Results 1 to 6 of 6

Thread: Delphi certificering

  1. #1
    Registered User
    Join Date
    May 2001
    Location
    Almere
    Posts
    1

    Question Delphi certificering

    Ik ben geinteresseerd in hoe je een Delphi certificering zou kunnen
    krijgen.
    Zijn er goede studie boeken over Delphi ? Ikzelf heb Mastering Delphi 4
    van Marco Cantu, maar zijn er misschien boeken waarin je bepaalde
    opdrachten krijgt met antwoorden ?
    Ik ben dus vooral op zoek naar bruikbaar zelfstudiemateriaal zelfs al
    zou dat niet direct op een certificering gericht zijn.

    Vriendelijke groeten van

    Kees
    Kees

  2. #2
    Hoi Kees,

    Voor een officiële certificering kun je bij Borland terecht (Product certification). V????rdat je zo'n examen aflegt raadt Borland je aan om trainingen te volgen bij één van hun trainning partners, maar dat is niet verplicht. Hoe zwaar de test is hoop ik je binnenkort te kunnen vertellen.

    Uiteraard kun je zelf ook heel wat studie verrichten: Cantu is inderdaad één van mijn favorieten, maar ook Delphi 5 Developer's Guide is een erg uitgebreid boek, gaat ook erg diep op de onderwerpen in. Het gevaar van zelfstudie vind ik dat je soms dingen mist, of niet op het juiste pad wordt gezet als je de verkeerde kant op gaat.

    Toen ik met Delphi begon heb ik eerst een jaar zelfstudie gedaan, aan de hand van boeken, voorbeeldprogramma's en internet (en héél veel tijd investeren). Na dat jaar heb ik bij CAP de cursussen Object gericht denken, Object Oriented Pascal, en Delphi (fundamental heette dat geloof ik) gedaan. Dat is op zich een ideaal pad, maar het vraagt veel tijd en geld.
    Marcel

  3. #3
    5th member of nldelphi
    Join Date
    Mar 2001
    Location
    Alkmaar
    Posts
    2,127

    Lightbulb Dat is interessant

    Die cursussen die jij opgaf marcel die lijken mij echt wel interessant, maar
    OOOOOOOO wat prijzig. even 3 mille neertellen voor een 5daagse cursus.

    Ik denk dat ik alvast maar ga sparen, en ik denk dat ik daar wel wat van kan leren.
    En als ik e'm dan heb dan kom ik ook bij Bergler werken (hahaha).

    Nee even serieus, het lijkt mij wel wat, maar ja voor prive gebruik is het mischien
    wat veel van het goede (financieel) gezien dan.
    We gaan er nog maar even een paar nachtjes over slapen.
    RLD

  4. #4
    Klopt, ik denk dat je dat ook vooral moet zien als cursussen voor bedrijven. Bij ons gebeurt het ook wel dat mensen die wel ervaring hebben, maar niet (veel) met Delphi, naar zulke cursussen gaan. Als iemand dan binnen een paar dagen zover is dat ie in ieder geval de basis kent is het bedrag opeens een stuk lager.
    Marcel

  5. #5
    5th member of nldelphi
    Join Date
    Mar 2001
    Location
    Alkmaar
    Posts
    2,127

    Talking

    Dat ben ik met je eens dat het in de eerste instantie voor bedrijfen is, maar zijn er dan geen soortgelijke trainingen, eventueel zonder certificering.
    Of moet je het dan hebben van de boeken die te koop zijn.
    EN inderdaad wat jij zegt 3mille voor iemand in een bedrijf die dan min of meer na 5daagjes al een beetje aan het werk kan is niet veel.
    RLD

  6. #6
    ..maar zijn er dan geen soortgelijke trainingen, eventueel zonder certificering.
    Sterker nog, dit zijn alleen maar de cursussen, de certificering komt daar nog apart bij!
    Marcel

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Similar Threads

  1. Replies: 67
    Last Post: 15-Jun-04, 12:32
  2. Delphi 5 en/of 6 source migreren naar Delphi 8
    By Alex_Delphi in forum WebDelphi
    Replies: 4
    Last Post: 26-Jan-04, 12:01

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •