Results 1 to 10 of 10

Thread: DBE / Paradox problemen

  1. #1

    Question DBE / Paradox problemen

    Ik werk met de BDE Paradox.

    Regelmatig raken bestanden "zo maar"beschadigd. Indexen beschadigd, autoinc slaat b.v. op hol. Met de Database desktop is dit meestal wel weer op te lossen, maar ja....

    Ik zit event. te denken aan interbase.
    Is de convsersie eenvoudig?
    Hoe zet je een interbase database op?

    Andere mogelijkheid Access via ADO, maar op machines zonder office werkt dit niet.

  2. #2
    5th member of nldelphi
    Join Date
    Mar 2001
    Location
    Alkmaar
    Posts
    2,127

    Lightbulb -Reply

    Hoi Maarten, de problemen die jij ondervindt die hebben wij ook toch ergernis ondervonden met de Paradox Bde, bij ging het dan wel om hele pittige tabellen van pak em beet 166 velden en dan elk kwartier ongeveer 15 records wegscrhijven.
    Dit probleem is voor ons verdwenen toen wij zijn overgestapt op TurboPower Flashfiller, TuboPower.com
    Dit is een Client Server database, en deze werkt bij ons absoluut goed, we praten hier over tabellen die groter zijn als 2 gig. tevens een FailSave method in FlashFiller.

    Let wel op: tot Flashfiller 2 geen SQL ondersteuning, vanaf versie 2 wel.

    Groetjes en Succes, ik hoop dat je er eventueel wat aan hebt.
    RR.
    RLD

  3. #3
    Dat is misschien ook wel een simpeler overgang dan naar Interbase. Interbase is een echte database server, als je daar op een tabel georiënteerde manier tegenaan praat is je applicatie welliswaar stabieler, maar waarschijnlijk niet sneller. Flashfiler is meer een tabel georiënteerde database en ligt dus dichter bij de manier van werken die je gewend bent.

    Als je gebruikt wilt maken van alle zaken die je van een database server verwacht (Stored procedures, triggers, referential integrity, beveiliging...) denk ik zelf dat je met Interbase beter uit zult zijn, maar die overstap is wat groter.

    Ik denk zelf dat het technische gedeelte van de overstap nog niet eens zo lastig is, een database is vrij eenvoudig over te zetten van Paradox naar Interbase met behulp van de BDE. Daarna zul je jezelf moeten leren op een andere manier te programmeren en zul je thuis moeten raken in Interbase, da's een stuk lastiger. Maar laat je door mij niet afschrikken: ik werk dagelijks met Interbase en ben er zeer tevreden over! En voor vragen weet je nu ook waar je terecht kunt.
    Marcel

  4. #4
    5th member of nldelphi
    Join Date
    Mar 2001
    Location
    Alkmaar
    Posts
    2,127

    Talking Re-Marcel

    Originally posted by Marcel
    . Flashfiler is meer een tabel georiënteerde database en ligt dus dichter bij de manier van werken die je gewend bent.
    Hoe weet jij dit Marc, heb je ook al ervaring met Flashfiller ?
    Niet kwaad bedoeld of zo hoor, puur interesse.
    RLD

  5. #5
    Nee hoor, dat heb ik van jou geleerd.

    Ik kende het niet, maar naar aanleiding van je berichten erover ben ik uiteraard wel even gaan kijken. Dat het tabel georiënteerd is lijkt me logisch gezien het feit dat dat hun eerste manier van werken is, SQL zijn ze pas later gaan ondersteunen.
    Marcel

  6. #6
    Richard, Marcel, bedankt voor de reactie,

    Ik zie dat Flasfilter $ 499,-- kost, heb je dan alles en hoe vaak moet je een update bijkopen en wat kost dat gemiddeld?

    Ik hoorde dat interbase freeware is ( we zijn ten slotte Nederlanders).
    Is dit de zelfde interbase die bij Delphi 5 werd geleverd?

    Moet ik bij beide oplossingen de tabellen overzetten?
    Klopt het dat interbase net las Access 1 bestand aanmaakt? en hoe zit dat bij Flash filter?

    Weten jullie misschien ook hoe ik een Access database werkend met ADO kan laten lopen op een kale machine zonder office geinstalleerd?

    B.v.d.

  7. #7
    5th member of nldelphi
    Join Date
    Mar 2001
    Location
    Alkmaar
    Posts
    2,127

    Talking

    Hoi Maarten,
    Allereerst
    Ik zie dat Flasfilter = FLASHFILLER
    Ik zie dat Flasfilter $ 499,-- kost, heb je dan alles en hoe vaak moet je een update bijkopen en wat kost dat gemiddeld?
    Flashfiller kost inderdaad een 500 dollar, maar dan krijg je ook wel wat, nee grapje hoor, allereerst voor zo ver ik begrepen heb zijn naar mijn idee de update's gratis te downloaden, dus je koopt eerst de versie en dan als er weer een nieuwe update is dan kan je deze downloaden, dus je kocht toendertijd bv. versie 1.0 a 500 dollar en deze kon "gratis" worden geupgraded naar v1.54 of v1.57 Let wel op ! momenteel draaien de heren met een versie 2.xx en daar moet je dan wel een 'speciaal' / 'symbolisch' bedragje voor betalen als je al in het bezit bent van een versie 1 licentie. Maar Knoop mij er niet aan op, want dit is wat ik begrepen heb.



    Ik hoorde dat interbase freeware is ( we zijn ten slotte Nederlanders).
    Is dit de zelfde interbase die bij Delphi 5 werd geleverd?
    Geen Idee. sorry.

    Moet ik bij beide oplossingen de tabellen overzetten?
    Klopt het dat interbase net las Access 1 bestand aanmaakt? en hoe zit dat bij Flash filter?
    Bij Flashfiller wordt een programmatje meegelevert, genaamd BDE2FF, deze converteerd automatish de Paradox tabellen met inhoud naar het FFD formaat.
    Wat het ene bestand betreft, nee. Flashfiller werkt met een Database Alias deze moet op FFServer worden ingegeven, dit is een naam die naar een pad verwijst waar de Tabel(len).FFD gelocaliseert zijn, tevens is dit de naam van de Database, dus concreet, Nee FF maakt niet zoals Access gebruik van maar een enkel bestand.

    Weten jullie misschien ook hoe ik een Access database werkend met ADO kan laten lopen op een kale machine zonder office geinstalleerd?
    Dat kan inderdaad, hiervoor heb je een MS-Access Runtime nodig, dit is een pakket die infeite een hele uitgeklede Access bevat waardoor je toch geen Access hoeft te installeren dus ook geen office. Ik heb nog even voor je gekeken maar kon hem niet zo 123 vinden waar te download. Als k het wel weet dan hoor je het.

    Veel Succes. Ricky Ricardo a.k.a Richard.


    PS. Volgens mij kon je ook een TRIAL versie van Flashfiller download by turbopower.
    RLD

  8. #8
    Old Navigator Matthijs's Avatar
    Join Date
    Mar 2001
    Location
    Ede, NL. Delphi: Delphi 7/2005 :). Matthijs schrijf je Matthijs
    Posts
    2,199

    Unhappy Access Runtime?

    Ik ben bang dat er geen Access runtime is (in ieder geval niet gratis ). Over het algemeen is het zo dat als je gebruik wilt maken van Access-tabellen je ook een Access licentie nodig hebt!
    Er staat me ook nog iets bij van het kopen van het VB-proffessional (of is het de Enterprise versie ) pakket waarbij je dan een licencie krijgt om de Jet-engine mee te leveren, maar dat weet ik niet helemaal zeker!
    What's in a sig?

    Would my posting be less valuable if it didnot have a sig? (Vrij naar William S.)

    Let op de kleine lettertjes. For all postings: e&oe!
    This program performed an illegal function, the police are on their way

  9. #9
    5th member of nldelphi
    Join Date
    Mar 2001
    Location
    Alkmaar
    Posts
    2,127

    Talking -Re Matthijs

    Hoi Matthijs,

    Ik ben bang dat er geen Access runtime is (in ieder geval niet gratis ).
    Nou die is er absoluut zeker te weten, of inderdaad gratis is ja dat weet ik ook niet zeker.

    Groetjes en Success, Richard
    RLD

  10. #10
    Laat ik het Interbase gedeelte voor m'n rekening nemen:

    Ik hoorde dat interbase freeware is ( we zijn ten slotte Nederlanders).
    Is dit de zelfde interbase die bij Delphi 5 werd geleverd?
    Niet helemaal. Bij Delphi wordt Interbase 5.5 bijgeleverd. Deze mag je niet voor productie gebruiken, maar alleen voor je eigen ontwikkeling. Wil je 5.x daadwerkelijk voor productie gaan gebruiken dan zul je die aan moeten schaffen.

    De opvolger Interbase 6 is er in twee smaken: Open Source Edition en Server Edition. De Open Source edition kun je gratis downloaden, maar wordt niet door Borland geleverd en kom zonder support of garantie. De Server Edition is een uitgebreider pakket, geleverd door Borland. Zie ook http://www.nldelphi.com/art/IBLicentie.htm

    Als je met Interbase gaat werken heb je inderdaad één bestand, tenzij je er bewust voor kiest om meerdere databases aan te maken. Meestal is het bijvoorbeeld zo dat ieder programma zijn eigen database heeft. Je installeert de server op een Windows NT of Linux server en alle werkstations praten met die server.
    Marcel

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Similar Threads

  1. hoe kan ik Paradox sneller maken?
    By Lion in forum Databases
    Replies: 2
    Last Post: 15-Apr-04, 00:18
  2. Paradox older version melding
    By r.nijenhuis in forum Databases
    Replies: 1
    Last Post: 18-Aug-03, 23:41
  3. Dbe?
    By Gregory in forum Databases
    Replies: 2
    Last Post: 01-Feb-03, 15:57
  4. verbinding met een paradox db
    By aEr_aEr in forum Databases
    Replies: 1
    Last Post: 25-Nov-02, 13:40
  5. Replies: 21
    Last Post: 10-Nov-02, 18:16

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •