Results 1 to 4 of 4

Thread: Vele updates op MySQL via TSQLQuery geeft Lost Connection

  1. #1

    Vele updates op MySQL via TSQLQuery geeft Lost Connection

    Heeft iemand gelijksoortige ervaring met de volgende situatie:

    Via een TSQLQuery gekoppeld aan een MySQL 3.23 server (draait op Windows XP)
    snel achter elkaar een update of insert query uitvoeren.
    Ik gebruik steeds dezelfde TSQLQuery op een (datamodule) waarvan ik in een lus de SQL verander en dan ExecSQL aanroep.

    Na ongeveer 1000 tot 1200 achter elkaar afgevoerde update commando's wordt de verbinding met de MySQL server verbroken. Wat ook opvalt is dat het process id zeer snel oploopt. Dit heb ik bekeken met MySQLAdmin programma dat bij de installatie van MySQL geinstalleerd wordt.

    Indien dezelfde update queries via ODBC / TAdoQuery wordt uitgevoerd gaat alles prima. Tevens loopt de Process ID op de MySQL server hierbij niet op.

    Ik heb een vermoeden dat by TSQLQuery de MySQL gebruikte connecties niet hergebruikt en steeds een nieuwe connectie aanmaakt. Dit vind ik vreemd om dat de TSQLConnection die gekoppeld is aan de TSQLQuery continue openstaat.

    Herkent iemand deze problemen en is hiervoor al een oplossing?
    a Delphi User

  2. #2
    dbExpress werkt connectionless en maakt een connectie voor elke keer dat je ExecSQL uitvoert. Zet KeepConnection eens op False.
    We adore chaos because we like to restore order - M.C. Escher

  3. #3
    Jouw antwoord verklaart dat de process ID steeds oploopt.

    KeepConnection heb ik reeds geprobeerd maar geeft dezelfde problemen.
    Het lijkt wel of een connection die niet meer gebruikt wordt wacht op een time out.
    Door de hoge frequentie van afvuren van ExecSQL vermoed ik dat de connection niet steeds wordt afgesloten maar middels een time out door MySQL wordt afgesloten, waardoor er zeer veel connections open blijven. Zeker weet ik dit niet.

    Vandaar mijn vraag of iemand hier ervaring mee heeft.
    a Delphi User

  4. #4
    Je SQL statement steeds wijzigen zit aardig in het hoekje NoNo. Je zou eens kunnen proberen of dat het probleem is. Is dat het geval dan kun je het misschien ook met parameters oplossen?
    Marcel

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Similar Threads

  1. Replies: 26
    Last Post: 05-Oct-04, 23:13
  2. Replies: 2
    Last Post: 24-Jun-04, 23:53
  3. ODBS connection met MySQL
    By Jac in forum Databases
    Replies: 2
    Last Post: 10-Sep-02, 17:27

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •