Results 1 to 5 of 5

Thread: Uitlezen van 2 waarden uit pop-up window

  1. #1
    Member
    Join Date
    Jan 2003
    Location
    Enschede
    Posts
    49

    Uitlezen van 2 waarden uit pop-up window

    Hallo allemaal,

    Ik heb een aspx pagina met 2 editboxes. Nu wil ik met een knop een popup oproepen met daarin een andere pagina en vanuit die pagina 2 waarden terug sturen naar die edit boxes op het form vanwaar ik de request deed.

    Ik heb al op internet gezocht en heb iets gevonden met window.open en window. opener waar ik de waarde naar terug kan sturen, dit lukt echter maar met 1 waarde

    Kan iemand mij verder helpen ?

    MVG, Gerjan

  2. #2
    Daarvoor is wel een truc. Je moet wel in de pagina waar je de popup opent de teruggegeven waarde splitsen. Je moet het zien als een querystring:

    "var1=waarde1&var2=waarde2"

    Als je die terugstuurd, lijkt het alsof je 1 variabele terugstuurt, maar je stuurt in werkelijkheid een hele serie terug. Het splitsen gaat gewoon met een Regex.split, of een string.split functie.
    WM.
    What about weapons of mass construction?

  3. #3
    "var1=waarde1&var2=waarde2"
    Ik zou dit anders oplossen. Iets minder.. verpruts-de-url gevoelig, dus versleuteld in een cookie of een sessievariabele.

    met window.open kun je een pagina openen in een nieuw window. Maar denk ook aan de popup-killers, die willen dit ook wel eens tegenhouden.

    Succes

  4. #4
    Zulke sites doen het meestal niet bij mij inderdaad, popups worden eigenlijk allemaal geblocked. En straks zit dat standaard in IE ingebouwd dus ik zou me nu alvast gaan aanwennen om dat niet te doen.
    Marcel

  5. #5
    Senior Member PsychoMark's Avatar
    Join Date
    Nov 2001
    Location
    Raamsdonksveer
    Posts
    10,269
    De meeste popup blockers kan je wel uit zetten voor een bepaalde pagina, dus dat mag geen probleem zijn. Mits goed toegepast heb ik ook geen bezwaar tegen popups, ze kunnen best handig zijn. Voor het beste van beide werelden; controleer of window.open NULL teruggeeft, zoja dan is je popup waarschijnlijk geblocked en kan je netjes een alert() geven... maar inderdaad, als een popup weinig toegevoegde waarde heeft laat 'm dan er uit en los 't anders op...
    Qui custodiet ipsos custodes

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •