databases
    Replies: 4
    Last Post: 14-Jun-03, 15:08
  4. Replies: 32
    Last Post: 26-Sep-02, 01:18
  5. MxStream 64k => 128k Upgrade.
    By Richard in forum Koffiehoek
    Replies: 8
    Last Post: 17-Apr-02, 20:20

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •