Results 1 to 6 of 6

Thread: Delphi in a nutshell

  1. #1

    Delphi in a nutshell

    Wat is jullie mening over het boek Delphi in a nutshell?

  2. #2
    Heeft wat interresante hoofdstukken met informatie die je zelden in een ander Delphi boek vindt. Verder lang niet compleet als boeken als Master Delphi en de Delphi Developers Guide. En bestaat voor een groot deel uit een reference gedeelte die je ook gewoon in de Delphi help had kunnen vinden.

    Interresant boek, maar tenzij je zeer specifieke informatie over bijvoorbeeld RTTI zoekt niet erg nuttig. Het hangt er dus maar net van af wat voor soort Delphi boek je zoekt.
    We adore chaos because we like to restore order - M.C. Escher

  3. #3
    Zo dacht ik er ook over, maar heb het toch gekocht.

    Het grote verschil tussen een boek en een help file is dat je in een help file specifiek zoekt naar een bepaald onderwerp en dat je in een boek soms zo maar wat dingen tegenkomt die je later weer van pas komen.

    Maar voor de rest is het inderdaad niet zo'n bijzonder boek.

    Is er ook een Delphi Developers Guide voor delphi 7. ik zag hem bij computer collectief alleen voor delphi 6?

  4. #4
    Ik heb ASP in een nutshell. Maar ik vind dat soort boeken niet echt voor een beginner. Ik heb ook het boek HTML in een nutshell gezien. Ik vind dit soort boeken meer leuk als naslag werk. Dat komt vooral op de manier hoe het werd uitgelegd in dat boek. Maar misschien is dat bij dit boek wel anders, maar ik heb besloten een aantal jaar terug toen ik ASP en HTML in een nutshell heb gelezen dat ik dit soort boeken niet meer koop.

    Misschien een tip, misschien ook niet. Bij het boek Delphi for .NET Developers Guide zit bijgeleverd op CD in PDF: Delphi Developers Guide 6.

  5. #5
    En als je DDG6 koopt krijg je een CD met alle code en en de PDF-versie van zowel DDG5 als DDG6
    DeX 3 Delphi := The ease of VB with the power of C; Zoekt en gij zult vinden

  6. #6
    Bedankt voor de tip. Denk alleen dat ik nog niet klaar ben voor .net

    Eerst de basis maar eens onder de knie krijgen

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Similar Threads

  1. Replies: 67
    Last Post: 15-Jun-04, 12:32
  2. Delphi 5 en/of 6 source migreren naar Delphi 8
    By Alex_Delphi in forum WebDelphi
    Replies: 4
    Last Post: 26-Jan-04, 12:01

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •