Results 1 to 12 of 12

Thread: Converteren van TextBox naar numeriek (string > integer)

  1. #1
    Reader ralphje's Avatar
    Join Date
    May 2004
    Location
    Nieuwleusen, OV Uses: Delphi 8
    Posts
    94

    Converteren van TextBox naar numeriek (string > integer)

    Hoe kan ik de waarde van een textbox converteren naar een numerieke waarde en omgekeerd??

    P.S. Weet iemand ook hoe ik worteltrek?
    Ralph
    www.ralphje.nl


    Wist je dat programmeurs in de vorige eeuw naar schatting 35 miljard computerbugs hebben uitgebraakt? En wist je ook dat die bugs het bedrijfsleven alleen al in 2001 ongeveer 175 miljard dollar hebben gekost?

  2. #2
    StrToInt, IntToStr en Sqrt
    De beste manier om te leren is door fouten te maken.
    80 procent van alle leugens die jij en ik vertellen blijft onopgemerkt

  3. #3
    Reader ralphje's Avatar
    Join Date
    May 2004
    Location
    Nieuwleusen, OV Uses: Delphi 8
    Posts
    94
    Hoe zit dat dan... TextBox1.Text.StrToInt ofzo werkt niet, dus hoe zit dat?
    Ralph
    www.ralphje.nl


    Wist je dat programmeurs in de vorige eeuw naar schatting 35 miljard computerbugs hebben uitgebraakt? En wist je ook dat die bugs het bedrijfsleven alleen al in 2001 ongeveer 175 miljard dollar hebben gekost?

  4. #4
    Result := StrToInt(TextBox1.Text);

    Type anders even de functie in Delphi in en ga met <F1> naar de help .... daar staat alle info.
    De beste manier om te leren is door fouten te maken.
    80 procent van alle leugens die jij en ik vertellen blijft onopgemerkt

  5. #5
    Reader ralphje's Avatar
    Join Date
    May 2004
    Location
    Nieuwleusen, OV Uses: Delphi 8
    Posts
    94
    Ik krijg deze foutmelding:

    [Error] WinForm.pas(203): Undeclared identifier: 'StrToInt'
    Ralph
    www.ralphje.nl


    Wist je dat programmeurs in de vorige eeuw naar schatting 35 miljard computerbugs hebben uitgebraakt? En wist je ook dat die bugs het bedrijfsleven alleen al in 2001 ongeveer 175 miljard dollar hebben gekost?

  6. #6
    Als je in de help had gekeken dan had je gezien dat je ook de SysUtils in je Uses moet opnemen .....
    De beste manier om te leren is door fouten te maken.
    80 procent van alle leugens die jij en ik vertellen blijft onopgemerkt

  7. #7
    SillyMember
    Join Date
    May 2003
    Location
    Gent
    Posts
    7,725
    Beter:
    Code:
      I := Int32.Parse(TextBox1.Text);
    Zie ook: Convert String to an Integer
    All methodologies are based on fear. -- Kent Beck.

  8. #8
    Om niet heel erg bot over te komen, zijn de eerste 3 reacties op de threadstarter niet echt een antwoord dat je in .NET kunt gebruiken. Misschien kan daar de volgende keer even op gelet worden ?

    </offtopic>

  9. #9
    StrToInt is wel een functie van Delphi 8 alleen moet je wel de juiste namespace includen namelijk Borland.Vcl.SysUtils Maar je kan beter de oplossing van Dirk gebruiken

  10. #10
    Ja van Delphi 8 wel.. Maar je include nu een : Borland.Vcl.SysUtils namespace.. en volgens mij krijg je bij een Windows.Forms Application een warning dat deze niet .. voor het .NET Framework is...

    Als het een Delphi 8 vraag was geweest had ik hem meer in de Algemeen hoek verwacht en niet in de .NET hoek

    edit.. okee die warning krijg je niet.. Maar toch.. het blijft een .NET vraag

  11. #11
    SillyMember
    Join Date
    May 2003
    Location
    Gent
    Posts
    7,725
    1) Voor een VCL applicatie die je naar een D8 VLC app brengt is dat geen probleem, en bij uitbreiding: voor D8 VCL app waren die eerste drie antwoorden dus wel van toepassing. Als je code zowel voor D.NET als DWin32 moet gebruikt worden is dat dus zelfs aangewezen.
    2) Ook voor een WinForms app in D8 is het niet echt een probleem (die import van Borland.Vcl.SysUtils zorgt niet voor problemen (tenzij je programma op een netwerk share start?, niet zeker van: zie ook hieronder).
    3) Voor D8 ASP.NET app zou ik het vermijden. In de .ctor van de unit staat code die er voor zorgt dat je applicatie 'Full Trust' van een aantal Borland Assemblies nodig heeft. Dit betekent dat deze assemblies moeten toegevoegd worden als 'Trusted Assemblies'. Op je eigen server is dat geen probleem, maar ik denk niet dat er veel hosts bereid zijn om de Borland DLL's op die manier toe te voegen.
    4) Borland.Vcl.SysUtils.StrToInt doet een call naar System.Convert.ToInt32, en die doet op zijn beurt dan weer een call naar Int32.Parse. Ik vind die 2 tussenstappen hoe dan ook niet nodig
    5) Ik vermoed ook dat Henske niet echt goed gekeken heeft in welk Forum hij aan het antwoorden was, anders had hij/zij denk ik 'uses Borland.Vcl.SysUtils' gespecifiëerd i.p.v. gewoon 'uses SysUtils'.
    All methodologies are based on fear. -- Kent Beck.

  12. #12
    Ik vind dat je juist voor deze dingen (zeker omdat je voor/op .NET) aan het programmeren bent, je ook die krachten moet gebruiken. Het zit al in het framework, dus ik ga gewoon voor "even" uitzoeken hoe 't in elkaar zit. Maar dat vind ik het leuke van het programmeren.. Iets uitzoeken (jammer dat ik maar weinig geduld heb)

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Similar Threads

  1. Replies: 7
    Last Post: 27-Sep-04, 16:42
  2. Pointer, Buffer, Pchar en conversie hiervan.
    By Richard in forum Algemeen
    Replies: 3
    Last Post: 11-Aug-01, 01:35

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •