Page 3 of 3 FirstFirst 1 2 3
Results 31 to 42 of 42

Thread: BTW Nummer Controle (Meerdere EU landen)

  1. #31
    Quote Originally Posted by NGLN View Post
    Hierbij NLDCheckVat als component, met vlaggetje.

    Deze versie is geheel gebaseerd op de webservice, en heeft niet meer de lokale routines waar dit onderwerp mee is begonnen.
    Ik heb via 'install component' de NLDCheckVat in mijn palette erbij gekregen.
    Maar het gebruik van componenten is voor mij als Delphi noob nog een brug te ver

    Dit staat onder m'n WebCheckVat button:
    Code:
    procedure TForm1.Button2Click(Sender: TObject);
    begin
        NLDCheckvat1.RequesterCountryCode := edit1.Text;
        NLDCheckvat1.RequesterVatNo := edit2.Text;
        NLDCheckVat1.Input := FVatNumbers;
        NLDCheckVat1.Start();
    end;
    Maar hoe nu met de component de progress bij te houden om de resultaten-output in een grid te krijgen? Kan je een korte uitleg of wat voorbeeldprocedures geven hoe dit te doen?

  2. #32
    Silly member NGLN's Avatar
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Werkendam
    Posts
    5,133
    Je kunt de progress bijhouden met het OnProgress event.

    Hierbij een demootje.

    Voor de BTW nummers heb ik even een willekeurig lijstje van het net geplukt...
    Attached Files Attached Files
    (Sender as TNLDUser).Signature := 'Groeten van Albert';

  3. #33
    Quote Originally Posted by NGLN View Post
    Je kunt de progress bijhouden met het OnProgress event.

    Hierbij een demootje.

    Voor de BTW nummers heb ik even een willekeurig lijstje van het net geplukt...
    Bedankt voor de demo! Het maakt de werking van het component zo veel duidelijker.
    Zoals je al eerder zei, het lijkt erop dat wellicht een extra functie erbij komt met 'checkVatApprox' die ik ook in de wsdl output terug zag komen.

    Maar het mooiste zou zijn als er een functie zou worden toegevoegd om het BTW nummer i.c.m. de NAW gegevens te controleren. Dat maakt de BTW controle echt waterdicht.

  4. #34
    Silly member NGLN's Avatar
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Werkendam
    Posts
    5,133
    Het lijkt erop dat checkVatApprox (zet NLDCheckVat.OldVersion daarvoor op False) die naw gegevens inderdaad ook gaat checken, maar voorlopig doet ie dat nog niet.
    (Sender as TNLDUser).Signature := 'Groeten van Albert';

  5. #35
    Quote Originally Posted by NGLN View Post
    Het lijkt erop dat checkVatApprox (zet NLDCheckVat.OldVersion daarvoor op False) die naw gegevens inderdaad ook gaat checken, maar voorlopig doet ie dat nog niet.
    Ik merkte net dat indien de property 'OldVersion' op False staat er geen e.v.t. NAW gegevens worden ingevuld in de grid. Dit zou normaliter toch wel moeten gebeuren?

  6. #36
    Silly member NGLN's Avatar
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Werkendam
    Posts
    5,133
    Ik neem aan dat de nieuwe versie van de webservice (checkVatApprox) dat ooit zal gaan doen ja, maar nu dus nog niet.
    Daarom heb ik de property OldVersion genoemd, en die staat standaard op True.

    Voor de duidelijkheid: de OldVersion property slaat niet op de versie van het component, maar op de versie van de webservice.
    Last edited by NGLN; 10-Feb-10 at 15:10.
    (Sender as TNLDUser).Signature := 'Groeten van Albert';

  7. #37
    Quote Originally Posted by NGLN View Post
    Ik neem aan dat de nieuwe versie van de webservice (checkVatApprox) dat ooit zal gaan doen ja, maar nu dus nog niet.
    Daarom heb ik de property OldVersion genoemd, en die staat standaard op True.

    Voor de duidelijkheid: de OldVersion property slaat niet op de versie van het component, maar op de versie van de webservice.

    Hallo Ik heb dit component en de demo gedownload maar het werkt niet naar behoren. Ik krijg alleen maar foutmeldingen over dat de service niet beschikbaar is. Is de website soms veranderd of iets anders?
    Zou jammer zijn want het lijkt me superhandig om dit draaiend te hebben.

    Bedankt,
    Rene

  8. #38
    Silly member NGLN's Avatar
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Werkendam
    Posts
    5,133
    Het blijkt dat ze inderdaad de WSDL weer hebben veranderd. Dat is op zich niet zo'n probleem, maar het vervelende is dat ik de nieuwe service niet aan de praat krijg. Ik probeer het met een maandje weer eens...

    Het zou wel handig zijn als ze vorige versies gewoon onaangetast laten. Jammer.
    (Sender as TNLDUser).Signature := 'Groeten van Albert';

  9. #39
    Heb hier een werkend tooltje en heb is even gekeken welke raw data hij hier verstuurt via de webbrowser voor bepaalde ondernemingsnummer te checken. Zie afbeelding.

    Is er een bepaalt component dat ik deze data naar de url van de server kan sturen en daarna een berichtje krijg met de goede resultaten.
    Attached Thumbnails Attached Thumbnails Click image for larger version. 

Name:	european vat check service.jpg 
Views:	457 
Size:	98.7 KB 
ID:	5542   Click image for larger version. 

Name:	HTTP POST.jpg 
Views:	335 
Size:	95.5 KB 
ID:	5543  
    Last edited by Micro2222; 06-Jul-11 at 18:33.

  10. #40
    Ja, dat zou met Indy Http kunnen. Maar waarom zou je dat willen?
    Marcel

  11. #41
    Dan stuur ik enkel de rechtse bovenste text in fiddler en daarna krijg ik als resultaat de tekst in het rechts onderste txtbox.
    Dan hoef ik in het bovenste text vak enkel de ondernemingsnummer te wijzigen.

    Ben al even aan het experimenten geweest met idhttp maar het lukt mij niet.

    Ondertussen krijg ik terug een error van de server.

    Je kan er normaal gezien meerdere ondernemingsnummers mee checken maar heb er enkel ingegeven.
    Attached Thumbnails Attached Thumbnails Click image for larger version. 

Name:	european vat check service1.jpg 
Views:	393 
Size:	90.1 KB 
ID:	5544  

  12. #42
    @NGLN: Is het nog gelukt deze service aan de praat te krijgen?

    Wil deze vatcheck gaan gebruiken maar krijg ook de foutmelding dat de service niet gevonden is.

Page 3 of 3 FirstFirst 1 2 3

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •