Results 1 to 5 of 5

Thread: Hoe kan ik een message laten zien zoals vroeger de showmessage werkte?

  1. #1

    Question Hoe kan ik een message laten zien zoals vroeger de showmessage werkte?

    Ik ben met een ASP site bezig en nu ik (eindelijk) een beetje aan Delphi8.NET ga wennen lukt het aardig.

    Alleen vraag ik me af hoe ik een pop-up message kan laten zien aan de gebruiker. In andere Delphi versies was dit showmessage, maar ja da werkt nu nie meer nie........

    Kan iemand mij helpen??????


    Alvast bedankt!

  2. #2
    SillyMember
    Join Date
    May 2003
    Location
    Gent
    Posts
    7,725
    In b.v. Page_Load, voeg aan b.v. een WebControl Button volgende attribuut toe:
    Code:
    Button1.Attributes.Add('onclick','alert("Howdee!");');
    All methodologies are based on fear. -- Kent Beck.

  3. #3
    Bedankt voor het advies. Het werkt wel zoals je zei maar is er ook een commando/functie waarbij ik op elk tijdstip elk bericht kan laten zien in een messagebox?

    In Delphi deed ik gewoon showmessage('Hello world!'); en dat was het......nu bestaat zoiets niet meer........

    Alvast bedankt!

  4. #4
    SillyMember
    Join Date
    May 2003
    Location
    Gent
    Posts
    7,725
    Dat bestaat wel nog: MessageBox.Show('Koekoek'), maar dit is voor een WinForm applicatie. Ook ShowMessage bestaat overigens nog.
    Een ASP.NET app is echter een ander paar mouwen (al kan je ook daar een WinForm MessageBox uitvoeren). In b.v. een CGI exe of een ISAPI dll zet je toch ook geen ShowMessage?

    Een Asp.net pagina gerereert aan de server kant html die dan door de browser kan worden 'gerenderd' aan de client kant.

    Je kan dus ofwel via scripting ervoor zorgen dat aan de client kant een boodschap getoond wordt, of wel een nieuwe pagina openen (popup) in de browser.

    Er bestaan ook Web controls (of je kan ze zelf schrijven) die één en ander inkapselen.

    De eerste vraag die je moet beantwoorden is dus: schrijf ik een ASP.NET applicatie of niet.
    All methodologies are based on fear. -- Kent Beck.

  5. #5
    Thanx voor het snelle antwoord!
    Ik denk dat ik inderdaad maar een nieuwe pagina ga gebruiken als zijnde een soort van textbox.

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Similar Threads

  1. Replies: 67
    Last Post: 15-Jun-04, 12:32

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •