Results 1 to 1 of 1

Thread: NLDListbox

  1. #1
    Yay: Student(je) af
    Join Date
    Jun 2003
    Location
    Harderwijk
    Posts
    2,621

    NLDListbox

    Ik was eigenlijk op zoek naar een listbox die simpelweg items over meerdere regels kan weergeven... dat bleek niet te bestaan (althans: ik kon het niet snel genoeg vinden) dus toen heb ik hem zelf maar gemaakt.

    De bijgevoegde NLDListbox is samengesteld uit een aantal "snippets" die ik gevonden heb. Eén ervan bevat ook nog code om een Image te laten weergeven naast de items, maar aangezien ik dit niet nodig had heb ik dat er niet ingebouwd. Mag natuurlijk altijd....

    Hier is de component. Hij installeert standaard op het tabblad Standaard (bij de gewone Listbox).

    Ondersteunt:
    Items over meerdere regels
    "hot tracking" bij bewegen van de muis
    Voor normale text, geselecteerd actieve en geselecteerd inactieve tekst verschillende achtergrondkleuren en lettertypes.

    Om multi-line items te maken kan je gewoon een String met #10#13 toevoegen. Ook te lange regels worden afgebroken.

    Properties:
    - FontInactive: de font van geselecteerde items die geen focus hebben
    - BGSelInactive: idem voor de achtergrondkleur
    - FontSelected: de font van geselecteerde items die de focus hebben
    - BGSelected: idem voor de achtergrondkleur
    - FontMoveOver: dit lettertype verschijnt wanneer de muis op een item staat (zowel wel als niet geselecteerd / gefocust)

    In de hoop dat iemand er nog iets aan heeft,

    met vr. groet,

    CompuChip ;D

    P.S: Als je dit component goed wilt gebruiken, vergeet dan niet om de Style op lsOwnerDrawVariable te zetten, anders zie je nog niets.
    En het is mogelijk dat je een AV krijgt bij het instellen van de FontInactive/Selected/MouseOver. Als iemand dit even wil oplossen, graag. Tot dan kan je gewoon Alt + F12 drukken en de fonts in de .dfm-file aanpassen, dat gaat zonder problemen.
    Attached Files Attached Files
    Last edited by CompuChip; 15-Jul-04 at 14:38.
    My software never contains bugs. Perhaps just undocumented features.

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •