Page 1 of 3 1 2 3 LastLast
Results 1 to 15 of 32

Thread: ASP.NET applicatie - Unable to attach to ASP.NET worker Process

  1. #1

    ASP.NET applicatie - Unable to attach to ASP.NET worker Process

    Hallo,

    bij het opstarten van mijn ASP.NET applicatie krijg ik de volgende melding:
    Unable to attach to ASP.NET worker Process (typicaly aspnet_wp.exe or w3wp.exe)
    Ik heb inmiddels mijn ASP.NET al met reg_iis, opnieuw geinstalleerd. Dit heeft ook geen effect. Ik vraag me af wat deze melding inhoud, er wordt geen enkele asp.net applicatie gestart.

    Wat ik tot nu toe heb gedaan is een MySQLConnection, MySQLCommand, MySQLDataAdapter, Dataset, DBWebSource en een DBWebGrid gebruikt. Dit is allemaal gekoppeld maar nog voor de onload, krijg ik deze melding al.

    Wie kan mij vertellen wat er mis gaat en hoe ik dat kan oplossen?

    Dankjewel
    Last edited by Dees; 21-Apr-04 at 13:37.

  2. #2
    SillyMember
    Join Date
    May 2003
    Location
    Gent
    Posts
    7,725
    Dus dit heb je geprobeerd?:
    C:\WINDOWS\Microsoft.NET\Framework\v1.1.4322\aspne t_regiis.exe -I

    En is IIS gestart?

    Ook: uit readme.txt
    * If IIS is installed after the .NET Framework, ASP.NET must be
    registered with IIS by choosing Start | Run and entering the
    following command:

    %comspec% /K %windir%\microsoft.net\framework\v1.1.4322\aspnet_ regiis.exe -i

    Otherwise, attempting to run an ASP.NET application in the IDE
    will result in the error "Unable to attach to ASP.NET worker
    process (typically for aspnet_wp.exe or w3wp.exe)."

    * Even after registering ASP.NET with IIS, the first attempt to
    run an ASP.NET application in the IDE may result in the error
    described above. Running the application a second time will
    usually succeed. If the error still occurs, try using "Run
    | Run without debugging."
    Je kan ook Cassini gebruiken:
    http://www.lemanix.com/nick/archive/2004/02/15/153.aspx
    All methodologies are based on fear. -- Kent Beck.

  3. #3
    Oke, ga ik dat proberen dat installeren had ik al opnieuw geprobeerd, IIS herstarten kan ik nog proberen maar ik had een complete systemrestart gedaan (zou dezelfde werking moeten hebben).

    Cassini heb ik nog niet geprobeerd, maar op mijn vaste pc werkt wel alles normaal. Ik zoek even verder.

    Succes

  4. #4
    Ik had dezelfde fout en was niet net zo slim als Dirk om even in de readme te kijken. Maar het deïnstalleren en opnieuw installeren van het .NET framework gaf ook de gewenste oplossing. Dat deed ik overigens nadat ik in een ASP app in VS.NET een iets minder cryptische foutmelding kreeg.
    Marcel

  5. #5
    Al die dingen uit de readme, heb ik geprobeerd, geen van allen geven mij een werkende asp.net pagina.

    Verder staat er geen VS.NET op mijn pc, en was dit mijn eerste ASP.NET applicatie die ik draaiende wil krijgen. De PC is bijna vers geinstalleerd (lees 5 weken terug). Dus .NET Framework opnieuw installeren lijkt me een beetje te gek.

    IIS herstarten, pc booten niets lijkt te helpen.. ik zoek verder.

  6. #6
    SillyMember
    Join Date
    May 2003
    Location
    Gent
    Posts
    7,725
    Heb je debug rechten als gebruiker?
    Als ik naar de gebruikers kijk dan zie ik dat er een aantal zijn bijgemaakt (weet wel niet door welke software/install): onder andere een account ASP.NET Machine.
    Heb je al eens geprobeerd te runnen zonder debugging?
    All methodologies are based on fear. -- Kent Beck.

  7. #7
    SillyMember
    Join Date
    May 2003
    Location
    Gent
    Posts
    7,725
    Ook interessant, eventueel: Bill
    All methodologies are based on fear. -- Kent Beck.

  8. #8
    Hmm,

    en als je met je vingers van de poort van je webserver afblijft (default 80). Dan gaat er verder niets mis. Oplossing was dus de poorten te controleren en toen werkte het.

    Dankjewel allemaal

  9. #9
    Je kunt je server terug op 80 zetten, maar je kunt ook de startpagina aanpassen bij Project / Options / Debugger / ASP.NET / HTTP address. Ik gebruik Cassini op 8080 dus heb daar bijvoorbeeld http://localhost:8080/Art.Post.aspx staan.
    Marcel

  10. #10
    De optie werkte, 1 keer.. en daarna niet meer, ik ben even gestopt met het zoeken naar het probleem. (Dan maar even geen ASP.NET).

  11. #11
    Bob Swart drbob42's Avatar
    Join Date
    May 2004
    Location
    Helmond Brandevoort
    Posts
    514
    Hi Dees,

    Welke versie van Windows gebruik je? XP? Het lijkt er namelijk op dat met name WinXP gebruikers nog steeds last hebben van deze foutmelding nadat de aspnet_regiis.exe -I is aangeroepen.
    Heb je administrator rechten? Soms heeft het process (de IDE) geen permissie om te attachen aan het ASP.NET worker process. Ook iets om naar te kijken...
    Groetjes,
    Bob Swart

  12. #12
    Dankjewel voor de reactie:.

    Zowel op laptop als op PC heb ik Microsoft Windows Professional versie 2002, SP1, incl alle updates. Ook heb ik administrator rechten. Op mijn pc werkt het goed, op mijn laptop niet. Het verschil tussen de PC en de Laptop is dat er op mijn pc MS VS.NET staat geinstalleerd en op mijn laptop niet.

    Ik zal na binnenkort Delphi 8 weer op mijn laptop installeren om te kijken of het nu wel werkt, ik heb afgelopen week een verse installatie gedaan.

  13. #13
    SillyMember
    Join Date
    May 2003
    Location
    Gent
    Posts
    7,725
    Ik denk dat het kan te maken hebben met gebruikers en hun rechten die automatisch worden aangemaakt/gewijzigd door de installatie van VS.Net.
    Mijn ervaring is dat als je eerst IIS installeert, dan VS.NET en dan D8, dan werkt het (ook op XP).
    Maar waarom geen Cassini gebruiken?
    All methodologies are based on fear. -- Kent Beck.

  14. #14
    Bob Swart drbob42's Avatar
    Join Date
    May 2004
    Location
    Helmond Brandevoort
    Posts
    514
    Hi Dees,

    Microsoft Windows Professional versie 2002? Die ken ik niet. <g>
    Ik ken 2000 en 2003. Ik denk dat je 2000 gebruikt?

    Als je Delphi 8 weer installeert, denk dan ook aan Update 2 (die probeert het probleem ook al aan te pakken - nog niet altijd met 100% succes overigens ;-)
    Groetjes,
    Bob Swart

  15. #15
    Bob Swart drbob42's Avatar
    Join Date
    May 2004
    Location
    Helmond Brandevoort
    Posts
    514
    Hi Dees,

    Nog iets om te proberen: als het debuggen de eerste keer de bekende foutmelding geeft, probeer het dan nog een keer. Ik heb van verschillende kanten gehoord dat het vaak de tweede keer dan wel goed gaat...
    Groetjes,
    Bob Swart

Page 1 of 3 1 2 3 LastLast

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Similar Threads

  1. Replies: 8
    Last Post: 22-Jan-04, 00:38
  2. Geheugenlek dat er niet is?
    By CompuChip in forum Algemeen
    Replies: 16
    Last Post: 10-Sep-03, 19:12

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •