Results 1 to 4 of 4

Thread: argument van GetPostBackClientHyperlink

  1. #1

    argument van GetPostBackClientHyperlink

    In een webform heb ik een datagrid. (asp.net)
    In mijn itemdatabound heb ik de volgende regel staan:

    Code:
    e.Item.cells[7].Attributes['onclick'] := Page.GetPostBackClientHyperlink(button3, e.Item.ItemIndex.tostring);
    Deze zorgt er dus voor dat er bij het klikken in de 8e kolom, het click event van button3 wordt gegenereerd.

    Nu geef ik ook een argument mee, e.Item.ItemIndex.tostring, maar ik krijg het niet voor elkaar om dit agrument ergens op te vangen.

    Ik kom elke keer uit bij "RaisePostBackEvent", maar hoe deze te gebruiken?
    Iemand een idee hoe dit moet?

  2. #2
    Niet direct een oplossing van je probleem, maar wel een tip om het op te lossen / te voorkomen. In een OnClick (of ander) event moet je eigenlijk nooit te veel code zetten. Voor je het weet ben je inderdaad, zoals jij nu doet, clicks aan het faken.

    Zet daarom de eigenlijke code altijd in een aparte routine en roep deze routine vanuit je OnClick aan. Als je dan in een andere OnClick hetzelfde wil doen hoef je niet moeilijk te doen, maar roep je dezelfde routine aan.
    Marcel

  3. #3
    Helaas zie ik hiervoor geen andere oplossing, dan een button te 'faken'.

    Maar het heeft me wel op een idee gebracht, en opgelost.

    met attribute onmousedown wordt de rij geselecteerd
    Code:
    e.Item.Attributes['onMousedown'] := Page.GetPostBackClientHyperlink(MyButton, '');
    en met
    Code:
    e.Item.cells[7].Attributes['onMouseup'] := Page.GetPostBackClientHyperlink(button3, '');
    kan ik per kolom een ander event aansturen (met de mogelijkheid gegevens uit de geselecteerde rij aan te roepen)

    Helaas is het niet mogelijk om ipv een buttonclick, een normale routine aan te roepen, althans voor zover ik weet ofc

    In ieder geval bedankt voor de hulp Marcel

  4. #4
    SillyMember
    Join Date
    May 2003
    Location
    Gent
    Posts
    7,725
    De IPostBackEventHandler.RaisePostBackEvent is enkel beschikbaar voor controls die de IPostBackEventHandler interface implementeren. Dit zijn standaard: Button, Calendar, HtmlAnchor, HtmlButton, HtmlInputButton, HtmlInputImage, ImageButton en LinkButton.
    Als je control niet één van bovenstaande is, is de bedoeling is dus dat je een nieuwe control maakt die deze interface wel implementeert, en dan heb je je RaisePostBackEvent.
    All methodologies are based on fear. -- Kent Beck.

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •