Page 2 of 3 FirstFirst 1 2 3 LastLast
Results 16 to 30 of 42

Thread: BTW Nummer Controle (Meerdere EU landen)

  1. #16
    De BBAN bestaat uit een landencode, een code uit letters en/of cijfers van de bank en een bankrekeningnummer met voorloopnullen. De codes kun je controleren aan de hand van lijsten, het bankrekeningnummer is bijna altijd 11-proef. Bijna, de nummers van de Postbank zijn dat helaas niet, dus ik denk dat er meerdere uitzonderingen zijn. Maar ik dacht ergens opgevangen te hebben dat juist voor BBAN alle nummers naar elfproef omgezet moeten worden.
    Marcel

  2. #17
    Heb het projectje eens getest en het werkt prima onder xp hoor.
    En heb het ook eens op een vista geprobeerd en daar krijg ik twee foutmeldingen van dll bestanden.

    De button "check grid" werkt prima maar enkel als ik daarna op de button "start thread" klik krijg ik een foutmelding.

    HTML Code:
    Acces violation at addres 76A69F09 in module 'msvcrt.dll' read of address 0037E000
    en daarna de ntdll.dll

    Heeft er al iemand mee gewerkt op vista?

    Werkt wel als ik mijn delphi program laat draaien, als ik delphi uitschakel en het exe bestand appart opstart krijg ik enkel die foutmelding.

  3. #18
    Quote Originally Posted by NGLN View Post
    Requires Delphi6!

    NLDCheckVAT is aangepast aan de gewijzigde WSDL en bijbehorende URL van de webservice van de Europese Commissie.
    @NLGN
    Ik (als Delphi noob) ben aan het stoeien met de wijziging in de SOAP web service van de VIES database. Sinds enige maanden is er ook een "Requester Country/VAT number" als verificatie toegevoegd in de resultaten.
    Ik krijg het niet voor elkaar om de wijziging in de NLDCheckVAT.pas toe te voegen.

    Zie de nieuwe requester velden hier.

    Graag een tip hoe deze extra velden voor de Requester in de source toe te voegen. Of zou je een update kunnen uitbrengen ?

  4. #19
    Silly member NGLN's Avatar
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Werkendam
    Posts
    5,133
    Hmm, dan heb ik al weer een paar maanden onze BTW-nummers niet gecheckt...

    Enfin, ben er even mee bezig geweest, maar ik kan niet connecten met de Soap Server. 'k Heb ze zojuist een mailtje gestuurd.

    By the way, volgens hun wsdl zit de soap server op: http://172.16.4.2:8106/vies/services/checkVatService/

    Die 8106, dat is toch iets van een poortnummer ofzo? Kan het daar aan liggen? Moet ik daarvoor hier op de client nog wat voor instellen of openzetten?
    (Sender as TNLDUser).Signature := 'Groeten van Albert';

  5. #20
    Fornicatorus Formicidae VideoRipper's Avatar
    Join Date
    Mar 2005
    Location
    Vicus Saltus Orientalem
    Posts
    5,703
    Die 8106 geeft inderdaad een poort-nummer aan, een eventuele client moet wel de juiste
    ingesteld hebben om te kunnen praten met de server.

    Het URI-schema is als volgt:

    protocol://username:password@address:port/path/document.extension
    • Protocol kan oa. zijn: ftp, http, gopher, etc.
    • Username is een optionele gebruikersnaam voor authenticatie
    • Password is een optioneel wachtwoord (in combinatie met username)
    • Adress kan zijn een IP adres of een volledige domeinnaam (in dat geval wordt
      op de achtergrond het bijbehorende IP-adres opgezocht in de DNS)
    • Port geeft de poort aan waarop je de server/service kunt bereiken (optioneel);
      op deze manier kan een enkel IP adres meerdere services aanbieden, bijvoorbeeld
      een FTP- en HTTP-service.
      Indien je de standaard poort van een protocol gebruikt, dan hoef je de poort niet op
      te geven; standaard voor FTP is bijvoorbeeld 21 en voor HTTP 80.
    • Path geeft het pad aan op de server waaruit een document wilt hebben (optioneel)
    • document.extension is het document dat je wilt hebben, dit kan ook een op
      de server gegenereerde pagina of bestand zijn middel een script oid.
    BTW. Ik weet helemaal niets af van BTW of over deze server, maar wilde alleen mijn
    kleine steentje bijdragen.

    Greetz,

    Peter.
    TMemoryLeak.Create(Nil);

  6. #21
    Volgens mij is extension niet zo'n gebruikelijk onderdeel van de uri. '.html' is toch gewoon onderdeel van document?

    In ieder geval krijg je er ook nog achter, optioneel, ?param=value&param=value&...

    De betreffende poort moet natuurlijk wel open staan in je firewall. Check dat voor de zekerheid ook eens bij systeembeheer. Daar zitten mensen die het leuk vinden om af en toe poorten dicht te zetten om eerlijke internetters dwars te zitten.
    1+1=b

  7. #22
    Quote Originally Posted by NGLN View Post
    Hmm, dan heb ik al weer een paar maanden onze BTW-nummers niet gecheckt...

    Enfin, ben er even mee bezig geweest, maar ik kan niet connecten met de Soap Server. 'k Heb ze zojuist een mailtje gestuurd.

    By the way, volgens hun wsdl zit de soap server op: http://172.16.4.2:8106/vies/services/checkVatService/

    Die 8106, dat is toch iets van een poortnummer ofzo? Kan het daar aan liggen? Moet ik daarvoor hier op de client nog wat voor instellen of openzetten?
    Ik merkte de foute server response ook, ik dacht even dat het aan mijn kant lag .
    Ik heb wat adressen getest en krijg via de volgende url's wel een wsdl output:

    http://ec.europa.eu/taxation_customs...atService?wsdl

    http://ec.europa.eu/taxation_customs...i/checkVatPort (zonder ?wsdl in de url)
    Last edited by rsteven; 04-Feb-10 at 09:27.

  8. #23
    Fornicatorus Formicidae VideoRipper's Avatar
    Join Date
    Mar 2005
    Location
    Vicus Saltus Orientalem
    Posts
    5,703
    Quote Originally Posted by GolezTrol View Post
    De betreffende poort moet natuurlijk wel open staan in je firewall.
    In "Normale" situaties hoeft de client-kant (jouw programmaatje) geen firewall
    instellingen in te geven, daar je van intranet naar internet gaat; alleen voor inkomend
    verkeer (dus als je een service hebt die luistert naar een bepaalde poort), dan
    moet je die poort openzetten in de firewall.

    Dit gaat natuulijk alleen op voor normale situaties, als systeembeheer expliciet
    een poort sluit, dan kun je uiteraard ook niet meer van binnen naar buiten.

    Als je namelijk, bijvoorbeeld, via een webbrowser contact maakt met een gewone
    HTTP-server (zoals hier op NLDelphi), dan wordt over poort 80 de verbinding
    opgezet, maar de daadwerkelijke data-overdracht (document, plaatjes, etc)
    gaat over hele andere poorten (boven poort 1024) terug.



    In bovenstaand plaatje kun je zien dat ik een verzoek doe naar de NLDelphi-server
    op poort 80 (standaard HTTP), maar dat ik een antwoord terugwil op poort 1143.

    Een router en/of firewall houdt hier dan rekening mee en zet dan tijdelijk die poort
    open naar de aanvragende computer binnen het netwerk en alleen voor dat IP-adres
    waarnaar het verzoek is verzonden.

    Dus tenzij mijn systeembeheerder mijn poort 80 naar buiten sluit, of in jullie geval 8106,
    dan zou ik die server nooit kunnen bereiken.

    Greetz,

    Peter.
    TMemoryLeak.Create(Nil);

  9. #24
    Silly member NGLN's Avatar
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Werkendam
    Posts
    5,133
    We moeten nog even geduld hebben...
    Quote Originally Posted by TAXUD-INFO@ec.europa.eu
    Dear all,

    For the last 19 hours the VIES/Web SOAP interface has been facing intermittent problems.
    Our services are working to resolve this problem with the shortest delay possible.

    We will let you know as the service has been restored.

    Our apologies for the inconvenience,

    The VIES/Web Team
    (Sender as TNLDUser).Signature := 'Groeten van Albert';

  10. #25
    Quote Originally Posted by NGLN View Post
    We moeten nog even geduld hebben...
    Bedankt voor het laatste nieuws

  11. #26
    Fornicatorus Formicidae VideoRipper's Avatar
    Join Date
    Mar 2005
    Location
    Vicus Saltus Orientalem
    Posts
    5,703
    Quote Originally Posted by NGLN View Post
    Quote Originally Posted by TAXUD-INFO@ec.europa.eu
    For the last 19 hours the VIES/Web SOAP interface has been facing intermittent problems.
    Uhm, rsteven/NGLN...

    Hoeveel uur geleden zijn jullie begonnen met experimenteren?

    TMemoryLeak.Create(Nil);

  12. #27
    Quote Originally Posted by VideoRipper View Post
    Uhm, rsteven/NGLN...

    Hoeveel uur geleden zijn jullie begonnen met experimenteren?

    Het wachten is op de EU jongens die de webservice weer aan de praat moeten krijgen. Het is ze nog niet gelukt

    Erg verhelderend trouwens, de uitleg over de manier hoe de firewall te werk gaat.

  13. #28

  14. #29
    Silly member NGLN's Avatar
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Werkendam
    Posts
    5,133
    En de vorige versie werkt nog gewoon... (dus zonder ingave van Requester)

    Hoewel de nieuwe (extra) webservice-routine "checkVatApprox" meer informatie zou moeten kunnen retourneren zoals volledig geparste naw-gegevens, doet die dat (voorlopig?) niet. De oude webservice-routine "checkVat" geeft wél de naw-gegevens* maar die staan daarbij in slechts twee variabelen. Het correct parsen daarvan geef ik geen garantie op...

    Afijn, ik was al een heel eind met mijn nieuwe NLD-versie. Die ga ik weer even terugbouwen naar de vorige versie, maar zal hem morgen als component hier plaatsen.

    * Adresgegevens van het opgevraagd BTW-nummer worden alleen voor sommige landen geleverd. België en Denemarken doen daar blijkbaar niet moeilijk over, maar Nederland en Duitsland wel.
    (Sender as TNLDUser).Signature := 'Groeten van Albert';

  15. #30
    Silly member NGLN's Avatar
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Werkendam
    Posts
    5,133

    Nieuwe versie...

    Hierbij NLDCheckVat als component, met vlaggetje.

    Deze versie is geheel gebaseerd op de webservice, en heeft niet meer de lokale routines waar dit onderwerp mee is begonnen.
    Attached Files Attached Files
    (Sender as TNLDUser).Signature := 'Groeten van Albert';

Page 2 of 3 FirstFirst 1 2 3 LastLast

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •