Results 1 to 6 of 6

Thread: Socket over LAN gaat goed, over internet niet

Senior Member

Socket over LAN gaat goed, over internet niet

Hallo allemaal,

Ik heb een client en server socket programma gemaakt. Dit werkt op het netwerk prima. Nu leek het me een peuleschil om het over internet te laten verlopen maar dat blijkt niet zo te zijn.

Als er 2 pc's zijn op het internet (zonder firewall routers etc) zou het principe toch hetzelfde moeten werken als in het locale netwerk? Alleen het ip adres is dan anders lijkt mij?
    Ik krijg hier socker error 10060, oftewel de server reageerd niet als de client contact probeert te maken. Dit terwijl ik zeker bent (via www.whatismyip.com) dat het ip-adres goed staat ingevult bij de clientsocket. Ze luisteren allebij naar port 7010.

Heeft iemand een idee waar ik allemaal op moet letten en/of wat er anders is bij LAN ten opzichte van internet

Alvast bedankt
    Vincent

Als je client/server applicaties naar behoren functioneren op een LAN, maar niet via het internet, dan MOET er sprake zijn van een externe belemmering.
    Gebruik je eigelijk TCP/IP? Probeer dan nog eens te kijken of de computers die je gebruikt écht geen verbinding maken via een router (zoja: port forwarding aanzetten).

...verder zou het ook nog eens kunnen zijn dat je provider de poorten niet open heeft staan. En je weet zeker dat de PC's zelf ook geen firewall hebben? Kun je wel telnetten naar de server?
    Marcel

Senior Member Thaddy's Avatar
    Gechello onderwerp
    Werken aan Ansi support voor Windows is verspilde tijd, behalve voor historici.

Senior Member
    DelphiLekz en Marcel bedankt voor de antwoorden. Uit jullie antwoorden begrijp ik dat het niet aan de software ligt maar toch aan de instellingen van firewalls/routers etc. Er was mij verzekerd dat alles uitgeschakeld was, maar ik twijfelde daar al een beetje aan. Nu weet ik het zeker. Nogmaals bedankt!

En thaddy..... Gechello onderwerp?????
    Vincent

notice-itter SvG's Avatar

Hoi

Hoi,

Als je je software even wilt testen buiten je netwerk kan ik als je wilt wel even de server-software voor je draaien op mijn thuisserver..

Weet niet wat het doel is maar als je het iemand moet laten zien die niet in jullie netwerk zit kan dit je tijdelijke oplossing zijn

En anders, vergeet wat ik gezegt heb, just supporting the delphi community he

gr.
    stijn

[edit]
    volgens mij zat ik toch echt in een PM boxje te typen hoor
    Last edited by SvG; 09-Feb-05 at 19:42.
    !

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)