Results 1 to 14 of 14

Thread: Tbde32

  1. #1

    Tbde32

    Hallo,

    Is er toevallig iemand die ervaring heeft met het componentje TBDE32 (third party - freeware)?

    Met dit componentje zou je - om een BDE-applicatie te runnen - de BDE niet meer moeten installeren, maar ik krijg het niet aan de praat

    Of als je het niet kent en je geroepen voelt om het eens te proberen, het is hier te vinden.

  2. #2
    Senior Member
    Join Date
    Dec 2001
    Location
    Belgisch Limburg
    Posts
    244

    Why?

    Dit is geen antwoord op je vraag!
    Alleen vraag ik me af waarom je de BDE niet mee zou willen installeren?

    Zelf heb ik niet zoveel ervaring, maar eenmaal de BDE er staat heb je er toch geen omkijken meer naar?!
    Natuurlijk is de omvang vd file soms groter dan de .exe die hem gebruikt. En so what, de meeste machines hebben toch voldoende opslagcapaciteit.

    Probeer mij te overtuigen van enig alternatief!

    Mvg,


    Zijn jullie al eens buiten geweest vandaag???

  3. #3

    why not

    Al eens eerder heb ik een post gedaan voor een catalogus op cd-rom die als basis een web-applicatie heeft.

    Nu heb ik een webservertje gevonden en heb ik alleen nog het probleem van de access-databse die moet worden aangesproken door de applicatie.
    Het programma moet zonder enige installatie kunnen werken. Dus ook zonder BDE-installatie.

    Met dit compie zou dit mogelijk moeten zijn.

  4. #4
    Krijg je het niet geïnstalleerd, krijg je foutmeldingen? Waar kun je het downloaden, kan ik er eens naar kijken.
    Marcel

  5. #5
    Het compie is geinstalleerd, maar afhankelijk van wat instellingen krijg ik een foutmelding of wordt er gewoon connectie gelegd met de verkeerde database.

    Het is HIER te vinden.

    Ben benieuwd of het je gaat lukken.

  6. #6
    BDE32: This allows you to run database applications without installing the BDE. You still need the BDE files (idapi32.dll etc), but you can leave them on a server (with your application) and then run your database front end from any client machine without the BDE installed on it. Written by Paul Burrowes.
    Je moet dus nog wel een centrale plaats hebben waar je BDE wel is geïnstalleerd. Heb je daar rekening mee gehouden?

    Het downloadgedeelte van de site ligt eruit, ik zal het later nog eens proberen.
    Marcel

  7. #7
    Inderdaad Marcel, daar heb ik rekening mee gehouden. Je moet een map aanmaken met de naam bde waarin kopies zitten van de nodige bde-bestanden. Maar de bde zelf moet niet geinstalleerd zijn.

    ... without installing the BDE ...

  8. #8
    Senior Member walterheck's Avatar
    Join Date
    Oct 2001
    Location
    Belo Horizonte, Brasil
    Posts
    4,212
    als je per se niets wil installeren, pak dan een ado-connectie voor je progsel. Tenzij je een erg oud systeem hebt zul je dan niets hoeven te installeren...
    Nee, de Romeinen spraken geen ISO-8859-1 LATIN

  9. #9
    Walter,

    Ik stelde deze vraag ivm deze draad die ik al eerder gepost heb. (Misschien had ik die beter gewoon vervolgd).

    Het heeft dus te maken met een catalogus op cd-rom (browser-toepassing).
    Die cd-rom gaat dus op ontelbare verschillende systemen moeten kunnen draaien, dus ook op een WIN95. En er mag liefst niets geinstalleerd worden.

    Als je denkt dat het automatisch installeren van ADO op een pc via die cd-rom eenvoudig is, dan mag je het me altijd laten weten, want zoals je in het andere topic kunt lezen, maak ik al gebruik van ADO voor de gerelateerde web-applicatie.

  10. #10
    Volgens mij was je de enige gebruiker van TBDE32. Gisteren kon ik niet downloaden, inmiddels is de hele site vertrokken.
    Marcel

  11. #11
    Het componentje zal zo gewild zijn en zoveel gedownd worden dat de site de helft van de tijd plat ligt

    Anyway. Nog eens geprobeerd en mij lukte het.
    Zal het voor de geinteresseerde(n) even bijvoegen.
    Attached Files Attached Files

  12. #12
    Helaas, het component is zo slim om als eerste te kijken of de BDE is geïnstalleerd. Op mijn computer is dat uiteraard het geval dus ik kan weinig voor je uittesten.

    Uit de readme:
    6. BDE subdirectory: Basically you need to work out the files you need by trial and error. You need idapi32.cfg, idapi32.dll, bantam.dll, idr20009.dll and idpdx32.dll for a paradox setup
    Hmm, dat klinkt wel erg vaag, zou daar je probleem kunnen zitten?
    Marcel

  13. #13
    Senior Member walterheck's Avatar
    Join Date
    Oct 2001
    Location
    Belo Horizonte, Brasil
    Posts
    4,212
    als je een stille ado installatie wil doen zou je kunnen kijken of de versie van de dlls die ado nodig heeft wel hoog genoeg is, is dat niet zo, geef je een melding en zeg je dat er iets geinstalleerd moet worden, of je voert een stille installatie uit....

    ik denk dat het anders toch aardig moeilijk wordt om zoiets voor elkaar te krijgen, of je moet al je gegevens in een tekstbestand proppen, maar dan wordt het zooitje wel erg traag...
    Nee, de Romeinen spraken geen ISO-8859-1 LATIN

  14. #14
    Marcel, geeft niets. Ik zal zelf nog het een en ander proberen, en anders ga ik de raadgevingen van Walter eens van nabij bekijken.

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •