Results 1 to 3 of 3

Thread: Borland.Vcl. ...

  1. #1
    Senior Member Gizmo's Avatar
    Join Date
    Jan 2002
    Location
    KeeBee
    Posts
    151

    Borland.Vcl. ...

    Ik heb mijn eerste WinForms .NET toepassinkje gemaakt en heb een 'domme' vraag.

    de applicatie laat toe 2 datums op te geven (via DateTimePickers) en daarna wordt er uitgeteld hoeveel dagen er tussen deze twee datums liggen.

    In de Uses-clause heb ik de volgende namespace toegevoegd: Borland.Vcl.DateUtils.
    Door deze toe te voegen kan ik gebruik maken van de functie DaysBetween().

    En hierbij mijn vraag: Is het 'gebruikelijk' om de Borland. ...-namespaces toe te voegen of moet je trachten die zo weinig mogelijk te gebruiken (om volledig .NET-code te hebben)?

    Domme vraag, ik weet het!
    greetz

    Gizmo

  2. #2
    Het is maar wat jij wilt. Zodra je de Borland namespaces gebruikt zal je ook die assemblies moeten meeleveren. Integenstelling tot de standaard MS.Net assemblies kan je niet verwachten dat de Borland assemblies geinstalleerd staat op alle computers.

    Overigens kan je de Borland assemblies vaak ook direct in de EXE compileren als je dat wilt. Rechtermuis op de reference in je project manager.
    We adore chaos because we like to restore order - M.C. Escher

  3. #3
    Als je de VCL nodig hebt heb je hem nodig. Maar ik zou alleen voor een VCL applicatie kiezen als je ook echt een groot deel van de VCL gaat gebruiken, dat zal meestal een applicatie zijn die in een overgang van Win32 naar .NET zit (of een programmeur die in diezelfde overgang zit). In alle andere gevallen zou ik even in de source spieken wat de routine doet (zal meestal één regel naar de FCL zijn) en de FCL gebruiken.
    Marcel

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •