Results 1 to 4 of 4

Thread: "Commandline too long" error bij installatie JCL

  1. #1

    "Commandline too long" error bij installatie JCL

    Als je bij de installatie van JCL een foutmelding "Commandline too long" krijgt heb je waarschijnlijk, net als ik, een te lang path ingesteld.

    Start een aparte command prompt en zet tijdelijk een path naar alleen je Delphi bin map (bijvoorbeeld C:\Program Files\Borland\Delphi7\Bin) en de installatie werkt wel.
    Marcel

  2. #2
    Senior Member PsychoMark's Avatar
    Join Date
    Nov 2001
    Location
    Raamsdonksveer
    Posts
    10,269
    Ik had precies hetzelfde . Ik heb toen mijn PATH variabele eens geinspecteerd (Configuratiescherm -> Systeem -> Geavanceerd -> Systeemvariabelen voor degenen die 'm nog niet kenden en 2000/XP draaien) en het bleek dat de meest nutteloze programma's vonden dat zij in het PATH moesten, zelfs na uninstall. Deze heb ik er toen uit gehaald en alles ging perfect...


    Voor een tijdelijke oplossing (of als je PATH echt nodig is); theoretisch zou een Opdrachtprompt openen en "set PATH=C:\Progra~1\Borland\Delphi7\Bin" uitvoeren gevolgd door "install.bat" ook moeten werken, je stelt dan PATH in voor alleen die sessie... dit is overigens getest
    Last edited by PsychoMark; 15-Oct-04 at 12:37.
    Qui custodiet ipsos custodes

  3. #3
    Eeeh.. dat bedoelde ik met " en zet tijdelijk een path naar alleen je Delphi bin map" Bij mij werkt het dan goed, dus het heeft nu de status "getest".
    Marcel

  4. #4
    Senior Member PsychoMark's Avatar
    Join Date
    Nov 2001
    Location
    Raamsdonksveer
    Posts
    10,269
    Dat zeg ik


    Ok ok, ik dacht dat je het systeem-wide wou doen met een knippen/plakken-actie voor en na...
    Qui custodiet ipsos custodes

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •