Results 1 to 8 of 8

Thread: herschikken van HTML code in Delphi 8

  1. #1

    Autoformat kloteding :p

    Nog iemand die ervaringen heeft met het automatisch 'herschikken' van HTML code in Delphi 8?

    Als ik manueel dingen verander in de HTML bron van mijn aspx pagina, dan verandert Delphi naar eigen goeddunken die bron;

    bvb: <tr><td>x</td><tr> wordt
    Code:
    <tr>
       <td>
          x
       </td>
    </tr>
    Erg vervelend, soms worden zelfs hele stukken code verplaatst of gedupliceerd (zware bugs dus)

    Iemand een idee hoe ik dat hele ding gewoon afzet? Ik heb al geruime tijd zitten zoeken in de opties, maar behalve 'autoindent' vind ik er ook niet veel in terug.
    Last edited by Dees; 07-Oct-04 at 15:23.

  2. #2
    • Titel aangepast, was "Autoformat *PIEP*ding ", zie 3 seconden
    • Code-tags
    Last edited by Dees; 07-Oct-04 at 15:24.

  3. #3
    Wat is er mis met een beetje duidelijke opbouw van een HTML-pagina? Het is net als code kloppen:
    Code:
    begin
      // doe iets
    end;
    Waarom wil je dat uitzetten? Wat zijn jou voordelen van al je HTML op 1 regel zetten?

  4. #4
    Senior Member PsychoMark's Avatar
    Join Date
    Nov 2001
    Location
    Raamsdonksveer
    Posts
    10,269
    Verschillende mensen hebben verschillende voorkeuren wat betreft code layout... soms heb ik kleine cellen of bijvoorbeeld een tabel die enkel dient voor de alignment van sub-tabellen, die wil ik dan graag op 1 regel zodat ze het overzicht niet verpesten . Kan me best voorstellen dat automatisch wijzigen van de code dus niet gewenst is...



    ...wil niet zeggen dat ik een oplossing heb, ik klop m'n HTML code sowieso niet in Delphi, laat staan Delphi 8
    Qui custodiet ipsos custodes

  5. #5
    Senior Member Anders's Avatar
    Join Date
    Dec 2001
    Location
    Doetinchem
    Posts
    1,415
    stez - Heb je al de twee updates en de derde niet officielle geinstallerd(kijk op codecentral), met name de laaste helpt tegen het verdwijnen van de Html/aspx code.

    Wat je ook kan proberen is gebruik te maken van TidyHtml onder Tools | Options...

    Het is overigens niet Borland die de Html Editor die in D8 zit heeft gemaakt. Het is een ActiveX component van Microsoft en dezelfde als in Visual Studio worden gebruikt. Niet dat je daarmee wat opschiet. Trouwens ziet de Html editor van Visual Studio 2005 een stuk stabieler uit en heb wat meer snufjes
    Anders

    May your code compile!

  6. #6
    We adore chaos because we like to restore order - M.C. Escher

  7. #7
    Senior Member Anders's Avatar
    Join Date
    Dec 2001
    Location
    Doetinchem
    Posts
    1,415
    Originally posted by Lord Larry
    Anders heeft het over http://blogs.borland.com/stevet/arch...0/04/1529.aspx
    Yep

    Maar ik moet mijzelf even corrigeren, want i las net in een post van Steve Trefethen in de borland.public.delphi.non-technical newsgroup dat het alleen de WinForm editor die van Nicrosoft is, en dat de ASP.NET editor wel degelijk door boorland is gebouwd, maar dat zij gebruik maakt van de Microsoft Html formatter. En dat de implementatie daarvan niet helemaal goed is.

    Sorry voor het niet helemaal correcte informatie.
    Anders

    May your code compile!

  8. #8
    Originally posted by Dees
    Wat is er mis met een beetje duidelijke opbouw van een HTML-pagina? Het is net als code kloppen:
    Code:
    begin
      // doe iets
    end;
    Waarom wil je dat uitzetten? Wat zijn jou voordelen van al je HTML op 1 regel zetten?
    de reden is idd zoals Psychomark zegt Voor sommige stukken layout (grafisch gezien dan) is het wel degelijk een vereiste dat die dingen op 1 regel staan (tabel van een paar pixels hoogte bvb)

    Ik zal eens zien of die update op codecentral iets oplevert, maar ik vrees er voor. De 'grote' bugs zoals het verdwijnen zal misschien wel opgelost zijn, maar ik vermoed dat mijn HTML nog steeds zal herschikt worden zodat mijn design naar de k***** is

    En die post van Steve zegt me blijkbaar dat het probleem opgelost zal zijn in 'diamondback' (delphi 9???) Waw, onze delphi 8 was dus wel een goede manier om ons geld door de ramen te smijten, maar niet veel meer dan dat blijkbaar Nice borland.
    Last edited by stez; 11-Oct-04 at 11:04.

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Similar Threads

  1. Replies: 67
    Last Post: 15-Jun-04, 12:32
  2. Van Word naar HTML code in Access Memoveld
    By Ad_ in forum Koffiehoek
    Replies: 7
    Last Post: 23-Mar-04, 15:54

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •