Results 1 to 11 of 11

Thread: Mijn grootste fout van de afgelopen jaren.

  1. #1
    5th member of nldelphi
    Join Date
    Mar 2001
    Location
    Alkmaar
    Posts
    2,127

    Angry Mijn grootste fout van de afgelopen jaren.

    Hoi iedereen, ik wil even mijn (op dit moment) verbitterde hartje luchten, dit heeft eigenlijk niet helemaal de betrekking op Delphi, maar goed daar was de koffie hoek ook voor.

    Ik had afgelopen vrijdag een nieuwe Harddisk gekocht wel te verstaan 40 gig.
    dat is voor mij een hele verbetering met betrekking tot mijn oude 6 gig.
    Nu was ik het altijd al zat dat er maar een OS op draaide, als je dan want apps. installeert en weer verwijdert
    dan wordt het spulletje er allemaal niet sneller op, dit heb je vaak met Vb en Delphi ivm de VCL e.d.
    Dus bij deze dacht ik, hiephoi nu kunnen we 6 OS gaan draaien, bij voorbeeld 2000, w98 voor normaal gebruik,
    w98 speciaal voor Delphi, W98 speciaal voor Webbuilding, w98 voor Test gebruik, en een Data disk.

    Dus zo gezegt zo gedaan, even Ranish Partion Manager Downloaden en daarbij Extended Operating System Loader (XOSL) en dan moet het allemaal lukken.

    Nou alles ging behalve dat lukken, ik paratities aanmaken op de nieuwe HD in de eerste instantie 4 paratitie's
    Daarna voor alle zekerheid toch maar even een copy'tje van de 2e paratitie van de oude schijf maken, en deze heb ik geplaatst op de 4e paratitie van mijn nieuwe schijf, daarna was ik instaat om mijn
    oude schijf ook nog even te herparatitioneren, de 1e par. laat ik lekker intact want daar draait mijn huidige OS op, en de 2e paratitie verwijder ik maar om daar alvorens 2 nieuwe partitie's van te maken.

    Dus om het concreet samen te vatten zou ik op HD0 (oude) 3 par. krijgen, en op HD1(nieuwe) zou ik 4 par. krijgen.
    Dus het zag er in de eerste instantie allemaal rooskleurig uit, na het installeren van diversen OS kwam ik tot de conclusie dat ik nog een extra paratitie op de 2e HD moest hebben, dus geen probleem met Ranish dacht ik,
    en inderdaad dat was het ook niet, een extra paratitie aanmaken en daarna even saven. En zo dat was ook weer gebeurt.
    Totdat er weer opnieuw werd opgestart, toen schepte mijn verbazing dat mijn nieuwe HD nog steeds 4 paratitie's had,
    En ik heb er toch echt een 5e bijgemaakt, ik kijken en kijken, en toen ging ik SCHREEUWEN, KREIZEN EN GILLEN
    nee neeeee dit is toch niet waar he, en ja hoor mijn data paratitie PLEITE.
    Op deze par. stonden een x aantal belangrijke documenten en excel bestanden inclusief een paar 100 foto's van vacantie en dergelijke en wat Delphi Sources,
    Dus ik was en BEN er dood en dood ziek van.
    Wat blijkt nu achteraf, er kunnen maar 4 primary paratitie's aangemaakt worden op 1 HD, (het schijnt dat dit toch nog wel lastig is om dat op te lossen)
    Dus het leuke software pakketje Ranish gooide niet mijn laatste aangemaakte par. weg maar de 1 na laatste.

    Zo dat wou ik even kwijt, verder wil ik even mededelen dat ik op dit moment voor
    een weekje een vreselijke grote L*L en een S*KK*L / KL**TZ*K ben,
    En ik ga voortaan meteen backup's draaien op Cd's en niet op de lange termijn vooruit schuiven.

    En als tip voor degene die NET zo eigenwijs zijn als mij, KLOOT niet met je Paratitie's als je nog een draaiend systeem hebt met DATA die je eigenlijk niet kan missen.

    ZO, bij deze iedereen bedankt voor het luisteren / lezen, en wens ik iedereen een prettige avond met succes.


    <--- deze 4 slaan op mij....tenminste op wat mij vanmiddag overkwam.

    Richard says (NL)Delphi Rules. And i'm a stupid d*ck.
    RLD

  2. #2

    Angry

    Voor straf een week in de hoek. Maar: uiteraard had je een backup moeten maken en uiteraard zal het programma je zeker 3 keer hebben gewaarschuwd dat je dat moest doen, maar een programma dat zomaar een partitie verwijderd omdat er een andere bij moet komen.... da's toch op zijn minst een bug.
    Marcel

  3. #3
    5th member of nldelphi
    Join Date
    Mar 2001
    Location
    Alkmaar
    Posts
    2,127

    Unhappy Jep.

    Voor straf een week in de hoek.
    liever niet heb nog een hoop werk om de boel weer Up and Running te krijgen.



    uiteraard had je een backup moeten maken
    Daar heb je volkomen gelijk in, maar ja je kent het wel je wordt in der loop der jaren wat nonchalanter. en dan is dit mijn straf.




    en uiteraard zal het programma je zeker 3 keer hebben gewaarschuwd dat je dat moest doen,
    Nop, dat heeft ie niet gedaan voor zo ver ik weet, mischien om dat het een Beta is.




    maar een programma dat zomaar een partitie verwijderd omdat er een andere bij moet komen.... da's toch op zijn minst een bug.
    Dat VINDT ik OOK, troep troep en nog eens TROEP.


    Zo dat lucht op.

    Groetjes... R.R.
    RLD

  4. #4
    mov rax,marcov; push rax marcov's Avatar
    Join Date
    Apr 2004
    Location
    Ehv, Nl
    Posts
    10,357
    Ik hoop dat je zo snugger bent geweest de HD verder met rust te laten?

    Er zijn progjes waarmee je gedelete partities geheel of gedeeltelijk terug kan krijgen.

  5. #5
    Late reactie

  6. #6
    School.Free :) eriksk's Avatar
    Join Date
    Sep 2003
    Location
    - Kaapstad - Uses: Delphi 7 & Visual Studio 2003 & 2005: ASP.NET -> VB.NET
    Posts
    773
    lol, 4 jaar later ...

    Vond t al zo vreemd om een 40 gig harde schijf te kopen om daar vervolgens windows 98 op te zetten (neem dan iig SE )
    ÔÇ£If something can go wrong, it willÔÇØ


    "Saying that Java works on all OS's is like saying that anal sex is working on all genders"

  7. #7
    mov rax,marcov; push rax marcov's Avatar
    Join Date
    Apr 2004
    Location
    Ehv, Nl
    Posts
    10,357
    Verkeerde tab in mozilla gepakt :-)

    (meerdere tabs die op nldelphi open stonden, Ik was de posts over de toekomstige delphi versies aan het volgen)

    Het progje in kwestie waar ik het al enkele malen mee gered heb heet overigens "gpart" en is linux/unix (maar die Linux kan je ook wel vanaf CD draaien)

  8. #8
    School.Free :) eriksk's Avatar
    Join Date
    Sep 2003
    Location
    - Kaapstad - Uses: Delphi 7 & Visual Studio 2003 & 2005: ASP.NET -> VB.NET
    Posts
    773
    Quote Originally Posted by marcov
    Ik hoop dat je zo snugger bent geweest de HD verder met rust te laten?
    en ...

    Quote Originally Posted by marcov
    Het progje in kwestie waar ik het al enkele malen mee gered heb heet overigens "gpart"
    ???

    Je leert t ook moeilijk af? Of zie ik het verkeerd?



    Binnenkort krijgen we een NAS, maar nu gebruik ik mn Linuxserver met Samba om backups te maken. Dit doe je veel sneller dan 'even' een backupje te maken op cd /dvd.
    ÔÇ£If something can go wrong, it willÔÇØ


    "Saying that Java works on all OS's is like saying that anal sex is working on all genders"

  9. #9
    mov rax,marcov; push rax marcov's Avatar
    Join Date
    Apr 2004
    Location
    Ehv, Nl
    Posts
    10,357
    Nee. Doorgaans waren het experimenteer PCtjes, en uitsparen van herinstallatie, niet echt missende data.

  10. #10
    Je kan altijd proberen om een verwijderde partitie opnieuw aan te maken. Als deze dezelfde grote heeft, zou alle data weer te benaderen moeten zijn, zolang je maar niet formatteert tussendoor.
    Als je je schijf nog in de kast hebt liggen, zou je dit misschien kunnen overwegen. Beter laat dan nooit.

  11. #11
    SillyMember
    Join Date
    May 2003
    Location
    Gent
    Posts
    7,725
    Quote Originally Posted by Casper10031982
    Beter laat dan nooit.
    Ik vrees dat het toch een beetje te laat is (na zo'n jaar of vijf).
    All methodologies are based on fear. -- Kent Beck.

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Similar Threads

  1. Replies: 13
    Last Post: 21-Apr-04, 15:50

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •