Results 1 to 8 of 8

Thread: .NET remoting in Delphi2k5: deployment

  1. #1
    Senior Member walterheck's Avatar
    Join Date
    Oct 2001
    Location
    Belo Horizonte, Brasil
    Posts
    4,212

    .NET remoting in Delphi2k5: deployment

    Hallo allemaal,

    ik heb een probleem met het deployen van een .NET remoting app. Ik heb het voorbeeld van dit verhaal van onze grote vriend nagemaakt. Dat werkt allemaal prima op mijn development machine. Volgende stap is natuurlijk dat ik de server op mijn win2k3 server wil draaien. als ik de server daar echter start, krijg ik de nietszeggende melding in de bijlage. Als ik vervolgens in de .NET configuration die applicatie inlaad op de server om te kijken welke assemblies hij nodig heeft, zie ik daar tot mijn verbazing dat hij op zoek is naar borland.data.common, borland.data.provider en borland.data.datasync, allen versie 2.0.0.0.
    Als ik echter in mijn delphi project kijk bij de references, zie ik daar overal versie 2.1.0.0 staan. Ik heb geen idee of dit er iets mee te maken heeft, maar ik vermoed het wel. Weet iemand wat er verder nog nodig zou zijn om die app te deployen?
    Attached Thumbnails Attached Thumbnails Click image for larger version. 

Name:	foutmelding.PNG 
Views:	173 
Size:	8.0 KB 
ID:	2428  
    Nee, de Romeinen spraken geen ISO-8859-1 LATIN

  2. #2
    SillyMember
    Join Date
    May 2003
    Location
    Gent
    Posts
    7,725
    Dat is een bugje in D2005 update1. De qc link is wel voor ASP.NET, maar de oorzaak lijkt dezelfde.
    All methodologies are based on fear. -- Kent Beck.

  3. #3
    je kan die borland assemblies meeleveren bij je win2k3 server. Als die assemblies in gac zit dan kan je mbv command prompt naar de directory waar de assemblies staan kopieren naar een directory. Dus bv. cd c:\WINDOWS\assembly\GAC\Borland.Data.Common\<versi enummer> Als het goed is staat dan je borland.data.common assembly.

    Een andere oplossing is volgens mij kan je in je config file voor je server keihard naar 2.1.0.0 assemblies moet gaan zoeken. Maar dat je moet je ff op de msdn kijken

  4. #4
    Dit is ook precies wat er in de link van Dirk gebeurt. En overigens ook precies wat ik op onze servers doe, zonder problemen.
    Marcel

  5. #5
    Senior Member walterheck's Avatar
    Join Date
    Oct 2001
    Location
    Belo Horizonte, Brasil
    Posts
    4,212
    Helaas biedt dit geen oplossing. Op de cd van D2k5 staan ook de 2.0.0.0 assemblies. Ik heb ze daarvandaan gehaald (dat had ik al geprobeerd), maar dab blijft dezelfde foutmelding.
    De workaround die bij de bug vermeld staat kan ik volgens mij niet gebruiken omdat ze daar een stukje toevoegen aan de web.config en aangezien ik geen ASP.NET app heb, zou ik niet weten waar ik dat dan zou moeten toevoegen.
    Nee, de Romeinen spraken geen ISO-8859-1 LATIN

  6. #6
    de naam van je applicatie en .config aan plakken dus:

    applicatie.exe.config ==> .NET laadt zelf die config file in.

  7. #7
    Of gebruik de applicatie variant van een web.config: app.config.
    Marcel

  8. #8
    SillyMember
    Join Date
    May 2003
    Location
    Gent
    Posts
    7,725
    Dat is hetzelfde als wat Link zegt, Marcel.

    Weet er trouwens iemand of/hoe je een app.config kan laten toevoegen door de IDE in D2005, ook voor packages en libraries?
    En ik bedoel op een andere manier dan de dynamic properties van een control in te stellen. Dit laatste genereert in de project file:
    Code:
    {%ConfigurationCompiler 'app.config'}
    
    All methodologies are based on fear. -- Kent Beck.

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Similar Threads

  1. Data Services over .NET Remoting
    By Marcel in forum .NET remoting
    Replies: 0
    Last Post: 22-Oct-04, 17:36
  2. Replies: 67
    Last Post: 15-Jun-04, 12:32
  3. CTTM 2003
    By Marcel in forum Koffiehoek
    Replies: 26
    Last Post: 02-Jun-03, 13:02

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •