Page 1 of 2 1 2 LastLast
Results 1 to 15 of 21

Thread: Licentie door het maximum aantal gebruikers gebruikt

notice-itter SvG's Avatar

Licentie door het maximum aantal gebruikers gebruikt

Ik heb helaas mijn harde schijf moeten formateren.. Nu wil ik Delphi 7 opnieuw installeren en nu krijg ik bij de registratie de volgende melding:

Kan ik hieruit concluderen dan mijn s/n en authorization key door anderen zijn geregistreerd ( ) of komt het omdat ik nu voor (ongeveer) de 10e keer dezelfde s/n gebruik om mijn Delphi te registreren..
    Dat laatste kan ik mij niet voorstellen, dan zou je voor iedere format zo'n beetje een nieuwe licentie moeten kopen.. Al ben ik met het eerste ook niet blij

Iemand tips? Vind het toch wel leuk dat ik mijn gekochte Delphi ook als geregistreerd kan opgeven.. Even een mailtje sturen naar de heren/dames BorlandNL?
    !

SillyMember Dirk Andries's Avatar
    Stuur een mail, of bel. Als het goed is zal Borland er voor zorgen dat je opnieuw x keer kan installeren. Wat me wel verbaast is die 'different user'.
    All methodologies are based on fear. -- Kent Beck.

TScriptKiddie DiGi-Ben's Avatar
    Beek (lb). Neth. Uses: Delphi 2005 Architect Uses: Delphi 2006 Architect
    Dat laatste kan ik mij niet voorstellen, dan zou je voor iedere format zo'n beetje een nieuwe licentie moeten kopen
    Bij Microsoft werkt dat wel zo. Ik denk dat je toch aan't bellen komt.
    "Some are wise, some are otherwise."

@DiGi-Ben: dat klopt niet, opnieuw registreren is niet hetzelfde als opnieuw kopen.

TScriptKiddie DiGi-Ben's Avatar
    Beek (lb). Neth. Uses: Delphi 2005 Architect Uses: Delphi 2006 Architect
    Je betaalt de registratie.
    Als je bepaalde bestanden niet opslaat, kom je hem opnieuw aant kopen.
    "Some are wise, some are otherwise."

De MS producten die hier (Andries Manors) gebruikt worden (XP Pro, XP Home, Win 2003, Visual Studio 2003, Office XP en nog wat games voor de kids) werden al menig keer ge´nstalleerd (na formateren e.d.). De registraties gebeuren telkens kosteloos. Dus ik snap je beweringen nog steeds niet.

Probeer je hem soms te registereren onder een ander Borland Account? (Ander e-mailadres).

@Digi-Ben.
    Dat is onzin. Windows kun je zowel opnieuw activeren / registreren na een format. Je kunt dit zelfs doen op diverse pc's (Laptop / PC). Zonder problemen.

notice-itter SvG's Avatar
    Ik wist dat ik het met mijn hotmail account () had geregistreerd.. Dus daarop probeerde ik het telkens te registreren.
    Ik heb mijn gebruikersnaam adhv mijn hotmail account opgevraagd, en daarna stom toevallig weer het emailadres van de gekregen gebruikersnaam opgevraagd.. Wat blijkt, toen ik mijn gegevens bij borland opnieuw had ingevuld mijn nieuwe emailadres opgegeven.. Het nieuwe emailadres geprobeerd en alles werd zonder pardon geregistreerd ( gelukkig maar! )

Het was dus eigenlijk een klein foutje van mij

Maar hoe het nou zit met wat digi-ben zegt wil ik ook wel eens weten..
    !

1) Volgens mij is wat DiGi-Ben zegt onzin.
    2) Op de Delphi registraties bij Borland zit inderdaad wel een limiet (ik heb die wel nog nooit zelf gehaald). Wat me deed twijfelen in jouw geval was de 'different user' (terecht zo bleek).
    3) Er zijn in de Borland nieuwsgroepen al diverse meldingen geweest van mensen die de limiet wel gehaald hebben. Ik me te herinneren dat een eenvoudige mail of telefoontje er voor zorgde dat die limiet werd verhoogd.

Maar hoe het nou zit met wat digi-ben zegt wil ik ook wel eens weten..
    Digi-Ben kletst in dit geval uit zijn nek.

Ik ben absoluut geen MS fan, maar dit hebben ze prima geregeld. Zelfs met steeds wijzigende hardware (testsysteem) doen ze niet moeilijk. Je moet er wel even een telefoontje aan spenderen.

Wat digi-ben zegt klopt volgens mij gedeeltelijk.
    In de eerste versies van XP moest je activeren bij Microsoft. Als je dat vaker dan X keer gedaan had, of je verbouwde teveel aan de pc, dan lukte dat niet meer. Je moest een speciaal telefoonnummer bellen waar je dan uit mocht gaan leggen waarom je nog een keer moest installeren. Als je de operator wist te overtuigen mocht je weer x keer.

In latere (en Pro+) versies hoef je niet meer te activeren, naar ik meen door een gerechtelijke uitspraak.

Quote Originally Posted by tubul
    Je moest een speciaal telefoonnummer bellen waar je dan uit mocht gaan leggen waarom je nog een keer moest installeren. Als je de operator wist te overtuigen mocht je weer x keer...
    Overtuigen was niet nodig: het was altijd OK. Dus hoefde je niet opnieuw te betalen (en dat was wat DiGi-Ben beweerde).

Overigens.. Als je een echte blondine aan de telefoon kreeg/krijgt geeft ze je de code ook nog gratis (zo is mijn oom aan zijn licensie gekomen). Even een telefoontje met de melding dat zijn XP Home niet geactiveerd werd. Zeg dat je de code vergeten bent en je krijgt een dummy-code. Ik hoop dat ze dat inmiddels niet meer doen.

Ook: ik heb een bepaalde Office versie op 2 verschillende computers ge´nstalleerd (mocht, als de tweede een laptop was, volgens de licentievoorwaarden). In dit geval waren het 2 desktop toestellen, wat ik natuurlijk ook meldde, en dat was voor de vriendelijke telefoniste (al dan niet blond) ook geen probleem.

Quote Originally Posted by tubul
    In latere (en Pro+) versies hoef je niet meer te activeren, naar ik meen door een gerechtelijke uitspraak.
    Heb je het over XP Pro? Die moest ik wel activeren. Modem aansluiten, op knopje drukken en geactiveerd
    DeX 3 Delphi := The ease of VB with the power of C; Zoekt en gij zult vinden

Page 1 of 2 1 2 LastLast

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)