Results 1 to 15 of 15

Thread: Gratis / demo versie van delphi

  1. #1

    FreeDelphi??

    Hoi allemaal

    Ik ben op zoek naar een gratis versie van Delphi,Als het minder opties heeft maakt dat niet zo veel uit.

    Weet iemand toevallig of er ook een soort Shareware/Demo van Delphi is??

    Bij voorbaat dank(van Simeon)

  2. #2
    De Demo is te vinden op de Delphi website en soms geven maandbladen een gratis personal versie weg.

    Met Lazarus een Freepascal kom je al een heel eind...
    We adore chaos because we like to restore order - M.C. Escher

  3. #3

  4. #4
    Freepascal is trouwens Open Source en beschikbaar voor meerdere platformen. Sinds kort is men ook bezig aan Freepascal voor x86-64.

  5. #5
    Senior Member walterheck's Avatar
    Join Date
    Oct 2001
    Location
    Belo Horizonte, Brasil
    Posts
    4,212
    • Titel aangepast, was "FreeDelphi??", zie 3 seconden
    Nee, de Romeinen spraken geen ISO-8859-1 LATIN

  6. #6
    mov rax,marcov; push rax marcov's Avatar
    Join Date
    Apr 2004
    Location
    Ehv, Nl
    Posts
    10,357
    Free Pascal en Lazarus hebben in 2003 en 2004 tot nu toe goed vooruitgang geboekt.

    Het draait inmiddels op x86-64 (native) al is dat nog niet helemaal geschikt voor eind-gebruikers (nog 1 of 2 maandjes geduld)

    Mac OS X/Power PC is inmiddels wel een normaal target voor Free Pascal, en Lazarus geeft tekenen van leven (al is dat GTK en niet Aqua)

  7. #7

    Thumbs up

    In de PCA van okt 2004 staat een goede versie van Delphi 7, deze installeert zonder fouten itt een vorige uitgave en je kunt hem tenminste kopiëren naar een eigen CD. De vorige wilde alleen maar installeren vanaf de PCA CD! Verder doen enige Stringfuncties (die het volgens de versie info zouden moeten doen) het niet o.a. MidStr / LeftStr e.d. dit vindt ik erg achterlijk want de Basics uit de jaren 80 konden dat al. Dus ik denk dat het soms meer Delphi versie 5 dan 7 is! Ook mis je wat database componenten?. Wie heeft er nog meer ervaring met deze Freeware?
    Verder ben ik er heel gelukkig mee.

  8. #8
    De Personal Edition is vrij beperkt, inderdaad onder andere zonder database componenten. Maar goed, het is wel leuk om een beeld te krijgen van Delphi.

    Waarom werkt je MidStr functie niet? Heb je wel StrUtils in je uses opgenomen?
    Marcel

  9. #9
    Ik heb het uitgebprobeerd en het gaat dus wel! Fantastisch dat ik dat nu weet!, ik dacht dat al dat ik eerst zelf de funkties moest schrijven. En verder: dankzij de componenten van Scalabium en de extra voorzieningen van GExperts lijkt de promoversie Delphi7 al heel wat. Weet iemand het verschil tussen de betaalde versie van 99,- Euro en deze Freeware - waar koop je zoiets? (Ik zag wel iets in Amstelveen) - Dank zij alle internet hulp blijf ik er tenminste plezier in houden - iedereen bedankt.

  10. #10
    Tip: Zie ook de in de help waar deze functies staan gedeclareerd. (mocht dat nog niet bekend zijn).

  11. #11

    Lightbulb ik heb Architect Trial

    Ga Naar Borland.com en dan Downloads,Pak Delphi 2005 Architect Trial,Klik er op,Registreer je,en download hem...,en bekijk je mail,zo heb je de Normale Delphi Architect Trial,(Twee Dagen,ik had 30 Dagen)'.
    Code van ons zelf : Werkt
    Code van iemand anders : Werkt Niet

  12. #12
    Normale? Een trial werkt maar 30 dagen en als ik het goed voor heb werken de daarmee gemaakte programma's ook niet meer na 30 dagen
    Tis maar wat je normaal noemt.
    DeX 3 Delphi := The ease of VB with the power of C; Zoekt en gij zult vinden

  13. #13
    Overigens wordt bij de Trial geen code meegeleverd.
    Last edited by Dees; 20-Jan-06 at 20:34.

  14. #14
    Quote Originally Posted by Henkie
    Normale? Een trial werkt maar 30 dagen en als ik het goed voor heb werken de daarmee gemaakte programma's ook niet meer na 30 dagen
    Nee, de met een trial versie gebouwde programma's bevatten zelf geen tijdslimiet. Alleen Delphi zelf.

  15. #15
    Ik hoef geen Source Code Van alle Delphi Componenten.
    die heb ik wel bij Delphi 7 Enterprise die Source Code van de Componenten.
    Code van ons zelf : Werkt
    Code van iemand anders : Werkt Niet

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Similar Threads

  1. Pointer, Buffer, Pchar en conversie hiervan.
    By Richard in forum Algemeen
    Replies: 3
    Last Post: 11-Aug-01, 01:35

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •