Results 1 to 12 of 12

Thread: forum software

  1. #1

    forum software

    Ik ben momenteel bezig mij wat te verdiepen in forum software. Nu heb ik phpbb draaien. Ziet er opzich prima uit maar ik mis hier en daar toch iets. Nu wou ik vbulletin wat Marcel hier ook gebruikt even proberen. Maar wanneer ik de Lite versie probeer te installeren kom ik niet verder dan stap 2 en hangt het geheel en kom ik letterlijk en figuurlijk geen stap verder.
    Is er hier iemand die wel een versie heeft die wil installeren?

    Groetjes Greta.
    Niets is zo gemakkelijk als het lijkt.

  2. #2
    Senior Member PsychoMark's Avatar
    Join Date
    Nov 2001
    Location
    Raamsdonksveer
    Posts
    10,269
    Ik heb wel een versie draaien voor persoonlijk gebruik, vBulletin is gewoon de beste forum software beschikbaar, ik heb er ook inderdaad een aantal getest; UBB, YaBB, phpBB 1 & 2, Ikonboard, Burning Board. Die laatste lijkt vrij veel op vB en barst ook van de features, maar wederom mist het toch iets...

    Mijn versie is trouwens niet de lite versie, dus ik weet niet of dat echt uitmaakt...





    Ok, zojuist vBulletin Lite gedownload en even geinstalleerd, alles ging soepel, maar wat een wereld van verschil zeg. Om te kijken wat vBulletin aan admin opties heeft is het zeker geen goed voorbeeld.... maar goed, de functies die de gebruiker heeft in de full version kan je hier ook bekijken
    Qui custodiet ipsos custodes

  3. #3
    Mijn versie is trouwens niet de lite versie, dus ik weet niet of dat echt uitmaakt...
    Maakt mij in princiepe even niet uit. Wanneer we het eventueel gaan gebruiken gaan we het toch zelf aanschaffen. Heb je tenminste ondersteuning. En om de prijs van $160 hoef je het niet te laten.
    Ok, zojuist vBulletin Lite gedownload en even geinstalleerd, alles ging soepel, maar wat een wereld van verschil zeg.
    Hm, je kunt klikken wat je wilt maar bij mij komt hij echt niet verder dan stap 2. Doe ik toch iets niet goed

    Groetjes Greta.
    Niets is zo gemakkelijk als het lijkt.

  4. #4
    Senior Member PsychoMark's Avatar
    Join Date
    Nov 2001
    Location
    Raamsdonksveer
    Posts
    10,269
    Geeft ie nog meldingen? Config.php goed ingesteld?
    Qui custodiet ipsos custodes

  5. #5
    Nee hij geeft verders geen foutmeldingen. En de Config.php is naar mijn idee goed ingesteld. Veel kun je daar volgens mij ook niet in verkeerd doen.
    Niets is zo gemakkelijk als het lijkt.

  6. #6
    Senior Member PsychoMark's Avatar
    Join Date
    Nov 2001
    Location
    Raamsdonksveer
    Posts
    10,269
    Tja, dan kan ik er eerlijk gezegd vrij weinig mee dan, sorry.....
    Qui custodiet ipsos custodes

  7. #7
    Is MySQL goed ingesteld? Heeft de user waarmee je inlogt rechten om vanaf dat adres in te loggen en rechten om tabellen aan te maken? Ik heb de lite versie nooit geprobeerd, maar de standaard versie is met een paar klikken geïnstalleerd.

    Dus ik kan me alleen maar bij Mark aansluiten: schaf maar aan. Ik heb nog steeds geen spijt van de keuze en ook nog geen betere gevonden.
    Marcel

  8. #8
    Ja als je de readme leest moet het ook in een paar klikken gebeurt zijn. Ik zal waarschijnlijk wel iets niet goed doen. Maakt ook niet uit. Als jullie zeggen dat het goed is ga ik daar blindelings van uit.

    Groetjes Greta.
    Niets is zo gemakkelijk als het lijkt.

  9. #9
    Wat een vertrouwen. Je zou het ook bij Jelsoft op het forum kunnen proberen, ze zijn erg goed in de support dus misschien hebben ze een oplossing voor je.
    Marcel

  10. #10
    Ik hoef in dit geval alleen maar advies uit te brengen. Het is dus daarvoor niet noodzakelijk dat ik het ook werkelijk installeer. Ik ben echter altijd nieuwsgierig en wil graag weten waarover ik praat. Vandaar dat ik de lite versie wou proberen.
    Niets is zo gemakkelijk als het lijkt.

  11. #11
    Ik heb even een testforum voor je geïnstalleerd, kun je er toch nog even mee spelen. Het forum is te vinden op http://www.nldelphi.com/testforum/, de administratie vind je op http://www.nldelphi.com/testforum/admin. Het wachtwoord voor de administrator stuur ik je in een pm.
    Marcel

  12. #12
    Mag ik de herren hartelijk danken voor de nodige uitleg en ondersteuning. Nadat ik vandaag mijn uitgebreid advies heb uitgebracht is er vrijwel meteen besloten om het aan te schaffen vBulletin wel te verstaan.
    Kreeg zelfs een schouder klopje met de mededeling goed gedaan meid van de persoon die het straks moet gaan beheren. Dat doet de mens toch weer goed. Meestal heeft deze partij vaaks de meeste op en aanmerkingen. En terecht zij moeten er mee werken.

    Heb ik deze week toch weer één goeie daad verricht.

    Mijn hartelijke dank.

    Groetjes Greta.
    Niets is zo gemakkelijk als het lijkt.

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Similar Threads

  1. Wat vinden we van de nieuwe forum software?
    By Matthijs in forum Koffiehoek
    Replies: 43
    Last Post: 09-Jan-05, 20:33
  2. Veilig software downloaden
    By PiSymbol in forum Koffiehoek
    Replies: 18
    Last Post: 17-Dec-04, 10:31
  3. Eigen software bedrijf(je)
    By Willemm in forum Koffiehoek
    Replies: 12
    Last Post: 25-Jul-03, 00:52
  4. Snelheid forum
    By Marcel in forum De website
    Replies: 8
    Last Post: 02-Jun-01, 19:26
  5. Nieuwsbrief forum
    By Matthijs in forum De website
    Replies: 2
    Last Post: 13-Mar-01, 11:17

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •