Results 1 to 6 of 6

Thread: Indy 9 Installatie

  1. #1

    Indy 9 Installatie

    Hoi,

    Iedere keer dat ik Indy9 om een of andere reden moet installeren (dat is nu al 3x gebeurd, de laatste keer doordat ik Delphi op een andere drive gezet heb) heb ik mogen zoeken naar heldere en komplete installatie-instrukties.

    Om dat in het vervolg te vermijden heb ik dan maar, na de laatste installatie (waarbij ik weer eens goed gesukkeld heb), opgeschreven wat ik zoal gedaan heb om Indy9 aan de praat te krijgen. Zie attachment.

    Ongetwijfeld staan er dingen in dat verhaal die misschien niet nodig zijn (misschien ben ik wel wat te voorzichtig) of die anders kunnen. Ik elk geval werkt het bij mij.

    Indien er in mijn verhaal fouten zouden staan (en het dus eerder "toeval" is dat het bij mij werkt), dan hoor ik dat graag van jullie.

    Veel plezier, en in het vervolg geen Indy9 installatieprocedure problemen meer...

    Toevoeging op 3-4-2005: nieuwe versie van het tekstbestand in attachment: opmerking van Gargoyle (zie post hieronder) is erin verwerkt (thanks Gargoyle).

    [edit] tekst aangepast (vereenvoudigd) op 1-5-2007.
    Attached Files Attached Files
    Last edited by Dany; 01-May-07 at 21:26.

  2. #2
    Hallo,

    hoewel ik ook nog niet te veel ervaring heb met installeren en verwijderen van pakketten en third party componenten pak ik het ongeveer gelijkaardig aan. Alleen het verwijderen van de vorige installatie doe ik door start->instellingen-> configuratiescherm->software->Borland Delphi 7 wijzigen/verwijderen te kiezen en uit het geïnstalleerde pakket Indy af te vinken.
    De installatie van een nieuw indy versie doe ik hetzelfde.
    Na het unzippen van de help files voeg ik in Delphi wel onder help->customize de help file toe onder contents (toc file) en onder index de hlp file.
    Maar zoals ik al zei: ik heb er ook weinig ervaring mee, dus ik vraag mij soms ook af indien ik het goed doe.
    Volharding alleen volstaat niet om te slagen.
    In een bos zonder wild is de beste jager kansloos.
    - I Ching -

  3. #3
    • Verplaatst van WebDelphi naar Artikelen & tips
    Marcel

  4. #4
    Toevoeging op 3-4-2005: nieuwe versie van het tekstbestand in attachment (zie 1ste post in deze thread): opmerking van Gargoyle (zie 2 posts hierboven) is erin verwerkt (thanks Gargoyle).

    Quote Originally Posted by Gargoyle
    Hallo,...
    Na het unzippen van de help files voeg ik in Delphi wel onder help->customize de help file toe onder contents (toc file) en onder index de hlp file.
    ...
    Last edited by Dany; 04-Jun-07 at 20:42.

  5. #5
    Hoi, Ik heb nogmaals iets toe moeten voegen, ditmaal in punt 7:

    was
    7. Het Indy9 design time package installeren in de IDE

    a. Start de Delphi IDE
    b. Menu -> Components -> Install Packages
    c. Klik "Add" en "open" de file "dclIndy60.bpl" in de map "X:\Program Files\Borland\Delphi\Lib".

    Het Indy9 design time package is nu ge-installeerd.
    wordt:

    7. Het Indy9 design time package installeren in de IDE

    a. Start de Delphi IDE
    b. open de file "Indy60.dpk" in de Indy Sources directory ("X:\Program Files\Borland\Delphi\Source\Indy")
    c. "compileer" die file
    d. Zet het resultaat "Indy60.bpl" in de bpl directory ("X:\Program Files\Borland\Delphi\Projects\Bpl") zo het er al niet staat (default)
    e. ga naar Menu -> Components -> Install Packages
    f. Klik "Add" en "open" de file "dclIndy60.bpl" in de map "X:\Program Files\Borland\Delphi\Lib".

    Het Indy9 design time package is nu ge-installeerd.
    Toch nog gepost, al heeft waarschijnlijk niemand nog deze info nodig...
    Vriendelijke groeten,
    Dany

  6. #6
    Waarom niet? Indy 9 is nog steeds favoriet hoor.
    Marcel

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Similar Threads

  1. Hoe de Internet Connection kiezen met Indy?
    By Dany in forum WebDelphi
    Replies: 5
    Last Post: 26-Sep-03, 14:16
  2. Replies: 6
    Last Post: 10-Nov-02, 19:00
  3. indy 9 install error
    By Mr.SubZero in forum Algemeen
    Replies: 16
    Last Post: 19-Sep-02, 01:01
  4. Installatie Indy 9.03
    By SvG in forum WebDelphi
    Replies: 18
    Last Post: 25-Jun-02, 18:33
  5. Replies: 11
    Last Post: 18-May-02, 15:50

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •