Results 1 to 9 of 9

Thread: Database tests SQL server

  1. #1

    Database tests SQL server

    Ik heb vandaag een aantal tests uitgevoerd tegen een MS SQL Server database. De tests waren redelijk eenvoudig (connectie maken, tabel openen, regels in tabel wijzigen met een apart SQL statement per regel). Ik heb getest met dbExpress standaard, ADO en dbExpress driver van CoreLab.

    Zonder nou te beweren dat het een mega verantwoordelijke test was, toch wat resultaten:

    Aantal records: 500
    DBX 19 seconden
    ADO 7
    CoreLab 5

    Aantal records: 3.000
    DBX 100 seconden
    ADO 23
    CoreLab 15

    Aantal records: 10.000
    DBX crash
    ADO 58
    CoreLab 41
    Marcel

  2. #2
    Hé leuk, een db performance test Volgens mij komt dat onderwerp hier vaker op het forum voor (en liep er zelfs een apart topic over).
    Als je wilt, maak dan ff een create db-script voor me en stuur de code van je testproject, bouw ik het om naar IB in Win32 en .Net. Resultaten post ik dan hier ook weer.
    Wel opvallend dat CoreLab zo goed presteert. En ADO, is dat plain ADODB of gebruik makend van TADOCommand etc?

  3. #3
    Silly member NGLN's Avatar
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Werkendam
    Posts
    5,133
    en liep er zelfs een apart topic over
    Wat is dit dan ?

    Je zal het artikel van Dees wel bedoelen .
    (Sender as TNLDUser).Signature := 'Groeten van Albert';

  4. #4
    Senior Member
    Join Date
    Sep 2003
    Location
    Merendree, België
    Posts
    224
    Lijkt me wel raar dat DBX crasht bij het ophalen van 10.000 records.
    Enig idee waarom?
    Life is too short, don't stress every day

  5. #5
    SillyMember
    Join Date
    May 2003
    Location
    Gent
    Posts
    7,725
    Omdat dbExpress buggy is?
    All methodologies are based on fear. -- Kent Beck.

  6. #6
    Senior Member
    Join Date
    Sep 2003
    Location
    Merendree, België
    Posts
    224
    Buggy misschien wel,
    maar een simpele select van zoveel records en enkele updates zouden toch moeten lukken?
    Life is too short, don't stress every day

  7. #7
    TCrapCodeProducer JackBigMac's Avatar
    Join Date
    May 2002
    Location
    Rotterdam
    Posts
    1,293
    Ik heb zelf ook wat slechte ervaringen met dbExpress, vooral als er memovelden bij betrokken zijn.
    Er zijn ook wat verschillen tussen het gedrag van dbExpress bij dynamic linking en static linking.
    It is in change that we find purpose.

  8. #8
    dbExpress is zeker niet buggy. Als het aan dbExpress zou liggen zou de driver van Corelab ook crashen tenslotte. Maar de default driver is blijkbaar niet de beste.

    Delphi32: ik kan de database even niet online zetten. Uiteraard was ik lui en heb ik gewoon één van onze klantdatabases gepakt. Maar ik zal kijken of ik er een beetje domme data van kan maken en dan zal ik de unit tests online zetten.
    Marcel

  9. #9
    Marcel: als dat lukt zou ik dat erg fijn vinden. Ik ben al tijden op zoek naar gefundeerde (want uitgeteste) uitspraken in de trand van 'als je veel van dit soort bewerkingen hebt, is databaseA handiger dan databaseB; daarbij is connectie-methode C het snelst'. Zie ook mijn topic over IB vs MS SQL icm zoeken in blob fields. Ik erger me dood aan stellingen als 'databaseA is verschrikkelijk snel, véél sneller dan databaseB' die vervolgens niet bewezen worden. Ter illustratie: MS SQL voelt vaak veel sneller dan IB, maar doe ik een test dan wijzen de cijfers soms ineens heel anders uit.
    Elk stukje 'bewijsmateriaal', dat dus met een test reproduceerbaar is, gaat daarom rechtstreeks in het grote document 'overzicht databases & Delphi'

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Similar Threads

  1. Invalid object name.... SQL server database
    By Anders in forum Databases
    Replies: 12
    Last Post: 11-Feb-04, 08:12
  2. Date-time in SQL (zonder Delphi parameters)
    By Baldo in forum Databases
    Replies: 16
    Last Post: 14-Jan-04, 16:23

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •