Results 1 to 6 of 6

Thread: Unable to load DLL (bdpmss20.dll)

  1. #1

    Unable to load DLL (bdpmss20.dll)

    Ik ben een ASP.NET site aan het installeren en krijg de melding "Unable to load DLL (bdpmss20.dll)".

    Ik heb de volgende assemblies op de server staan:

    • Borland.Data.Common.dll
    • Borland.Data.Mssql.dll
    • Borland.Data.Provider.dll
    • MijnApp.dll


    bdpmss20.dll heb ik in de bin van mijn applicatie gezet, zonder het gewenste effect. Ik heb ook de Win32 geprobeerd, helaas ook geen effect. Ik ben een beetje uit de ideeën... wie heeft nog een idee waar ik naar kan zoeken?
    Marcel

  2. #2
    Senior Member Anders's Avatar
    Join Date
    Dec 2001
    Location
    Doetinchem
    Posts
    1,415
    Hmm... Strange Ik heb niet de BDPmss20.dll - maar de BDPmss15.dll. ( ga van uit dat je D2005 heb gebruikt - ok D8)
    Toen ik voor de erste een ASP.NET applicatie liet installeren was ik die dus vergeten, maar heb hem gewoon in de bin directory gezet en het werkte.
    Zou het iets met versie conflict kunnen zijn, dat hij al de BDPmss15.dll geladen heeft?
    Wat gebeurt er als je hem in de GAC plaatst?
    Anders

    May your code compile!

  3. #3
    Die DLL kun je niet in de GAC plaatsen, die accepteert hem niet met de melding dat het geen assembly is.
    Marcel

  4. #4
    Normally when you go to deploy a Delphi based ASP.net app, you need to deploy a bunch of borland dlls with it, at least Borland.Delphi.dll, and say for bdp based SQL Server apps you need Borland.Data.Common.dll, Borland.Data.MSSQL.dll, and Borland.Data.Provider.dll (you also need to put bdpmss15.dll in your system folder for the SQL driver, bummer ey?).
    Heb je de system folder al geprobeerd? Het gaat hier wel om de bdpmss15 maar misschien geldt dit ook voor de bdpmss20.dll

  5. #5
    Dat hadden we ook geprobeerd, zonder succes. Maar... we hebben het bestand er nog eens neergezet en nu de rechten gecontroleerd van het bestand. Die stonden te laag dus hebben we de ASP.NET user rechten gegeven op de DLL.

    Er blijkt een rare bug(?) in Windows te zitten met het verplaatsen en kopiëren van bestanden. De rechten van een bestand worden soms wel en soms niet meegenomen. Wat de soms wel en soms niet is weet ik nog niet precies, maar nadat we de ASP.NET user specifiek rechten hebben gegeven op deze DLL werkt het wel.

    Bedankt voor het meedenken! .
    Marcel

  6. #6
    Senior Member Anders's Avatar
    Join Date
    Dec 2001
    Location
    Doetinchem
    Posts
    1,415
    Bedankt voor de informatie Marcel, die komt vast wel van pas een keer
    Anders

    May your code compile!

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Similar Threads

  1. DLL, FreeMem en Access Violations...
    By PsychoMark in forum Algemeen
    Replies: 11
    Last Post: 17-Oct-05, 10:25
  2. DLL vrijgeven vanuit een DLL
    By Pray in forum Algemeen
    Replies: 6
    Last Post: 20-Nov-04, 13:25
  3. Replies: 8
    Last Post: 22-Jan-04, 00:38
  4. Replies: 16
    Last Post: 08-Jan-04, 10:35
  5. Geheugenlek dat er niet is?
    By CompuChip in forum Algemeen
    Replies: 16
    Last Post: 10-Sep-03, 19:12

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •