Results 1 to 13 of 13

Thread: FastReport Perikel / Bug

  1. #1
    5th member of nldelphi
    Join Date
    Mar 2001
    Location
    Alkmaar
    Posts
    2,127

    FastReport Perikel / Bug

    Hoi allen,

    Hierbij een vraag of jullie dit mischien snappen en of meegemaakt hebben.

    Ik maak gebruik van FastReports om rapporten te tonen en printen
    Dit werkte tot op heden altijd correct, nu is het zo dat als ik een rapport wil tonen
    dat ik de melding: cannot bla bla bla on a closed dataset krijg.
    Nou daar snapt ik dus helemaal niets van want dit werkte wel en heb er totaal niets
    aan verandert.
    Na een tijdje speuren en debuggen ontdekte ik het volgende:

    Ik open de betreffende tabel (tabel wordt ook echt geopend.)
    Ik creer het betreffende formulier.
    Ik zet de dataset van het rapport gelijk aan mijn tabel.
    ik doe verschillende instellingen qua papier en view.
    dan doe ik een PrepareReport dan wordt het rapport gecreerd.
    daarna wordt mijn tabel door de PrepareReport gesloten !!!!
    wat verderop in de source lijdt tot de bovenstaande foutmelding.

    Het wordt nog vreemder na dus een half uurtje naar allerlei breaks gekeken te
    hebben (valt trouwens niet mee om te zien wat er gebeurt) werkt het opeens
    weer !!! na de PrepareReport wordt mijn tabel niet meer gesloten. ????

    Nou snappen jullie er wat van ? ik niet in iedergeval, en geloof mij ik heb echt totaal
    geen letter of cijfer verandert !

    Nu is het natuurlijk wel mooi dat het weer werkt, alleen heb ik dit probleem verderop
    ook nog met een aantal reports.
    Is voor mij een echt compleet raadsel, ook omdat de PrepareReports beide gebruik
    maken van dezelfde orginele source.

    Thanx in Advance.

    Richard.
    RLD

  2. #2
    Richard,

    Ik weet niet welke database je gebruikt, maar zou het te maken kunnen hebben met de transactie waarin je zit? Bij Interbase sluit ie volgens mij de dataset als je een transactie commit, ik zou me kunnen voorstellen dat het daarmee te maken heeft, bijvoorbeeld afhankelijk van de volgorde waarin je dingen doet.

    Benno

  3. #3
    5th member of nldelphi
    Join Date
    Mar 2001
    Location
    Alkmaar
    Posts
    2,127
    Benno,

    Ik maak gebruik van een FlashFiler database, het enige wat ik doet is mijn tabel
    openen en daarna rapport laten genereren, dit rapport pakt de complete tabel.
    Dus niets geen filters etc.

    Na de prepare wordt mijn tabel door FR gesloten, dit was voorheen niet het geval.
    Dus... ? wat kan het zijn.

    Richard
    RLD

  4. #4
    5th member of nldelphi
    Join Date
    Mar 2001
    Location
    Alkmaar
    Posts
    2,127

    Unhappy

    Hier nog wat toevoegingen.

    Wat mij opvalt is dat er bepaalde property's niet echt consequent zijn, dit zie ik
    d.m.v de DFM in text te bekijken.
    Ik zal het proberen uit te leggen, om te beginnen... ik maak gebruik van het Object
    frDBDataSet1 deze heeft via de Object inspector een aantal property's
    deze worden hieronder opgesomt:
    • CloseDataSource : [True of False] is bij mij False
    • DataSet : [Toont alle tabellen, dus een keuze maken.] is bij mij Dm.Tabel1
    • DataSource : [Toont alle DataSources, dus een keuze maken.] is bij mij leeg
    • Name : [Geeft Naam aan Object.] is bij mij frDBDataSet1
    • OpenDataSource : [True of False] is bij mij False
    • RangeBegin : [rbCurrent of rbFirst] is bij mij rbFirst
    • RangeEnd : [reCount of reCurrent of reLast] is bij mij reLast
    • RangeEndCount : [Getal vrij in te stellen.] is bij mij leeg
    • Tag : [Getal vrij in te stellen.] is bij mij leeg


    Als je dan de DFM in tekst bekijkt dan ziet deze er momenteel zo uit:
    object frDBDataSet1: TfrDBDataSet
    DataSet = DM.ffGewassen
    OpenDataSource = False
    Left = 40
    Top = 432
    end

    Stel dat ik dan in de object inspector de property CloseDataSource op True zet
    dan ziet de DFM in text er zo uit:
    object frDBDataSet1: TfrDBDataSet
    CloseDataSource = True
    DataSet = DM.ffGewassen
    OpenDataSource = False
    Left = 40
    Top = 432
    end

    Stel dat ik dan in de object inspector de property OpenDataSource ook
    op True zet dan ziet de DFM in text er zo uit:
    object frDBDataSet1: TfrDBDataSet
    CloseDataSource = True
    DataSet = DM.ffGewassen
    Left = 40
    Top = 432
    end

    Stel dat ik dan in de object inspector de property CloseDataSource weer
    op False zet dan ziet de DFM in text er zo uit:
    object frDBDataSet1: TfrDBDataSet
    DataSet = DM.ffGewassen
    Left = 40
    Top = 432
    end

    En als ik dan in de object inspector de property OpenDataSource ook weer
    op False zet dan ziet de DFM in text er zo uit:
    object frDBDataSet1: TfrDBDataSet
    DataSet = DM.ffGewassen
    OpenDataSource = False
    Left = 40
    Top = 432
    end

    Ik weet niet of dit er mee te maken kan hebben, in de eerste instantie zou ik denken
    van niet want ik maak gebruik van een DataSet maar ja d'r gebeuren toch
    al vreemde zaken dus ik weet het niet.
    Wat ik ook nog heb opgemerkt: vandaag ging ik FastReport eerst maar even
    UnInstallen en daarna weer opNieuw installen, en wat denk je... weer terug bij af.
    Nu werken ze beide weer niet, dus mijn tabel wordt gesloten nadat het report
    geprepared is.

    Mischien komen we zo iets verder, in iedergeval bedankt.

    Richard.
    RLD

  5. #5
    5th member of nldelphi
    Join Date
    Mar 2001
    Location
    Alkmaar
    Posts
    2,127
    Goedemorgen iedereen,

    Voor nu tijdelijk maar even anders (simpel) opgelost.
    Blij ben ik er niet mee, maarja je moet toch wat.

    Na elke Prepare rapport heb ik een regel toegevoegd die controleerd of
    de betreffende tabel nog 'open' is zoniet dan open ik hem op dat moment.

    Waarom niet blij ? omdat ik het niet kan uitstaan dat het wel werkte zonder deze
    regel. Dus vandaar.

    Groet, Richard
    RLD

  6. #6
    Senior Member
    Join Date
    Jan 2002
    Location
    Nieuwlande, Nederland
    Posts
    612
    Weet je, omdat heel weinig mensen de kracht van FastReport kennen, zijn er ook weinig die een oplossing weten. Voor mezelf sprekend, kan ik zeggen dat ik in het jaar dat ik FastReport nu gebruik nooit dit soort merkwaardigheden ben tegengekomen en ik ben inmiddels wel zover dat ik weet dat dingen die niet werken in 90% van de gevallen niet aan FastReport maar aan mezelf liggen.

    Ik kan wel een oplossing aanreiken:

    Allereerst: dit lijstje stond in jouw post:

    CloseDataSource : [True of False] is bij mij False -> zo laten staan.

    OpenDataSource : [True of False] is bij mij False -> op True zetten.

    Voor wat ik weet moet je datasource in dit geval vertalen naar "bron van data" en niet aan het component Tdatasource denken.

    Even als commentaar op de eerste post:

    Ik open de betreffende tabel (tabel wordt ook echt geopend.) = OK
    Ik creer het betreffende formulier.

    Ik zet de dataset van het rapport gelijk aan mijn tabel. = Dit heeft geen effect.

    Even voor alle zekerheid: de dataset die je gebruikt voor de gegevens koppel je aan de frDataset. Deze FrDataset gebruik je in het rapport om data te laten zien en deze is in het rapport voor de bands ook de datavoorziening. de table of query als dataset aan het rapport koppelen werkt alleen bij Quickreport.

    Ik heb als proef hetzelfde gedaan en krijg de melding dat ie iets niet kan doen op een closed dataset alleen als ik die dataset zelf active:=false zet.

    Ik zou graag de form en unit zien waarin dit fout gaat. Die hoef je niet hier te posten, je mag ze ook mailen en het gaat mij niet om de code maar om de oplossing.

  7. #7
    5th member of nldelphi
    Join Date
    Mar 2001
    Location
    Alkmaar
    Posts
    2,127
    Teo, allereerst bedankt voor je uitgebreide reply, dit waarderen 'we' zoiezo.
    Ik heb hieronder een aantal quote's van je beantwoord, ik hoop dat we er een
    mischien een beetje verder mee komen.

    Originally posted by Teo
    ik ben inmiddels wel zover dat ik weet dat dingen die niet werken in 90% van de gevallen niet aan FastReport maar aan mezelf liggen.
    Kan ik me enigzins indenken, maar dan blijft toch het feit staan dat ik totaal
    niets aan het werkende programma of source 'gedeelte' had veranderd.

    Originally posted by Teo
    OpenDataSource : [True of False] is bij mij False -> op True zetten..
    Waarom deze op true zetten als ik geen gebruik van een datasource maak ?
    Je hebt toch min of meer de keuze tussen een dataset of datasource ?
    Tenminste zo zie ik het, correct me if i am wrong

    Originally posted by Teo
    Voor wat ik weet moet je datasource in dit geval vertalen naar "bron van data" en niet aan het component Tdatasource denken..
    mmm, interresant die mag je even nader verklaren.

    Originally posted by Teo
    Ik zet de dataset van het rapport gelijk aan mijn tabel. = Dit heeft geen effect..
    Waarom zou dit geen effect hebben ? het is bij mij zo dat mijn
    print formulier voor diversen tabellen en rapporten gebruikt wordt, dus mijn dataset
    dien ik in runtime te wijzigen daar anders er altijd met de in designtime ingestelde
    tabel geopend wordt, en dat moet je lijkt mij toch niet willen. toch ???

    Originally posted by Teo
    Even voor alle zekerheid: de dataset die je gebruikt voor de gegevens koppel je aan de frDataset. Deze FrDataset gebruik je in het rapport om data te laten zien en deze is in het rapport voor de bands ook de datavoorziening. de table of query als dataset aan het rapport koppelen werkt alleen bij Quickreport..
    FrDataset wordt aan Dataset gekoppeld, de bands in mijn rapport hangen weer
    aan de FrDataset, die laatste mag je even uitleggen (als je wilt) want bij mij werkt
    het toch echt zo.

    Originally posted by Teo
    Ik zou graag de form en unit zien waarin dit fout gaat.
    Ik zal vanavond of morgen even kijken of ik dit kan regelen.


    In iedergeval bedankt voor de inzet.

    Richard
    Last edited by Richard; 29-Mar-02 at 00:52.
    RLD

  8. #8
    Senior Member
    Join Date
    Jan 2002
    Location
    Nieuwlande, Nederland
    Posts
    612
    quote:
    --------------------------------------------------------------------------------
    Originally posted by Teo
    OpenDataSource : [True of False] is bij mij False -> op True zetten..
    --------------------------------------------------------------------------------


    Waarom deze op true zetten als ik geen gebruik van een datasource maak ?
    Je hebt toch min of meer de keuze tussen een dataset of datasource ?
    Tenminste zo zie ik het, correct me if i am wrong

    Je maakt wel degelijk gebruik van een datasource, zie ook mijn verhaal hieronder: in de frDataset is de datasource of dataset die je daar opgeeft niet meer dan de datavoorziening voor het rapport. Je kunt via een tdatasource de dataset die daar aan hangt opzoeken en die openen en sluiten of op dezelfde manier benaderen. Dat is precies wat FastReport ermee doet.


    quote:
    --------------------------------------------------------------------------------
    Originally posted by Teo
    Voor wat ik weet moet je datasource in dit geval vertalen naar "bron van data" en niet aan het component Tdatasource denken..
    --------------------------------------------------------------------------------


    mmm, interresant die mag je even nader verklaren.

    Lees hierboven.


    quote:
    --------------------------------------------------------------------------------
    Originally posted by Teo
    Ik zet de dataset van het rapport gelijk aan mijn tabel. = Dit heeft geen effect..
    --------------------------------------------------------------------------------

    Waarom zou dit geen effect hebben ? het is bij mij zo dat mijn
    print formulier voor diversen tabellen en rapporten gebruikt wordt, dus mijn dataset
    dien ik in runtime te wijzigen daar anders er altijd met de in designtime ingestelde
    tabel geopend wordt, en dat moet je lijkt mij toch niet willen. toch ???

    Nee dat wil je inderdaad niet. Als jouw frReport en frDataset componenten goed zijn ingesteld, dan hoeft dat ook niet Als je aan elke tdataset component en frdataset koppelt (of je dat aan de datasource of de dataset doet maakt niet uit) dan heb je bij het ontwerp van het rapport alles voorhanden wat je nodig bent. Omdat je meerdere rapporten gebruikt, zul je die tussendoor uit een bestand of tabel laden. FastReport is gebruikt dan dezelfde datavoorziening die je bij het ontwerp hebt gebruikt. Daarom hoef je runtime ook helemaal nix in te stellen. De regels in code waarmee je dat doet, kun je gerust weghalen.

    quote:
    --------------------------------------------------------------------------------
    Originally posted by Teo
    Even voor alle zekerheid: de dataset die je gebruikt voor de gegevens koppel je aan de frDataset. Deze FrDataset gebruik je in het rapport om data te laten zien en deze is in het rapport voor de bands ook de datavoorziening. de table of query als dataset aan het rapport koppelen werkt alleen bij Quickreport..
    --------------------------------------------------------------------------------


    FrDataset wordt aan Dataset gekoppeld, de bands in mijn rapport hangen weer
    aan de FrDataset, die laatste mag je even uitleggen (als je wilt) want bij mij werkt
    het toch echt zo.

    Dit klopt volkomen. Zie ook mijn verhaal hierboven. De property dataset van FrReport kun je makkelijk verwarren met die van Quickreport, maar de functie is volledig anders. Daarom noemde ik dit.


    quote:
    --------------------------------------------------------------------------------
    Originally posted by Teo
    Ik zou graag de form en unit zien waarin dit fout gaat.
    --------------------------------------------------------------------------------


    Ik zal vanavond of morgen even kijken of ik dit kan regelen.

    Als ik jouw reactie lees, dan doe je 98% zoals FastReport het bedoeld heeft. Ik mag wat kritisch overkomen in mijn reacties, maar mijn doelstelling is dat ik heel graag wil helpen het op te lossen.

  9. #9
    5th member of nldelphi
    Join Date
    Mar 2001
    Location
    Alkmaar
    Posts
    2,127

    Talking

    Teo,

    quote:
    --------------------------------------------------------------------------------
    Originally posted by Teo
    Je maakt wel degelijk gebruik van een datasource, zie ook mijn verhaal hieronder: in de frDataset is de datasource of dataset die je daar opgeeft niet meer dan de datavoorziening voor het rapport. Je kunt via een tdatasource de dataset die daar aan hangt opzoeken en die openen en sluiten of op dezelfde manier benaderen. Dat is precies wat FastReport ermee doet.
    --------------------------------------------------------------------------------
    Mmm, begrijp ik het nu verkeerd maar als ik het zo lees dan denk ik dat ik de keus
    heb om of 1) een dataset te gebruiken waar mijn gegevens uit gehaald worden,
    of 2) een datasource gebruiken die gekoppeld is aan een dataset.
    Ik zie dus zelf niet echt het nut om een datasource in te vullen als ik ook met een
    dataset af zou kunnen maar goed ik kan er natuurlijk vreslijk naast zitten.

    quote:
    --------------------------------------------------------------------------------
    Originally posted by Teo
    Nee dat wil je inderdaad niet. Als jouw frReport en frDataset componenten goed zijn ingesteld, dan hoeft dat ook niet Als je aan elke tdataset component en frdataset koppelt (of je dat aan de datasource of de dataset doet maakt niet uit) dan heb je bij het ontwerp van het rapport alles voorhanden wat je nodig bent. Omdat je meerdere rapporten gebruikt, zul je die tussendoor uit een bestand of tabel laden. FastReport is gebruikt dan dezelfde datavoorziening die je bij het ontwerp hebt gebruikt. Daarom hoef je runtime ook helemaal nix in te stellen. De regels in code waarmee je dat doet, kun je gerust weghalen.
    --------------------------------------------------------------------------------
    Kijk en dat heb ik dus nou net niet gedaan he ik hou van recycling dus in mijn geval
    gebruik ik de FrDataset en FrReport voor meerdere tabellen en rapporten, dus ik
    designtime heb ik een willekeurige dataset er aan hangen met een willekeurig
    rapport, en dan tijdens het openen van mijn form wordt het juiste rapport en de
    juiste dataset aan de 2 fastreport objecten gehangen.
    Ik zie self niet goed in waarom ik een 10 tal FrDataSet's op 1 formulier zou moeten
    zetten... lijkt mij alleen maar meer overhead en het zal je progsel ook niet ten goede
    komen qua grote denk ik.

    quote:
    --------------------------------------------------------------------------------
    Originally posted by Teo
    Als ik jouw reactie lees, dan doe je 98% zoals FastReport het bedoeld heeft. Ik mag wat kritisch overkomen in mijn reacties, maar mijn doelstelling is dat ik heel graag wil helpen het op te lossen.
    --------------------------------------------------------------------------------
    Je hebt helemaal gelijk, kritisch is goed, en ben blij dat je wil helpen.
    Dus bijdeze probeer ik ook de source bij te voegen.
    Attached Files Attached Files
    RLD

  10. #10
    Senior Member
    Join Date
    Jan 2002
    Location
    Nieuwlande, Nederland
    Posts
    612
    Als je echt wilt recyclen, kijk dan nog eens in de documentatie na hoe je de hele datavoorziening in het rapport op kunt nemen.

    Hoe dan ook, ik heb de form en de unit en reageer z.s.m.

  11. #11
    5th member of nldelphi
    Join Date
    Mar 2001
    Location
    Alkmaar
    Posts
    2,127

    Thumbs up

    Originally posted by Teo
    Als je echt wilt recyclen, kijk dan nog eens in de documentatie na hoe je de hele datavoorziening in het rapport op kunt nemen.
    Kijk en dat gaat me denk ik net even te ver ik wil indien het kan de componenten
    als het kan meerdere keren gebruiken, en ik geloof inderdaad best wel dat er andere
    wegen zijn waardoor je het component niet meer nodig hebt, maar om daar een 2
    daagse studie van te maken als je een 'dead line' hebt vindt ik een beetje ver gaan.
    plus wat ook meeteld ik ben maar een delphi newbie dus de ins en outs zijn af en
    toe nog wat difficult voor mij.


    Richard
    RLD

  12. #12
    Senior Member
    Join Date
    Jan 2002
    Location
    Nieuwlande, Nederland
    Posts
    612
    Originally posted by Richard


    Kijk en dat gaat me denk ik net even te ver ik wil indien het kan de componenten
    als het kan meerdere keren gebruiken, en ik geloof inderdaad best wel dat er andere
    wegen zijn waardoor je het component niet meer nodig hebt, maar om daar een 2
    daagse studie van te maken als je een 'dead line' hebt vindt ik een beetje ver gaan.
    plus wat ook meeteld ik ben maar een delphi newbie dus de ins en outs zijn af en
    toe nog wat difficult voor mij.


    Richard
    Dat je een Delphi newbie bent staat hier los van. (Als ik de code zie, denk ik helemaal niet dat je een delphi newbie bent! )

    Ik heb ernaar gekeken en een testprojectje gebouwd waarmee ik hetzelfde doe als jij, alleen controleer ik tussentijds of mijn table nog wel geopend is. Mijn conclusie is de volgende:

    De werkwijze die ik in de unit zie kan gewoon en werkt ook. (hoewel ik er geen voorstander van ben om het zo te doen, maar die discussie voegt hier nix toe).
    Bij mij worden de tabellen die ik (in designtime) op active:=true heb gezet niet gesloten en ik zie ook gewoon data.

    Wat mij aan de form opvalt is dat je de datasets sluit bij het sluiten van het form, dus bij een tweede keer binnengaan van het form zijn de datasets gesloten.
    Mijn indruk is dat de datasets al gesloten zijn voor de preparereport.

    Eerste advies:
    Zet in de frDataset de property "opendataset" op true en neem even van mij aan dat het bedoeld is waarvoor ik het hier voorstel. (zie documentatie van fastreport)
    Dit werkt altijd. Fastreport werkt hier intern ook mee als je in het rapport zelf de datavoorziening inbouwt (zie Fastreport voorbeelden).

    Tweede advies:
    Zet er tijdelijk even een regel voor de preparereport bij die checkt of je tabel nog wel open is.

    Derde advies:
    Gooi alle dcu files in je projectmap weg en doe in Delphi een Build All zodat je nieuwe DCU's krijgt.


    Quote:
    "Kijk en dat gaat me denk ik net even te ver ik wil indien het kan de componenten
    als het kan meerdere keren gebruiken, en ik geloof inderdaad best wel dat er andere
    wegen zijn waardoor je het component niet meer nodig hebt, maar om daar een 2
    daagse studie van te maken als je een 'dead line' hebt vindt ik een beetje ver gaan.
    plus wat ook meeteld ik ben maar een delphi newbie dus de ins en outs zijn af en
    toe nog wat difficult voor mij. "

    Mijn mening over hergebruik etc. is heel kort: bouw duidelijke code die je kunt onderhouden. als je runtime dingen aan elkaar koppelt, loop je het risico dat je in een later stadium niet meer weet wat je aan elkaar hebt lopen koppelen en is de kans op fouten groot.

    Daarom:
    Ik heb het juist niet over componenten twee keer gebruiken. Ik heb het juist over aan elke flashfiler table een frdataset koppelen. In mijn reacties lees je steeds standaard dingen. Je er helemaal niet in verdiepen gaat nu eenmaal niet, dat geldt ook voor Delphi.

    En met je erin verdiepen bedoel ik in dit geval heel simpel: als je je in FastReport had verdiept voordat de deadline zich aandiende, dan had je ook geweten dat je in het FrDataset component een voorziening hebt die problemen zoals die van jou op een nette manier oplost.

    Anyway: ik heb drie adviezen/tips neergezet. De eerste werkt gegarandeerd. Daarmee kun je met het setten van 1 property je deadline halen en kun je de workarounds er weer uithalen.
    Omdat het bij mij allemaal zonder mankeren werkt zou ik eens goed kijken waar en wanneer je tables/datasets sluit.

    Succes!

  13. #13
    5th member of nldelphi
    Join Date
    Mar 2001
    Location
    Alkmaar
    Posts
    2,127
    Teo,
    weer bedankt voor het lekkere lange mega antwoord
    hier mijn antwoorden en opmerkingen.

    Originally posted by Teo
    Bij mij worden de tabellen die ik (in designtime) op active:=true heb gezet niet gesloten en ik zie ook gewoon data.
    Ik heb dus wel in designtime alle tabellen gesloten, deze open ik pas in runtime als ik ze nodig hebt, daar anders bij het opstarten van de app. er bv 20 tabellen opstaan. Dit zorgt voor een dusdaninge onnodige belasting voor het systeem terwijl het onnodig is.






    Originally posted by Teo
    Wat mij aan de form opvalt is dat je de datasets sluit bij het sluiten van het form, dus bij een tweede keer binnengaan van het form zijn de datasets gesloten.
    Mijn indruk is dat de datasets al gesloten zijn voor de preparereport.
    Kijk dat heb je scherp opgemerkt alleen wat ik je niet heb verteld is.... als ik het
    print formulier wil openen dan zorg ik er eerst voor dat mijn 'benodigde' tabel
    geopend wordt, lukt het niet om deze te openen dan start het print formulier ook
    niet, en inderdaad bij het afsluiten van mijn form sluit ik de tabel weer.
    Ik heb op elke regel gebreaked en ShowMessages gehad, mijn conlcusie was en is
    nog steeds, voor de prepare rapport is mijn tabel nog open daarna is ie gesloten.






    Originally posted by Teo
    Eerste advies:
    Zet in de frDataset de property "opendataset" op true en neem even van mij aan dat het bedoeld is waarvoor ik het hier voorstel. (zie documentatie van fastreport)
    Dit werkt altijd. Fastreport werkt hier intern ook mee als je in het rapport zelf de datavoorziening inbouwt (zie Fastreport voorbeelden).
    Oke, ik neem het van je aan en ik ga het proberen, als ik ergens een gaatje vindt
    dan zal ik ook eens de FR manual er op na slaan.






    Originally posted by Teo
    Tweede advies:
    Zet er tijdelijk even een regel voor de preparereport bij die checkt of je tabel nog wel open is.
    mmm, is dit nodig ? ik wil het wel doen zo is het niet, maar ik weet zeker dat ie NA de prepare gesloten wordt, en daarvoor heb ik ook de regel maketableactive er
    achter staan.
    Aan de andere kant kan het geen kwaad om deze regel ook ervoor te plakken






    Originally posted by Teo
    Derde advies:
    Gooi alle dcu files in je projectmap weg en doe in Delphi een Build All zodat je nieuwe DCU's krijgt.
    Die had ik nog niet geprobeert, zal ik zeker eens proberen.






    Originally posted by Teo
    Mijn mening over hergebruik etc. is heel kort: bouw duidelijke code die je kunt onderhouden. als je runtime dingen aan elkaar koppelt, loop je het risico dat je in een later stadium niet meer weet wat je aan elkaar hebt lopen koppelen en is de kans op fouten groot.
    Ben ik opzich met je eens, duidelijkheid ruleZ, alleen wat mijn situatie aangaat vind
    ik persoonlijk dat Dit formulier nog makkelijk te volgen is. toch ?






    Originally posted by Teo
    Ik heb het juist niet over componenten twee keer gebruiken. Ik heb het juist over aan elke flashfiler table een frdataset koppelen.
    Oke, dit zou ik natuurlijk kunnen doen alleen wat is hiervan het voordeel t.ov. de
    manier die ik nu gebruik ?






    Originally posted by Teo
    Anyway: ik heb drie adviezen/tips neergezet. De eerste werkt gegarandeerd. Daarmee kun je met het setten van 1 property je deadline halen en kun je de workarounds er weer uithalen.
    Omdat het bij mij allemaal zonder mankeren werkt zou ik eens goed kijken waar en wanneer je tables/datasets sluit.
    Oke, Teo in zo verre bedankt, ik ga het aankomende weekend er eens mee stoeien,
    daar niet van dat het nu in priciepe al gewoon 'goed' werkt ! alleen voorheen werkte
    het ook goed maar dan net even anders.
    Dus ik zal eens het een en ander gaan proberen te bewerkstelligen.






    Ps. dit is allemaal 'vrijwilligers' werk, dus het gebeurt allemaal in de avond uurtjes.

    Maar in zoverre bedankt Teo.
    Werk jij nog steeds met FastReport ? en met TurboPower producten ?

    Richard
    RLD

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Similar Threads

  1. FastReport gebruikers [poll]
    By Teo in forum Koffiehoek
    Replies: 28
    Last Post: 02-Dec-14, 12:02
  2. FastReport fr_class.pas niet gevonden
    By labee in forum Algemeen
    Replies: 11
    Last Post: 07-Dec-07, 17:51
  3. FastReport variabele string wordt behandeld als som ?
    By Hans Brenkman in forum Algemeen
    Replies: 1
    Last Post: 09-Dec-04, 13:04
  4. Waarde uit edit veld naar FastReport
    By labee in forum Databases
    Replies: 4
    Last Post: 14-Mar-03, 23:00

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •