Results 1 to 4 of 4

Thread: Mysql en Visual Basic.NET gegevens koppelen en evt eigen browser maken

  1. #1

    Mysql en Visual Basic.NET gegevens koppelen en evt eigen brwoser maken

    Beste mensen,

    Ik ben bezig met het maken van een windows toepassing in Visual Basic.NET die het mogelijk maakt data uit een mysql database te verkrijgen en deze in een datagrid te tonen. Deze toepassing ga ik gebruiken voor bijv. een restaurant. Men moet via de site van het restaurant een tafel kunnen reserveren, de gegevens worden opgeslagen in een database, deze worden uitgelezen in mijn vb.NET programma en zo kan de beheerder zien wie er hoelaat komt enz.

    Mijn vraag is nu hoe kan ik dit het beste doen, ik werk sowieso met PHP/Mysql, dan wil ik in .net een appicatie bouwen (ik weet dat het beter gewoon in php kan maar dat wil ik niet).

    Hoe haal ik in visual basic mijn database leeg en hoe wijzig ik gegevens? De ODBC driver en de documentatie van mysql.com heb ik helemaal doorgelzen maar alsnog kom ik er niet uit, het mooiste zou zijn als ik ergens een paar voorbeeldtoepassingen zou kunnen krijgen.

    Is het mogelijk om php pagina's in vb.net te tonen, dan zou ik een soort browser in vb maken en de editpagina in php...

    Met Vriendelijke Groet,

    Ruud stelder

    Leg even alles duidelijk uit ben nog een beginner met vs.net

  2. #2
    SillyMember
    Join Date
    May 2003
    Location
    Gent
    Posts
    7,725
    All methodologies are based on fear. -- Kent Beck.

  3. #3
    Heb je ook ".NET: Mijn eerste database applicatie" en ".NET: Hello DataSets..." al gezien in de artikelen sectie. Daar worden ook een aantal zaken uitgelegd over hoe je in .NET een dataset kunt gebruiken.
    Marcel

  4. #4

    • Type fout uit de titel gehaald, voor de zoekmachine (en Henkie)


Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Similar Threads

  1. Replies: 26
    Last Post: 05-Oct-04, 23:13

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •