Results 1 to 9 of 9

Thread: MxStream 64k => 128k Upgrade.

  1. #1
    5th member of nldelphi
    Join Date
    Mar 2001
    Location
    Alkmaar
    Posts
    2,127

    MxStream 64k => 128k Upgrade.

    Hallo iedereen,

    Bijdeze wil ik 'alle' MxStream gebruikers even naar de site van MxStream zelf
    verwijzen, hier kun je de ingeplande datum vinden wanneer de Kpn haar
    centrale's gaat aanpassen voor de upload upgrade.

    MxStream Upgrade

    Richard

    Ps. Was het alvast maar 3..15 April
    RLD

  2. #2
    Senior Member Anders's Avatar
    Join Date
    Dec 2001
    Location
    Doetinchem
    Posts
    1,415
    bedankt Richard,

    Voor mij is dat volgende week. En ik heb net een eigen server aan het draaien, nu ben ik benieuwt hoe snel hij wordt

    Maar nu even ook wat inhoud geven aan die site
    Anders

    May your code compile!

  3. #3
    Yep, 3 april worden mijn berichten een stuk sneller
    Marcel

  4. #4
    Senior Member Anders's Avatar
    Join Date
    Dec 2001
    Location
    Doetinchem
    Posts
    1,415

    Talking

    Speedtest.nl gaaf vanmorgen 12,8 Kb upstream aan. En heb net een bestand van 2,2 Mb van mijn server naar mijn werk gehaald met gemiddeld 12,4 Kb.
    Dat vind ik niet slecht en surf je naar sites op mijn server valt de traagheid best mee!
    Anders

    May your code compile!

  5. #5
    Senior Member PsychoMark's Avatar
    Join Date
    Nov 2001
    Location
    Raamsdonksveer
    Posts
    10,269
    Wow, ik had eerlijk gezegd meer verwacht van MxStream. Ik zit met een Kabelfoon Premium abbonement, 'normaal' kabel zullen we maar zeggen, en ik haal 70/80 kb/sec down en 15 kb/sec up, en dat vond ik al traag...

    Valt me zowiezo tegen met de snelheden van 'breedband' providers tegenwoordig. Upload praten we al helemaal niet over, wil je upload dan wordt het een vrij prijzig pakket...


    Ach ja, het zal misschien deels komen door de retesnelle internetverbinding hier op m'n werk, maar ik vind dat we dat toch wel mogen gaan verwachten als standaard van de nabije toekomst...
    Qui custodiet ipsos custodes

  6. #6
    Senior Member Anders's Avatar
    Join Date
    Dec 2001
    Location
    Doetinchem
    Posts
    1,415
    Op zicht mee eens PsychoMark, maar wij MxStream basic gebruikers kwam / komen van +/- 6,5 Kb, zo voor ons is het al dobbel zo snel. En net wat je zegt je wen heel snel aan een hoge snelheid.
    Anders

    May your code compile!

  7. #7
    5th member of nldelphi
    Join Date
    Mar 2001
    Location
    Alkmaar
    Posts
    2,127
    HOI HOI HOI

    De upload is verhoogd. 53Kb down en 12.3kb Up.
    Ik ben er tevreden mee.

    Richard
    RLD

  8. #8
    Old Navigator Matthijs's Avatar
    Join Date
    Mar 2001
    Location
    Ede, NL. Delphi: Delphi 7/2005 :). Matthijs schrijf je Matthijs
    Posts
    2,199
    Originally posted by PsychoMark
    Wow, ik had eerlijk gezegd meer verwacht van MxStream. Ik zit met een Kabelfoon Premium abbonement, 'normaal' kabel zullen we maar zeggen, en ik haal 70/80 kb/sec down en 15 kb/sec up, en dat vond ik al traag...

    Valt me zowiezo tegen met de snelheden van 'breedband' providers tegenwoordig. Upload praten we al helemaal niet over, wil je upload dan wordt het een vrij prijzig pakket...


    Ach ja, het zal misschien deels komen door de retesnelle internetverbinding hier op m'n werk, maar ik vind dat we dat toch wel mogen gaan verwachten als standaard van de nabije toekomst...
    Ik heb hier een Chello abonnement en onlangs weer eens een mailtje gehad met een prijsverhoging Ik dus in het toetsenbord geklommen, om te vragen wat voor extra's we daar dan voor krijgen. Daarbij stelde ik dat de mogelijkheid om zelf servers te draaien, het verhogen van de upload en het aansluiten van meerdere computers op de aansluiting toch wel wenselijk was.

    Antwoord wat je dan krijgt (probeer dan niet te reply-en, je kunt alleen in een webform je berichtje kwijt ) is:
    De upload snelheid is op maximaal 16 Kbyte/sec vastgesteld omdat chello bedoeld is voor particulier gebruik. Het product zal voornamelijk gebruikt worden om te surfen en downloaden,
    hierdoor vindt UPC Nederland het niet noodzakelijk om een hogere upload snelheid te verschaffen. Daarnaast werkt de limiet van 16KByte/sec ontmoedigend voor mensen die een
    server willen draaien, aangezien dit niet is toegestaan volgens de Fair Use Policy voor chello gebruikers.
    chello is bedoeld voor één pc per consument. Het aansluiten van meerdere pc's op chello valt onder de noemer zakelijk gebruik en is om die reden niet toegestaan.
    Dan denk ik: Ben ik nou gek, of zijn zij het?

    Ik bedoel: Je neemt met je gezin een abonnement, dan mag je dus maar op 1 computer surfen. En dat terwijl er in een gezin met schoolgaande kinderen toch minimaal 1 extra PC is per 2 kinderen.
    Kortom alles wat je als rechtgeaard hobby-ist zou willen valt onder "zakelijk"gebruik. Mijn kinderen mogen dus niet surfen. Ik mag niet experimenteren met Win-CGI op een site, etc etc.

    Kijk ik dan naar de prijzen van "office-broadband" dan wordt je echt niet vrolijk Prijzen van €110 per maand voor een 512/128 verbinding of €170 per maand voor een 1024/256 verbinding !

    Dus zodra er bij mij ADSL mogelijk is, neem ik voor €75 per maand een 2048/512 abonnementje inclusief vast IP en domein.



    Zo, ff mijn hart gelucht! Ik ben dus echt niet blij met dit soort meldingen van Chello. Geen wonder dat het zo slecht gaat met UPC!



    [edit] Kijk net ff naar mijn AnalogX NetStat en zie net een maximum up van 180Kbyte/sec en een maximum upload van 35Kbyte/sec, dus op zich is het zo slecht nog niet, alleen die beperkingen ....
    What's in a sig?

    Would my posting be less valuable if it didnot have a sig? (Vrij naar William S.)

    Let op de kleine lettertjes. For all postings: e&oe!
    This program performed an illegal function, the police are on their way

  9. #9
    Senior Member PsychoMark's Avatar
    Join Date
    Nov 2001
    Location
    Raamsdonksveer
    Posts
    10,269
    Ik ken 2 mensen met Chello, beiden delen internet en draaien een server, niet op port 80 uiteraard, toen een van de twee dat probeerde bleek dat Chello heel port 80 blijkbaar geblokkeerd had voor buitenaf, ook lekker vrolijk...

    Kabelfoon heeft dat geloof ik niet, en ik trek me er anders toch weinig van aan. Wij hebben dan wel een datalimiet per 2 maanden, dat heeft Chello volgens mij niet, dat scheelt...



    En toch blijf ik de ISPs een stel dictators vinden, met zulke prijzen mag je wel flink wat verwachten, maar uiteindelijk krijg je er weinig voor.
    Qui custodiet ipsos custodes

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •