Results 1 to 4 of 4

Thread: Te lange CheckboxCaption valt van de rand van de messagebox

  1. #1

    Te lange CheckboxCaption valt van de rand van de messagebox

    Allereerst: dit component is precies wat ik zocht. Letterlijk. Ik zocht een manier om een messagebox met checkbox te maken, dacht weer aan NLDelphi, en vond NLDMessagebox. Het werkt helemaal goed, en ik ben erg blij met de standaard Windows MessageBox compatibiliteit.

    Ik heb een klein probleem: ik heb een MessageBox met een korte tekst "abc bestaat niet". En een checkbox met een lange tekst "waarschuw mij voortaan niet meer voor onbestaande abc's". De tekst van de checkboxcaption wordt abrupt afgebroken aan de rechterkant van de MessageBox.

    Het liefst zou ik willen dat de MessageBox automatisch groot genoeg wordt gemaakt om om mijn checkboxcaption te passen, een andere optie zou zijn dat de tekst van de caption wrapt.

    En als dit allemaal niet mogelijk is, dan hoor ik het vast ook wel. Dan voeg ik gewoon wat meer blabla toe aan de tekst van de MessageBox.

    PsychoMark bedankt voor het maken van dit component.

    Helena

  2. #2
    Senior Member PsychoMark's Avatar
    Join Date
    Nov 2001
    Location
    Raamsdonksveer
    Posts
    10,269
    Fijn om te horen dat iemand er dankbaar gebruik van maakt . Het moet niet al te moeilijk zijn om de breedte aan te passen, lijkt me netter dan wrappen (aangenomen dat je geen absurd brede teksten erin gaat zetten, maar dat zien we dan wel weer )... ik zal er eens in duiken!
    Qui custodiet ipsos custodes

  3. #3
    Senior Member PsychoMark's Avatar
    Join Date
    Nov 2001
    Location
    Raamsdonksveer
    Posts
    10,269
    Wat blijkt nou; de code had hier al rekening mee horen te houden maar ging door een bugje niet helemaal door. Op zich werkt de berekening nu, maar er is een heel vervelend probleem; DrawText geeft mij een breedte terug die absoluut niet overeenkomt met de uiteindelijke breedte van de tekst... in de demo is dit 225, terwijl de tekst in werkelijkheid maar 163 pixels breed is... al geprobeerd het systeem-font vantevoren toe te kennen aan 't venster, DT_INTERNAL meegeven aan DrawText, maar 't helpt allemaal niets...

    Resultaat: dialoog is altijd te breed. En op dit moment snap ik eerlijk gezegd ook niet waarom...
    Qui custodiet ipsos custodes

  4. #4
    Bedankt voor het induiken!

    Ik maak de tekst van de MessageBox gewoon wat langer, dan is het probleem opgelost. Soms moet je gewoon pragmatisch zijn
    Als ik het echt belangrijk vond had ik natuurlijk ook zelf de source kunnen uitspitten, daar is het tenslotte open source voor. Maar ik dacht, wie weet is het iets heel simpels, of zie ik iets over het hoofd.

    Helena.

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Similar Threads

  1. Pointer, Buffer, Pchar en conversie hiervan.
    By Richard in forum Algemeen
    Replies: 3
    Last Post: 11-Aug-01, 01:35

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •