Results 1 to 10 of 10

Thread: castalia 2

  1. #1

    Thumbs down castalia 2

    Voor de verandering een waarschuwing voor een tool.

    We hebben hier een tijdje Castalia 2.5 gebruikt, maar inmiddels weer verwijderd.
    Kort gezegd mijn conclusie:
    Een verzameling handige en nuttige tools, die echter teveel problemen veroorzaakt.
    Gelukkig zit een groot deel van de functionaliteit al ingebakken in delphi 2005.

    Nu zou ik daar misschien nog wel mee kunnen leven als het niet zo was dat de reactietijd op bug reports een paar maanden is.
    De refactoring tools die eigenlijk het meest de moeite waard zijn, werken niet, erken gedeeltelijk of verminken je code.
    Verder veroorzaakte het regelmatig een crash van de IDE.

    In mijn ogen dus $99 weggegooid geld.

  2. #2
    Senior Member PsychoMark's Avatar
    Join Date
    Nov 2001
    Location
    Raamsdonksveer
    Posts
    10,269
    Castalia doet me wel verdacht veel denken aan CodeRush... van de structural highlighting tot statistieken... maar helaas is die ook niet al te stabiel. Jammer van Castalia, maar bedankt voor de (hetzij negatieve) review/waarschuwing
    Qui custodiet ipsos custodes

  3. #3
    Jammer, heel jammer! CodeRush was ook een prachtproduct maar niet stabiel te krijgen. Jammer dat dat ook voor Castalia geldt. Overigens heb ik Mark Miller (bouwer van CodeRush) daar nog eens uitgebreid over gesproken en hij zei dat de Borland IDE gewoon niet stabiel te krijgen was met dit soort grote plugins.
    Marcel

  4. #4
    @ Marcel: Dit zou heel goed kunnen, op een report dat ik gemeld had heb ik ook een dergelijke reactie gekregen.
    Er is functionaliteit zoals het snel-navigeren in IDE windows die ik nu na een dag al mis (je kon via een icoon in een keer naar verschillende secies van je code springen zoals interface uses, interface types, implementation uses, enz).
    Voor mij dus een nieuwe uitdaging, zelf een expert proberen te schrijven die dit kan. Helaas heb ik niet al teveel tijd, en ik heb (nog) geen idee hoe het zou moeten, dus het kan nog wel even duren voor die er is.

  5. #5
    Senior Member PsychoMark's Avatar
    Join Date
    Nov 2001
    Location
    Raamsdonksveer
    Posts
    10,269
    GExperts heeft een Editor toolbar waar je zo'n knopje in kan zetten die ook naar verschillende onderdelen springt... en is stabiel . Een aanrader dus!
    Qui custodiet ipsos custodes

  6. #6
    SillyMember
    Join Date
    May 2003
    Location
    Gent
    Posts
    7,725
    Ik had andere ervaringen met GExperts. Ik vond het helemaal niet zo stabiel en heb het indertijd verwijderd, al was het inderdaad veel minder erg dan (vooral) Castalia en CodeRush. Het is ook mogelijk dat GExperts stabieler is geworden dan in de periode dat ik het heb gebruikt en ik hou er zelfs rekening mee dat de instabiliteit werd veroorzaakt door een combinatie met andere factoren (en dat de oorzaak dus eigenlijk een ander third party package was).
    All methodologies are based on fear. -- Kent Beck.

  7. #7
    TCustomBuild Rob Bos's Avatar
    Join Date
    Jan 2003
    Location
    Eindhoven
    Posts
    4,213
    GExperts draait hier nu al meer dan een jaar zeer stabiel.. (Ik heb er nog nooit last mee gehad zelfs).

    Hoelang is het geleden dat je GExperts getest hebt Dirk ?

  8. #8
    SillyMember
    Join Date
    May 2003
    Location
    Gent
    Posts
    7,725
    @Rob: weet dat niet meer exact, moet D6-tijden geweest zijn (of begin D7). Kreeg toen regelmatig een AV en die verdween bij het uitschakelen van GExperts. Maar zoals al gezegd: het is best mogelijk dat de echte probleem elders lag.
    All methodologies are based on fear. -- Kent Beck.

  9. #9
    @Psychomark:
    Bedankt, Gexperts had ik al wel geinstalleerd, maar dit was dus een geval van "Read The Friendly Manual"... Had de toolbar opties nog niet ontdekt. Dat is inderdaad precies wat ik zocht.

  10. #10
    Senior Member PsychoMark's Avatar
    Join Date
    Nov 2001
    Location
    Raamsdonksveer
    Posts
    10,269
    @Dirk: ik ook nog nooit problemen gehad, maar is lastig te zeggen altijd...

    @tubul: ik wist 't ook niet tot een week of 2 geleden, terwijl ik GExperts ook al sinds jaar en dag gebruik
    Qui custodiet ipsos custodes

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •